Vijenac 288

Likovnost

SUB-ART, GLIPTOTEKA HAZU (GALERIJA I, III), ZAGREB, 23. VELJAČE - 10. OŽUJKA 2005.

Veliko plavetnilo

Iako su svi izloženi radovi kvalitetni i poticajni, posebno bih istaknula Podsuknju Tanje Ravlić i Produbljivanje dna Lorena Živkovića Kuljiša. Prvi rad, preko nevinobijele čipke starinske podsuknje, koja ponovno pleše zahvaljujući moru, priča priču o izgubljenim načinima nekog iskonskijeg života. Drugi, pak, maštovitom dosjetkom spajanja mora i zrcala, naglašava i problematizira pojam beskraja i odraza

SUB-ART, GLIPTOTEKA HAZU (GALERIJA I, III), ZAGREB, 23. VELJAČE - 10. OŽUJKA 2005.

Veliko plavetnilo

Zaronite u jedan novi svijet. Breathe and flow.

Iako su svi izloženi radovi kvalitetni i poticajni, posebno bih istaknula Podsuknju Tanje Ravlić i Produbljivanje dna Lorena Živkovića Kuljiša. Prvi rad, preko nevinobijele čipke starinske podsuknje, koja ponovno pleše zahvaljujući moru, priča priču o izgubljenim načinima nekog iskonskijeg života. Drugi, pak, maštovitom dosjetkom spajanja mora i zrcala, naglašava i problematizira pojam beskraja i odraza

MORE = u religijama, simbol obilja, beskraja, strahote i kaosa. U politeističkim religijama štuje se kao božanstvo, u monoteističkima ono je Božje stvorenje

Subart je kreativno osmišljen i sustavno izgrađivan projekt, koji je pokrenuo profesor Ivo Deković 1996. sa studentima, mladim umjetnicima i dizajnerima Visoke stručne škole u Aachenu. Cilj mu je stavljanje neiscrpne simbolike mora u žarište interesa suvremene umjetnosti. Radovi nastaju u Ražnju u Hrvatskoj, a realiziraju se u Aachenu u Njemačkoj. Multimedijalna izložba u zagrebačkoj Gliptoteci podijeljena je u dva dijela. Prvi čine radovi njemačkih studenata, smješteni u Galeriju I, u prizemlju zgrade. Drugi, na katu, u prostorima Galerije III, sastoji se od djela mladih hrvatskih umjetnika. Deković je izložio po jedan rad iz obiju skupina.

U Galeriji I izlažu: Ivo Deković, Klaus Büsen, Andrea Helten, Christian Scheufens, Mahssa Askari. Izloženi radovi, osim zahvalnom tematikom, tvore i zanimljivu mrežu odnosa i sučeljavanja tradicionalnih pristupa umjetnosti slikarstvom i skulpturom (Klaus Büsen i Mahssa Askari) s novom umjetničkom praksom videoradova i instalacija (Ivo Deković, Klaus Büsen, Andrea Helten, Christian Scheufens). U instalacijama su iskorišteni panoi wavefront, koji fleksibilnošću omogućuju dočaravanje izmaštanih podmorskih vizura. Motivi radova kreću se od mitske Meduze do pop-teme sinkronoga plivanja i prizora stripovskih junaka te i na taj način sukobljavaju arhetipsko s površnim sadržajima suvremenoga čovjeka, upozoravajući nas na rascjep. Je li to Zagor zamijenio dičnoga Perzeja?

RAZLIČITI AMBIJENTI I UGOĐAJI

U Galeriji III, hrvatski umjetnici stvaraju cijeli ambijent, koji se, prema ugođaju, razlikuje od onoga u prizemlju. Josip Baće, Ivan Bura, Ivo Deković, Toni Meštrović, Tanja Ravlić, Kristina Restović i Loren Živković Kuljiš izgradili su podmorski svijet plavičastih svjetala, svijet iz druge vizure (Ivo Deković, Iz dubine (Kornati)), koji se pretače i prelijeva iz prostorije u prostoriju. On je poetičniji i nekako, čini se, drevniji. U njemu je sukob mita i sapunice manje izravan, suptilniji, nego što je to u prostoru Galerije I. Ovdje je more doista simbol riznice našega nesvjesnog - od posmrtne maske iz rada Water in the dark Ivana Bure do praiskonskoga mjehura zraka iz A blue note Tonija Meštrovića. Iako su svi izloženi radovi kvalitetni i poticajni, posebno bih istaknula Podsuknju Tanje Ravlić i Produbljivanje dna Lorena Živkovića Kuljiša. Prvi rad, preko nevinobijele čipke starinske podsuknje, koja ponovno pleše zahvaljujući moru, priča priču o izgubljenim načinima nekog iskonskijeg života. Drugi, pak, maštovitom dosjetkom spajanja mora i zrcala, naglašava i problematizira pojam beskraja i odraza.

Ova je izložba, kao i svaki njezin pojedinačni rad, otvorena nebrojenim interpretacijama bez kraja, kao što je bez kraja i more samo. Zato ću se zaustaviti sada i ovdje, da ne otplutam na pučinu - u nedogled. Sub-art je bio otvoren do 10. ožujka. Nadam se da ste zaplivali.

Ivana Rončević

Vijenac 288

288 - 17. ožujka 2005. | Arhiva

Klikni za povratak