Vijenac 290

Kazalište

TEATROSKOP

Festival frankofonog kazališta u Zagrebu

Teatroskop

Festival frankofonog kazališta u Zagrebu

Festival frankofonog kazališta, programski naslovljen Mjesto susreta, održat će se po drugi put u Zagrebu, točnije uglavnom u Teatru &TD, od 13. do 17. travnja, s produženim programom 20. travnja u Zadru. Manifestaciju organizacijski nose Društvo studenata Hrvatska/Francuska i Francuski institut u Zagrebu. Tema ovogodišnjeg festivala je kulturna raznolikost, pa će festival, s nastupima kazališnih družina iz Francuske, Rumunjske, Hrvatske i s Korzike, biti mjesto susreta frankofone kulture s drugim nefrankofonim kulturama.


Desdemona u HNK Osijek


Temu izmaštane nevjere koju Shakespeare u Othellu uglavnom promatra iz muške vizure američka suvremena dramatičarka Paula Vogel, domaćoj publici poznata i po komadu Kako sam naučila voziti, drukčije je pozicionirala pa u njenoj obradi pod naslovom Desdemona: Drama o rupčiću u središte radnje postavlja tri ženska lika, putene Desdemone koja se dosađuje, Emilije rastrgane između dužnosti i žudnje te lokalne prostitutke Biance koja je te dvojbe već razriješila. U osječkom Hrvatskom narodnom kazalištu predstavu je režirao gost iz Slovenije Rene Maurin, a u komadu nastupaju Tatjana Bertok-Zupković, Sandra Tankosić, Nela Kočiš. Premijera je, na Komornoj sceni, najavljena za 15. travnja.


Erik! A Sa’ti(e)! u Teatru EXIT


Erik! A Sa’ti(e)!, predstava koja će povezati ples, glazbu, poeziju i fragmentarnu dramaturgiju imat će premijeru u Teatru EXIT 15. travnja, kao koprodukcija crveno-crnog kazališta i umjetničke organizacije Atelier Chorégraphique te Akademije dramske umjetnosti. Riječ je o kaleidoskopu sastavljenom od glazbe Erica Satiea, stihova, minijaturnih pjesama, skladbi za klavir, njegovih usputnih misli, dosjetki i razmišljanja o umjetnosti, psima i životu. U režiji i koreografiji Marka Boldina, i prijevodu Sanje Ivić, Nenada Ivić, Lade Menac i Mladena Vasaryja, u ovoj kabaretskoj formi nastupit će Linda Begonja, Mladen Vasary, Marijo Škalić, Đorđe Manojlović i Mango.


Dirigent u Teatru &TD


Čini se da će se u ostatku sezone Teatar &TD orijentirati uglavnom na domaće tekstove, a početak takvog trenda označit će premijera Dirigenta Dore Delbianco. Mlada dramaturginja već se dokazala tekstovima kao što su Motel Mrak i Prokleti ne idu na Bali, no ovoga puta će se njezinim pismom pozabaviti redatelj Jasmin Novljaković. O samom tekstu Mladen Martić je napisao da, za razliku od prošlostoljetnih Beckettovih čekača Vladimira i Estragona, Bartol, Julija i Majka Dore Delbianco ne sjede besposleno ćaskajući ispod suhoga drveta …i ne spominju nikakvoga Godota. Na sceni Dinke Jeričević, u kostimima Đurđa Janeš, uz glazbu Mate Matišića i svjetlo Miljenka Bengeza, komornu dramu Dore Delbianco o nepostojanju premijerno će 17. travnja izvesti Helena Buljan, Natalja Đorđević i Nikša Marinović.


Prosidba na HNK Habunek


Druga scena zagrebačkog Hrvatskog narodnog kazališta, nazvana po Vladi Habuneku, za 20. travnja u Kulturnom centru Peščenica ili Kazalištu na periferiji (KNAP) najavljuje premijeru Prosidbe Antona Pavloviča Čehova. Autorski projekt Zlatka Boureka odigrat će jake snage ansambla nacionalne kuće: Dušan Gojić, Tomislav Stojković i Ivan Jončić.


Marulićevi dani u Splitu


Marulićevi dani, festival hrvatske drame i autorskog kazališta održat će se u Splitu od 22. do 29. travnja po petnaesti put. Svečano otvorenje ujedno je i tradicionalna prilika za dodjelu nagrada Marin Držić za novi dramski tekst, koju je ove godine dobio Miro Gavran za obradu Ibsena pod naslovom Nora -danas.

Prema izboru Ane Lederer, u konkurenciji ovogodišnjih Marulićevih dana su sljedeće predstave: Veliki bijeli zec Zagrebačkog kazališta mladih, Antigona kraljica u Tebi s prošlogodišnjeg Splitskog ljeta, Hajdemo skakati po tim oblacima splitskog HNK, Svoga tela gospodar zagrebačkog gradskog kazališta Komedija, Glorija zagrebačkog HNK, Drugi libar Marka Uvodića Splićanina Gradskog kazališta mladih iz Splita, Prije sna Dramskog kazališta Gavella, Jazz Hravtskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca iz Rijeke te monodrama Na rubu pameti.

Posebnost ovogodišnjih Marulićevih dana su i dvije inozemne produkcije prema tekstovima domaćih autora, pa tako u Split dolaze Puškin Teatar iz Moskve sa Svećenikovom djecom Mate Matišića u režiji Alkesandra Ogareva i Dramski teatar iz Skopja s Predstavom Hamleta u selu Mrduša Donja Iva Brešana u režiji Meta Jovanovskog.

O nagradama Marul odlučivat će prosudbeno povjerenstvo u sastavu Vladimir Gerić, Gordana Ostović, Matko Trebotić, Branka Cvitković i Davor Špišić, dok će njihovu dodjelu, posljednjeg dana festivala pratiti i jedina predstava na programu izvan konkurencije Pas, žena, muškarac Teatra EXIT.

Popratni program festivala ove se godine u središtu zanimanja ima dramskog pisca, pa radni dio obuhvaća diskusije na teme: Dramski pisac između zanimanja i hobija, Hrvatska drama u proteklom desetljeću te Redatelj i glumac i suvremena hrvatska drama.


Igor Ružić

Vijenac 290

290 - 14. travnja 2005. | Arhiva

Klikni za povratak