Vijenac 289

Kazalište

TIGAR TEATAR: ANICA TOMIĆ, KRALJICA VEŠMAŠINA, RED. JELENA KOVAČIĆ

Romeo i Julija iz kupaonice

TIGAR TEATAR: ANICA TOMIĆ, KRALJICA VEŠMAŠINA, RED. JELENA KOVAČIĆ

Romeo i Julija iz kupaonice


Kad su prije godinu dana kazališno iskusni likovnjaci Iva Matija Bitanga, Ida Mati i Leo Vukelić osnovali Tigar Teatar u bespućima domaćeg kazališta za djecu i poplavi lutkarskih i inih studija, bilo je teko pretpostaviti da će pripremna faza projekta trajati tako kratko. Nakon Priče o šarenoj divljoj svinji s Petrom Radin u naslovnoj ulozi, preko Zvrcana i Džepana koje su tumačile Ana Franjić i Zrinka Kušević, Kraljica Vešmašina prema tekstu Anice Tomić već je očito zahtjevniji projekt, kako produkcijski tako i izvedbeno. No, najveća vrijednost spomenutoga kazališta, složena jednostavnost vizualizacije predstava koju autori ne gube još od vremena prvih koraka uz projekte Renea Medvešeka (Mrvek i Crvek, ČPGA) i poslije, Roberta Waltla (Šegrt Hlapić, Kresivo), prisutna je u jednakoj mjeri i u svakodnevnoj tematici Kraljice Vešmašine.


slika


Tekst koji je nastao, kao i svi pravi tekstovi za djecu, iz osobnoga kontakta s djetetom, gotovo je šekspirijanska razrada odnosa među likovima zamišljenim od svakodnevlja kupaonice. Rat i ljubav, zbrkani obiteljski odnosi i nesporazumi koji dovode do sukoba, sve je to dječjoj mašti predstavljeno kroz čarape, potkošulje i sličan neglamurozan stvarnosni materijal, koji oživljuju Judita Franković i Petar Atanasoski. Dramska pedagoginja Teatra Exit i daroviti polaznik Dramskog studija Dječjeg kazališta Dubrava, u režiji Jelene Kovačić, uspijevaju u manje od sat vremena ispričati, odskakati i otpjevati kupaoničku verziju Romea i Julije, pojednostavnjena zapleta, ali razumljivih poruka. Pored glumačke vještine, brzoj transformaciji najviše pomaže dijalektalna karakterizacija, gdje General Čarapenko forsira tvrđi izgovor, dok suptilniji likovi agrameriziraju, što je vjerojatno prepoznatljivije roditeljima nego djeci. Uz humanu poruku o prevladavanju razlika u svrhu kvalitetnijega (su)života, najjači je adut predstave ponovno nevjerojatno maštovita kostimografija i rekvizita, svojevrsni zaštitni znak produkcije Tigar Teatra, kojem je vrata za ovaj projekt otvorilo i Dječje kazalište Dubrava.

Igor Ružić

Vijenac 289

289 - 31. ožujka 2005. | Arhiva

Klikni za povratak