Vijenac 281

Fotografija

U FOKUSU

Rat i klizanje

U FOKUSU

Rat i klizanje


slika

Zagreb Izložbom Nikole Šolića u Kuli Lotrščak nastavlja se projekt brzopoteznih izložbi više kustosice Galerije Klovićevi dvori Marine Viculin, novi pristup koji podrazumijeva brzo osmišljene izložbe koje traju kratko i uz minimalnu reprezentativnost sadrže maksimalnu informativnost. Radovi fotografa jedne od najvećih novinskih agencija, Reuters, nižu se na tri kata, snimljeni u Iraku, Kurdistanu, Palestini, Izraelu, i prikazuju civilizacijsku stvarnost koja se ogleda u svjetskim vijestima - rat, neimaština i politika. Posljednja negdje u daljini zaziva mogućnost izbora, a možda je najvidljiva u nekoliko stotina kadrova za projekciju, koji se vrte uz prikladnu dogmatsku zvučnu pozadinu. Na gornjem katu kao potpuni antipod i zanimljiv paradoks nalaze se fotografije međunarodnog natjecanja u sinkroniziranom klizanju. Ali zašto se tomu čuditi, kada se istom ne čudimo listajući novine. Izložba ostaje otvorena do 12. prosinca.

Udaljenost iste generacije


slika

Bergen Jedan od najpoznatijih nizozemskih fotografa portreta Koos Breukel izložio je radove pod naslovom Generacija - portreti u Muzeju za umjetnost Bergena. Portreti su podijeljeni u tri skupine. Prvu sačinjavaju golemi crno-bijeli portreti petnaest muškaraca i petnaest žena između trideset i četrdeset godina, a prate ih dvije serije portreta Breukelovih prijatelja koje je snimao tijekom nekoliko godina. Portreti Breukelovih prijatelja u veliku su kontrastu s portretima iz prve skupine i stvaraju ujedno osjećaj prepoznavanja i nesavladive udaljenosti i otuđenosti. Sve tri skupine portreta obilježene su Breukelovim stilom klasične jasnoće i emocionalnog naboja. Izložba ostaje otvorena do 12. prosinca.

Raj u opasnosti


slika

London Obožavanje Afrike, poput izgubljenoga raja, vidljivo je na fotografijama Petera Bearda na izložbi Živuće skulpture u Michael Hoppen Gallery. Beard je Afriku upoznao još 1955. na putovanju s Darwinovim unukom prije studija na Yaleu, prije rada u nacionalnom parku Tsavo i poznatih fotografija umirućih slonova koje će postati glavna priča »Lifea«, prije modne fotografije i portreta te svih izložbi koje će uslijediti u Beču, Madridu, Milanu, Parizu, Tokiju. Možda mu je upravo činjenica što je u tolikoj mjeri Njujorčanin omogućila takav pogled na izvanrednu ljepotu ljudi, prirode i životinja nevinoga kontinenta i slaganje fotografija u kaotični kolaž zajedno s reklamama za cigare, slika ljepotica i portreta Georgea Busha. Triptisi i diptisi, crno-bijele fotografije djevojaka, bizona i slonova, ne sadrže uznemirenost »onoga što se može kupiti« kontrast New Yorka i Afrike, nego samo pružaju izvanrednu ljepotu prirodnog i autentičnog. Izložba ostaje otvorena do 25. siječnja 2005.

Američki stil u golemom formatu


slika

Eastman Kodak, Coloramas, Alison Nordstrom, Peggy Roalf, Aperture, 2004. Nazivane najvećim svjetskim fotografijama, 5,5 x 18 metara velike Kolorame Eastmana Kodaka donijele su fotografiju masama, spektakularnom moći komunikacije. Četrdesetogodišnji program na Terminalu u New Yorku obuhvaćao je prikaze panoramskoga fotoalbuma američkog stila života i dostignuća druge polovice 20. stoljeća. Mala knjižica (svega osamdesetak stranica) uz fotografije sadrži i kritičke eseje koji daju socijalnokulturnu pozadinu velikih plakata, pokazuje njihovu povijest i ujedno zaziva i određenu nostalgiju za prošlim stilom života.

Dina Ivan

Vijenac 281

281 - 9. prosinca 2004. | Arhiva

Klikni za povratak