TRAG IZ »POLETA«
Velizar Vesović rođen je 1948. u Požegi. Srednju fotografsku i srednju tehničku školu završio je u Zagrebu (1975), a višu fotografsku školu pri Jugoslavenskom institutu za novinarstvo u Beogradu (1984).
Fotografijom se bavi od godine 1969.
Član je Fotokluba Zagreb od godine 1974. U okvirima klupskih djelatnosti izlaže na više od pedeset izložbi u zemlji i inozemstvu.
Održao je i osam samostalnih izložbi fotografije, sve u Zagrebu.
Član je Hrvatskoga novinarskog društva od godine 1983. Neko vrijeme radi kao samostalni suradnik, fotoreporter u tjedniku »Danas« (1985-1991), a nakon toga u tjedniku »Arena« (1992-1992).
Djeluje kao samostalni umjetnik i fotoreporter.
Član je HZSU-a od 1995. godine.
Kao mali koji fotograf, u svojoj bogatoj reporterskoj praksi snimao fotografije za brojne časopise i novine: »Studentski list«, »Oko«, »Polet«, »Mladina«, list »Centar«, »Mladost«, »Večernji list«, »Vjesnik«, »Studio«, »Glorija«, »Start«, »Zvrk«, »Modra lasta«, »Smib«, »Muška revija«, »Europski magazin«, »Novi list«, »Slobodna Dalmacija«, »Jet-set«, »Globus«, »Sontag Kleine Zeitung«, »Quick«, »Time« i drugima.
Također je snimao fotografije za udžbenike, kataloge, knjige, oglase i plakate.
Živi i radi u Zagrebu.
Vladko Lozić
Još potkraj sedamdesetih privukao je Velizar Vesovićpozornost svojim radovima.
Od tada sudjeluje na mnogim skupnim i samostalnim izložbama.
Paralelno radeći za novine i časopise ostavlja godinama jasan trag u mnogima od njih, a ponajbolje ostvaruje u »Poletu«, u kojem pridonosi određenju posve novoga pristupa novinarskoj fotografiji. Osjetljivošću za život prenosio nam je svoja promišljanja načinom u kojem snažno osjećamo prisutnost stvarnoga svijeta, onoga u kojem se autor samo nakratko zaustavlja da bi nam ga prenio, preslikao ga u cijelosti, bez moguće ozbiljnije intervencije i želje da ga prikaže drukčijim no što je on uistinu.
Od prvih trenutaka life-motivi za njega su poseban izazov, onaj najteži, u kojem su čovjek i njegovo djelo središte događanja. Poseban je njegov pristup, a mi koji ga dovoljno poznajemo shvaćamo ga doista neobičnim i duhovitim, rijetko ironičnim, jer je i njegova svakodnevna komunikacija s okolinom uistinu takva - jednostavna, duhovita i prepuna razigrane mašte. I upravo takvim načinom i životnim stavom postaje Vesovićjednim od vrhunaca naše fotografske scene, a njegov cjelokupni opus shvaćamo kao zbroj stvaralačkih emocija unutar kreativnog vrtloga.
Sedamdesete godine ostavit će duboka traga na njegovim radovima, a tada stečena iskustva pomoći će mu u oblikovanju fotografskog razvoja, do onih ostvarenja za koje možemo reći - autor zna što snima, ali zna i zašto i kako snimiti.
Zdenko Kuzmić
Klikni za povratak