Vijenac 282

Ples

MALI RAZGOVOR: VLADIMIRA VRHOVŠEK, KOREOGRAFKINJA I VODITELJICA TREŠNJEVAČKE PLESNE SCENE

Scena otvorena i plesačima

MALI RAZGOVOR: VLADIMIRA VRHOVŠEK, KOREOGRAFKINJA I VODITELJICA TREŠNJEVAČKE PLESNE SCENE

Scena otvorena i plesačima

S cena DDT Centra za kulturu Trešnjevka u više je navrata bila plesna. Pa onda opet nije. Tu su se održavale godišnje produkcije i susreti plesnih škola i tečajeva, a neko vrijeme službena je scena ansambala suvremenoga plesa. Nakon što je posljednjih petnaestak godina udomljavala, kao nužni smještaj, kazališta u izgradnji odnosno renoviranju, prvo Trešnju, a potom Lutkarsko kazalište, čini se da je konačno dobila zraka zaživjeti svojim programom. U tom smislu važan je korak u kulturnoj politici centra koji vodi Ljiljana Perišić zapošljavanje koreografkinje i plesne pedagoginje Vladimire Vrhovšek te otvaranje Trešnjevačke plesne scene.

- Trepsa je zaživjela u 2004. godini. Najveća akcija bili su Susreti plesnih grupa djece i mladih. Nastupalo je više od sedamsto izvođača, a u četiri dana plesni program je vidjelo otprilike tisuću i sto gledatelja. Dvorana nije mogla primiti sve zainteresirane. Susreti će se nastaviti održavati kao tradicionalna plesna akcija za mlade. Uvažavajući upravo sugestije sudionika pripremili smo i prvi seminar za voditelje plesnih grupa koji je održala Vlasta Kaurić, plesni pedagog, koreograf i stručni suradnik za ples pri Hrvatskom saboru kulture.

Tijekom 2004. gostovali su dječji plesni ansambli sa cjelovečernjim predstavama. Osnovan je i dječji plesni ansambl Centra za kulturu Trešnjevka.

Nedavno je formirana i Otvorena scena DDT-a?

- S odlaskom Kazališta lutaka u novu kuću scena je konačno u funkciji programa Centra za kulturu Trešnjevka nazvana Otvorenom scenom DDT. Uz programe slobodnih kazališnih grupa i umjetnika koji nemaju matičnu kuću, ravnateljica Centra Ljiljana Perišić prepoznala je i djelatnost Trepse kao jedan od mogućih programa Otvorene scene, kao neku vrstu plesne platforme, što je sinonim za nove plesne ideje, istraživanja i projekte. A znamo kako je teško doći do scenskoga prostora, pogotovo plesnim umjetnicima...

Prvi takav profesionalni plesni projekt izveden je neki dan?

Da, 20. prosinca održana je javna prezentacija plesno istraživačkog projekta MARMOT laboratorija Nastavimo skretanje M, autorice Irme Omerzo. Istraživanje se bavilo tematskim cjelinama kao što su odnos plesa i fiziologije, plesa i drugih medija, kao što su tekst, crtež, fotografija. Prezentacija je uključila plesni solo Ive Hladnik, koji je nastao kao miniprodukt jednog od procesa istraživanja, videodokumentaciju i razgovor publike sa sudionicima projekta.

Posebno mi je drago da je bio odličan odaziv publike, što znači da Otvorena scena može i treba zaživjeti.

Razgovarala Maja Đurinović

Vijenac 282

282 - 23. prosinca 2004. | Arhiva

Klikni za povratak