Vijenac 289

Arhitektura

ARHITEKTONSKI GLOBUS

Mobilni muzej u Njemačkoj

ARHITEKTONSKI GLOBUS


Mobilni muzej u Njemačkoj


slika


Mobilnost i muzej, dva u srži kontradiktorna i nepomirljiva koncepta, bili su polazne točke za projekt koji je njemačka pokrajina Vestfalija naručila od švicarskih arhitektica Beate Müller i Katharine Schewe, s namjerom prezentacije putujuće izložbe o umjetničkom i kulturnom životu regije. Rezultat je mobilni muzej, koji se slaže poput dječje igračke od drvenih kocki u različitim konfiguracijama prema potrebama izložbe. Montaža pojedinačnih elemenata, kojih može biti od dvanaest do šesnaest, jednostavna je i brza struktura fleksibilne, zavojite forme (duga do 36 metara) skladno pristaje u urbani kontekst odašiljajući pozitivne vibracije prolaznicima. Unutrašnji je prostor podijeljen u sekcije i gusto napunjen videoprojekcijama s djelima enigmatičnih naslova: Trans Aquas o djelu umjetnika Wolfganga Schmitza, Crteži u prostoru o prirodnim zalihama regije, Parkovi u parku o rijeci Ems, Na cesti kulture o relacijama muzike i lijepih umjetnosti... Ekrani i rasvjetna tijela jedina su oprema mobilnoga muzeja, a informacije na zaslonima, prekidane muzičkim interludijima, brzo se izmjenjuju apostrofirajući koncept mobilnosti. Noću, kada se podigne ulazna rampa, svjetlo što prolazi kroz spojeve između segmenata, transformira galeriju u svjetleći element efemernog uličnog mobilijara.

Tajvan na vrhu


slika

Nedavno završen toranj u Taipeiju, visok 101 kat i 508 metara, preuzeo je titulu najviše zgrade na svijetu. U prošlom stoljeću bitka za laskavi naslov vodila se između Chicaga i New Yorka, a u novije se vrijeme preselila na azijsko tlo, gdje Hongkong, Šangaj, Kuala Lumpur i sada Taipei grade supervisoke megastrukture kao simbole nacionalnog ponosa i ekonomskog prosperiteta te nade u budući razvoj. Neboder je podignut u pagoda–stilu prema zamisli arhitekta C.Y. Leeja i partnera, autora mnogih visokih zgrada na Tajvanu. Oblika koji uravnotežuje internacionalni dizajn i lokalnu tradiciju, toranj po vertikali ima 8 sekcija (za Kineze broj koji označava prosperitet i pouzdanje) i sliči nerazvijenoj mladici bambusa. Neboder je smješten u četvrti Hsinyi, jedinom planiranom dijelu grada, a njegova čelično–betonska konstrukcija impresivan je doseg suvremenog inženjerstva koja ne samo da nosi vlastitu kolosalnu težinu nego je sposobna izdržati snažne horizontalne sile tajfuna i potresa.


Izložba Svjetlo i oblik u Helsinkiju


slika

U Muzeju finske arhitekture u Helsinkiju do 4. travnja, pod naslovom Svjetlo i oblik, postavljena je izložba mađarske arhitekture i fotografije iz razdoblja 1927–1950. Ukupno 140 fotografija, uglavnom originala, snimljenih između dva svjetska rata, prezentira najvažnija ostvarenja mađarske moderne arhitekture u njihovu izvornom stanju, s obzirom da su mnoga u međuvremenu uništena ili promijenjena do neprepoznatljivosti, a i ona sačuvana u velikoj su opasnosti da dožive sličnu sudbinu. Većina fotografija objavljena je između 1928. i 1948. na stranicama magazina »Tér és Forma« (»Prostor i forma«), koji je najvažniji povijesni izvor mađarskoga modernizma. Fotografije ne samo da efektno prezentiraju arhitekturu nego svjedoče o značenju arhitektonske fotografije kao autonomne umjetničke discipline.


Dizajn hotel u Madridu


slika

U Madridu je najavljeno skorašnje otvaranje superluksuznog Hotela Puerta America. Za uređenje »dizajn hotela sa 5 zvjezdica« projekti su naručeni od najpoznatijih svjetskih arhitekata i dizajnera interijera poput Zahe Hadid, Normana Fostera, Jeana Nouvella, Davida Chipperfielda, Rona Arada, Arate Isozakija i drugih. Jedinstveni hotel nad hotelima, koji bi prema najavama i pokazanim skicama trebao biti posljednji krik najsuvremenijega dizajna, imat će osamnaest katova, a svaki će oblikovati drugi autor ili autorska skupina. Prvi multikulturalni hotel u Španjolskoj sa 360 soba i 644 parkirališna mjesta prostirat će se na površini od 34.000 četvornih metara. Za izgradnju će biti utrošeno 75 milijuna eura, a otvaranje je najavljeno za svibanj.

Vinko Penezić

Vijenac 289

289 - 31. ožujka 2005. | Arhiva

Klikni za povratak