Vijenac 281

Glazba

CD JAZZ: ANKE ANGEL, BOOGIOUS, OLDIE BLUES

Schöne Blaue Boogie

CD JAZZ: ANKE ANGEL, BOOGIOUS, OLDIE BLUES

Schöne Blaue Boogie

Nema u jazzu danas baš velik broj profiliranih ženskih interpreta bluesa i boogie-woogieja, a još ih je manje u Europi. U ovom je trenutku na tom specifičnom stilskom polju jazz-interpretacije zapravo jedina relevantna Nizozemka Anke Angel. Rođena u Zeistu 1961, još je jedan adut neobično bogate jazz-scene te zemlje. Prvih se boogie-woogie i blues-giganta Meade Lux Lewisa, Alberta Ammonsa, Pete Johnsona i Jimmyja Yanceya ona još kao dijete naslušala u diskoteci svog oca, pijanista-amatera i velikog poklonika spomenutih stilskih pravaca u jazzu. Pijanistički klasično naobražena i diplomirana pravnica, Anke Angel zarana se posvećuje profesionalnom izvođenju spomenutih stilova, učeći i od Little Willie Littlefielda, nastupajući u počecima karijere u formaciji dua, a potom kao solo-pijanistica, te zapažena vokalistica s malim blues i jazz-sastavima, stekavši ubrzo naziv The Boogie-Woogie Lady.


slika

Njezin najnoviji disk Boogious izdan je prošloga ljeta i vrlo dobro programski ocrtava glazbene afinitete Anke Angel, kako interpretativno tako i programski. U programu dominiraju dakako boogie-woogie i blues izvedbe, od kojih su neke i originali Anke Angel, ali i čisto džezističke interpretacije balada i standarda poznatih iz repertoara Elle Fitzgerald i Nine Simone, poput New York State Of Mind, That’s All I Want From You i Cheek To Cheek, donesenih na gotovo standardan način. No Anke Angel u programu CD-a Boogious dominira izvedbama zbog kojih je dobila na početku teksta spomenuti naziv. Uočavamo to već na samu početku slušajući originalnu temu Cheat. Slijede u tom stilskom sklopu izvrsna izvedba blues-teme Prisoner Of Boogie, ponešto moderniziran shuffle-blues legendarnog Roberta Johnsona u laganijem tempu. Stop Breaking Down, te Millerov swing-blues Whoo Wee Sweet Daddy, oba uz pratnju maloga blues-sastava. Na taj se niz bez obzira na raspored od petnaest brojeva na disku nadovezuju tradicionalni blues Bernice Edwards Low Down Mistreater, te glasovita tema Kansas City, da bi kraj programa CD-a kulminirao interpretacijom klasičnog boogie-woogieja legendarnog korifera tog stila, prijanista Meade Lux Lewisa, Honky Tonk Train Blues.

U tom si je sklopu, u koji valja ubrojiti i originalni blues Leave You, inače atraktivna Anke Angel priuštila i jedan mali izvedbeni show nazvan Schöne Blaue Boogie. Poznati je Straußov valcer započela naime prema originalnom predlošku, da bi zatim prešla u efektan, gotovo divlji boogie-woogie-izričaj. Svojim besprijekornim načinom izvođenja jedog tipičnog crnačkog pijanističkog segmenta jazz-glazbe, Anke Angel na vrlo dobar način odgovara malobrojnim američkim damama poznatim po takvu stilu sviranja, a pritom ne bi trebalo zanemariti ni njezin izrazit smisao i za jazz-interpretaciju te njezine kvalitete jazz-pjevačice.

Sve to govori i u prilog pozivu Anke Angel da se pojavi u programu predstojećega Međunarodnog festivala tradicionalnog jazza, koji bi se 19. i 20. svibnja 2005. trebao jedanaesti put održati u Varaždinu.

Mladen Mazur

Vijenac 281

281 - 9. prosinca 2004. | Arhiva

Klikni za povratak