Vijenac 286

Kazalište

GK Žar-ptica: Hans Christian Andersen, Palčica, red. Robert Waltl

Na krilima mašte

GK Žar-ptica: Hans Christian Andersen, Palčica, red. Robert Waltl

Na krilima mašte

Dvjestotu obljetnicu rođenja Hansa Christiana Andersena Gradsko je kazalište Žar-ptica obilježilo uprizorenjem njegove bajke Palčica, izvanvremenske priče o odrastanju i pronalaženju svoga mjesta u svijetu odraslih.

Andersen je nedvojbeno imao bujnu maštu, no maštanje je i dar koji posjeduje i redatelj Robert Waltl što mu je omogućilo da na pozornici Žar-ptice stvori raskošan svijet iluzije i s podjednakom uvjerljivošću provede Palčicu od hladnih podzemnih hodnika preko leta na krilima lastavice do njezinih vlastitih krila. Na krilima mašte zaista se putuje najljepše i najdalje!

Logističku potporu Palčičina leta osigurali su Ivica Buljan dramaturgijom odličnoga prijevoda Josipa Tabaka; Davor Antolić, koji je efektnim i nenametljivim rješenjima scene omogućio lijepim i raskošnim kostimima Ane Savić-Gecan da zablistaju u punom sjaju te Ivan Josip Skender (glazba), Irma Omerzo (koreografija) i oblikovatelj svjetla Aleksandar Mondecar.

Osim uglednih imena iza scene ravnateljica Žar-ptice Marija Sekelez, u skladu sa svojom u više navrata izrečenom mišlju da djeci treba ponuditi najbolje, za tumače uloga osigurala je ugledna glumačka imena. Palčica Lucije Šerbedžija plaha je, no u dubini njezina maloga tijela skriva se velika snaga, jer životne nedaće svijaju je, no ne mogu je slomiti, a ona ih pobjeđuje dobrotom. U mnoštvu ostalih uloga izmjenjuju se Špiro Gubrina i Ana Karić, čije se glumačko i životno iskustvo te radost igre skladno isprepleće s mladošću i energijom ostatka ansambla (Drago Utješanović, Robert Bošković, Gorana Vrdoljak i Žana Bumber).

Palčica u Žar-ptici predstava je u koju je mnogo uloženo (mašte, umijeća ali i novca), no to se ulaganje itekako vidi u konačnom rezultatu, što jamči dobru posjećenost. A da je dobra usmena predaja najsigurniji način za popunjavanje gledališta kazališta, zorno svjedoči i primjer reprize kojoj je prisustvovao i dolje potpisan kritičar, za koju se tražila karta više.

Goran Ivanišević

Vijenac 286

286 - 17. veljače 2005. | Arhiva

Klikni za povratak