Vijenac 288

Kazalište

TEATROSKOP

Ana Karenjina u ZKM-u

TEATROSKOP

Ana Karenjina u ZKM-u

Prvi projekt koji je kao ravnateljica Zagrebačkog kazališta mladih zamislila Dubravka Vrgoč imat će premijeru 19. ožujka. Povukavši veze preko Festivala svjetskoga kazališta uspjelo joj je angažirati mladu zvijezdu ruskoga teatra Vasilija Senina, koji iza sebe, iako još ni ne navršivši tridesetu, ima impresivan broj režija u prestižnim ruskom kazalištima, kao i brojna inozemna priznanja. Senin je na poziv iz Zagreba pristao napraviti adaptaciju Ane Karenjine, koja pokušava ne biti samo ilustracija Tolstoja kao povijesne razglednice.

slika

Taj repertoarni potez objedinjuje nekoliko smjernica iz programa Dubravke Vrgoč jer s jedne strane on označava povratak velikim naslovima, klasicima koji su u kazalištu za mlade ujedno i lektirna potreba, dok s druge strane znači povratak emociji, jer, kako piše ravnateljica, teatar tako više nije povlašteno mjesto s kojeg se može mijenjati izgled svijeta, već prostor u kojem se može drhtati zajedno. Redatelj je ujedno i scenograf, kostimografkinja je predstave Doris Kristić, a oblikovatelj svjetla Aleksandar Čavlek. Kako u predstavi igra cijeli ansambl ZKM-a, treba reći samo da naslovnu ulogu tumači Doris Šarić-Kukuljica, Karenjina Pjer Meničanin, a Vronskog Filip Nola.

Kapetan John Peoplefox u INK Pula

slika

Gusarski komad za djecu Kapetan John Peoplefox napisao je Dušan Radović prije više od pola stoljeća, a tek nas deset godina manje dijeli od njegove slavne izvedbe u Zagrebačkom kazalištu mladih u režiji Božidara Violića. U međuvremenu je storija o kapetanu koji svoju hrabru, ali ne baš odveć umnu gusarsku družinu tjera da rješavaju križaljke kako bi se opametili postala uspješnica školskih produkcija i dramske pedagogije, ali do prave je pozornice dospijevala nešto rjeđe. Povezavši nekoliko podudarnosti, kao što je činjenica da je Mustafa Nadarević, redatelj predstave koja će premijeru imati 19. ožujka u Istarskom narodnom kazalištu, i igrao kod Violića, te da su Vanja Drach i Pero Kvrgić pristali tumačiti glavne uloge, ravnateljica INK Aleksandra Broz upravo ovim projektom svečano započinje mandat. Gusarsku bajku s pjevanjem i mačevanjem scenografski i kostimografski opremile su Slavica Radović i Mirjana Zagorec. S polaznicima Dramskog studija INK vlastitu je koreografiju uvježbala Snježana Abramović, a posebnost predstavi daje i činjenica da je glazba originalna, dakle ona koju je napisao proslavljeni kantautor Đorđe Balašević.

INK najavljuje i zagrebačku premijeru predstave u travnju.

Libertinac u HNK Split

Libertinac francuskoga dramatičara Erica Emmanuela Schmitta, kojega domaća publika poznaje po Enigmatskom varijacijama igranim ne tako davno u Kazalištu Mala scena, jedan je od onih tekstova o kojima se dosta često govori, ali ih ipak nema na repertoaru. Nepravdu će ispraviti Hrvatsko narodno kazalište u Splitu premijerom najavljenom za 20. ožujka. Režije povijesne travestije o moralu i enciklopedijskoj definiciji istog, jer naslov opisuje povijesno lice jednog od zasluženih junaka stojeća svjetla Denisa Diderota, prihvatio se Tomislav Pavković, mladi redatelj u vrtoglavu usponu. Libertinac koji propituje granice moralnog na sceni zapao je Josipa Gendu, dok ostale uloge igraju Ksenija Prohaska, Dijana Vidušin, Mia Krajcar, Robert Kurbaša i Snježana Sinovčić Šiškov. Scenograf je predstave Ozren Bakotić, kostimografkinja Doris Kristić, a oblikovanje svjetla potpisuje Zoran Mihanović.

Ptice, ptice, ptice u Teatru &TD

slika

Mario Kovač, redatelj uvijek spreman na nesvakidašnje kazališne izazove, prije dvije je godine s plesačicama iz zagrebačke neovisne plesne platforme EKS scena kao zajednički autorski projekt prvi u Hrvatskoj postavio tekst Sare Kane. Iskustva toga rada, kao i Kovačev trajni interes za opus jedinog hrvatskog živućeg nadrealista Radovana Ivšića, objedinit će se u predstavi Ptice, ptice, ptice, koja će premijerno u Teatru &TD igrati 23. ožujka. Riječ je ponovno o autorskoj obradi, i to ovaj put Dahe, istodobno najosobnije i najuniverzalnije Ivšićeve drame. Suautorice i izvođačice Kristina Bajza, Maja Kovač i Sanja Tropp ponovno će pokušati tijelom otplesati dramu, ali ovaj put u suprotnom smjeru - dok se u Jutru prikazivala tjeskoba zatvorenosti u bolest, ovdje će ispitivati slobodu i njezine granice, što objašnjava i drukčiji naslov predstave u odnosu na izvornik. Scenografiju i koreografiju osmislili su autori, dok kostime potpisuje Ana Franjić, a glazbu Hrvoje Nikšić. Projekt je ostvaren u koprodukciji EKS scene i Kazališta Dr. Inat iz Pule.

Igor Ružić

Vijenac 288

288 - 17. ožujka 2005. | Arhiva

Klikni za povratak