Vijenac 280

Fotografija

IZ ZBIRKE HRVATSKE FOTOGRAFIJE FOTOKLUBA ZAGREB: BOŽO MARIJANČIĆ

SOLARIZACIJAIFOTOMONTAŽA

IZ ZBIRKE HRVATSKE FOTOGRAFIJE FOTOKLUBA ZAGREB: BOŽO MARIJANČIĆ

SOLARIZACIJAIFOTOMONTAŽA

Božo Marijančić rođen je 1944. Po profesiji je grafičar. Član je Fotokluba Zagreb od 1968, od koje godine aktivno izlaže svoje radove.

Širina njegovih interesa bila je velika. Bavio se life fotografijom. Jedan cijeli opus su mu portreti. Zanimala ga je i solarizacija. On je jedan među prvima u svojoj generaciji koji se već početkom sedamdesetih godina bavi i apstraktnom istraživačkom fotografijom, u skromnim mogućnostima tadanje analogne tehnike. Bavio se i apstraktnim slikarstvom. Njegov fotografski apstraktni opus imat će utjecaja i na neke druge autore iz tih godina, koji će ga slijediti.


slika

Polovicom sedamdesetih godina iseljava u Švicarsku, gdje ostaje trajno. Ostavio nam je nevelik, ali vrlo zanimljiv opus.

Vladko Lozić

Potpuno je jasno da su fotografije Bože Marijančića nastale iz užitka stvaranja, iz one lijepe i zanimljive igre u laboratoriju, kada uporabom nekoliko negativa ostvaruje misaono cjelovitu sliku, a tehnički gotovo savršenu. Kadar je izreći i artikulirati svoje nakane i s vrlo malo elemenata izgraditi priču, koja nam vrlo uvjerljivo prikazuje svu likovnu i misaonu sadržajnost onoga što ga u nekom trenutku zaokuplja. A zanimljiv je za mnogo toga. Ponajprije, ne mogavši se otrgnuti modi vremena, obrađuje portrete i life, no svoja nastojanja uspješno potvrđuje i interesom za druge načine stvaranja, posebno eksperimentirajući solarizacijom i fotomontažom.


slika

U portretima povezuje tradicionalno s originalnim improvizacijama, što ga ne čini manje uspješnim, nego mu samo omogućuje kretanje i pronalaženje smjera prema eksperimentu, gdje će konačno zanemariti tradiciju svoje fotografske okoline i stvoriti slike koje svaka za sebe čine posebno osmišljene projekte (montaže i strukturalne fotografije), nudeći se publici zainteresiranoj i za drukčije fotografske domašaje.

Ne samo svojoj vještini, nego i bogatu iskustvu grafičara, može zahvaliti visoku estetsku vrijednost svojih djela, koja često nadmašuju kakvoćom radova njegovih zagrebačkih suvremenika.

Uz stalno eksperimentiranje novim idejama, istraživanjima i tehničkim dosezima što mu ih nudi medij stvorio je mnogo ozbiljnih i vrijednih fotografija, koje nam se još i danas doimlju jednako svježim kao u doba kada su nastale.

Zdenko Kuzmić

Vijenac 280

280 - 25. studenoga 2004. | Arhiva

Klikni za povratak