Vijenac 282

Glazba

MLADI GLAZBENICI U MATICI HRVATSKOJ

Lana Beraković

Recitalom violončelistice Lane Beraković, uz umjetničku suradnju glasoviračice Srebrenke Poljak, u ponedjeljak 13. prosinca ostvarena je prva trećina ciklusa Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj.

MLADI GLAZBENICI U MATICI HRVATSKOJ

Lana Beraković

Recitalom violončelistice Lane Beraković, uz umjetničku suradnju glasoviračice Srebrenke Poljak, u ponedjeljak 13. prosinca ostvarena je prva trećina ciklusa Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj.

Sedamnaestogodišnja Lana Beraković dugogodišnja je učenica profesora Valtera Dešpalja, najprije u Glazbenoj školi Dešpalj, a sada kao studentica u posebnom programu za nadarene. Lanu Beraković rese tri visoke nagrade, Yamaha za najboljeg sudionika na natjecanju Muzičke akademije, prva nagrada na hrvatskom Državnom natjecanju te druga na Međunarodnom natjecanju Alpe-Adria A. V. Marcosig u talijanskoj Goriziji. Lana Beraković priredila je niz koncerata u domovini i inozemstvu, a nastupala je i na Hrvatskom radiju i televiziji.

VRTUALNE SKLADBE

Recital je započeo s 12 varijacija u G-duru za violončelo i glasovir Ludwiga van Beethovena na temu iz oratorija Juda Makabejac G. Fr. Händela, a nastavio se izvedbom Sonate op. 36 u a-molu za violončelo i glasovir Edwarda Griega. U tom programskom dijelu dua u rasporedu, pri čemu je uloga izvođača podjednako odgovorna i zahtjevna u izvedbenoj suradnji i podudarnosti, Lana Beraković pokazala je čvrstinu sigurnosti i vrlo visok stupanj izvedbene školovanosti na svojem glazbalu. Prisjećajući se prispodobe znamenitoga hrvatskog dirigenta Lovre pl. Matačića: »Vi svirajte snažno i glasno, a ja ću vas stišavati kad zatreba«, prema tom, za umjetnike uvijek dragocjenu zahtjevu, Lanu Beraković ne treba tražiti da snažno iznese ono što osjeća, zna i muzikalno može. Ona je, uz isto takvo glasovirsko sudjelovanje Srebrenke Poljak, izvedbom duboko u snazi izraza, koji sada ne teba ni stišavati ni pojačavati, nego iskustvom nastupa oblikovati u visoko kultiviran izraz, koji tradicionalno resi zagrebačke gudače violončeliste već od znamenitoga Jure Tkalčića i Antonija Janigra, a violiniste od Vaclava Humla i niza njegovih znamenitih učenika.

Bez stanke nastavljen je dio programa sastavljen od virtuoznih skladbi. Tako se kao treća točka rasporeda na programu našla Serenada za violončelo i glasovir Jure Tkalčića. Raspored je završio Ritualnim plesom vatre, poznatijim pod naslovom Ples vatre za glasovir solo, iz baleta Manuela de Falle u obradbi Gregora Piatigorskog za violončelo i glasovir.

Na zahtjev brojne publike Lana Beraković je uz glasovirsku pratnju izvela još posebno zahtjevnu brzoprstnu skladbu Vreteno Davida Poppera.

Pogledom na virtuozni dio programa treba reći da mlada umjetnica treba obuzdati navale temperamentnih ataka na vlastito glazbalo, kako ne bi prelazila granice krajnosti i narušavala privlačnost vanjskoga dojma nastupa.

Zlatko Stahuljak

Vijenac 282

282 - 23. prosinca 2004. | Arhiva

Klikni za povratak