Vijenac 280

Glazba

CD JAZZ: QUARTET SENSITIVE, DISCUSSAO, CD DALLAS

Ljubiteljima bossa-nove

CD JAZZ: QUARTET SENSITIVE, DISCUSSAO, CD DALLAS

Ljubiteljima bossa-nove

Nedavno je zagrebačka diskografska kuća Dallas Records objavila i u klubu Vega hotela Sheraton priredila predstavljanje drugoga CD-a riječkoga kvarteta Sensitive, sastava već dobro poznata dijelu našega slušateljstva, kažem dijelu budući da su nastupi te skupine redovito medijski dosta slabo pokriveni. Prvi je disk slična programska profila bio, da podsjetim, Afternoon With Jobim. Kvartet je Sensitive i bez ponekad suvišnih gostiju profilirana i programski prepoznatljiva grupa, odana ponajprije izvođenju skladbi brazilskih autora, odnosno bossa-nove. Njezin je glazbeni vođa naš istaknuti gitarist specifične taping-tehnike sviranja instrumenta i diplomant jazza Visoke glazbene škole u Grazu, Darko Jurković Charlie. Poznat ponajprije kao izraziti džezist i član zapaženoga međunarodnog trija te dua s Joeom Pandurom, on u Sensitiveu pokazuje jedno drugo lice u kombinaciji s vokalisticom Meri Trošelj, el. basistom Henrijem Radanovićem i bubnjarem Tončijem Grabušićem, u kojoj se u pojedinim izvedbama pojavljuju i gosti. Tu on očijuka s vrlo kvalitetnim, ali ipak drukčijim, komercijalnijim glazbenim izričajem. Na novom disku, nazvanu Discussao, taj je pristup još izraženiji negoli na prethodnom, iako su oba interpretativno i repertoarno čista prema izvedbama djela Antonija Carlosa Jobima i sličnih. Kao da je Discussao još korak bliže brazilskom predlošku, što u nekih ljubitelja jazza izaziva određen zazor.


slika

Pjevačica Meri Trošelj čak se potrudila naučiti tekstove na portugalskom jeziku. Kvartet srećom, i to napose zbog improviziranih korusa, nije podlegao nekom komercijalnom tipu oponašanja, jer valja imati na umu činjenicu da bossa-nova nije ništa drugo do izvedenica popularnoga brazilskog plesa sambe adaptirane u kontekst jazza.

U programu diska Discussao, kao uostalom i na prethodnom, nalazimo pretežito niz Jobimovih, od Jurkovića, Radanovića i Meri Trošelj, obrađenih, i ne baš najpoznatijih, Jobimovih melodija. Na čelu je toga niza Discussao, a slijede Brigas nunca Maia, Chovendo na Roseira, Falando de Amor, Anos Dourados, Tema de Amor de Gabriela i Derradeira Primavera. Pjesmu Cantado no Toro napisao je Chico Burque, a u taj je programski sklop zalutala i popularna talijanska melodija Estate, izvedba koje je u očitoj interpretativnoj suprotnosti s temom Sina, koja pokazuje otklon prema džezističkijem tipu interpretacije. Tu su i dvije originalne pjesme Dođi mi Meri Trošelj i takozvani bonus track, Od sumraka do zore Darka Jurkovića i Meri Trošelj. Za izvedbe pojedinih brojeva na disku kvartet je Sensitive potražio pomoć nekih gostiju solista, Matije Dedića, Saše Nestorovića, Nevena Frangeša, Ive Popeskića i Marka Ramljaka. U pripadajućoj knjižici i opet nema odgovarajućeg teksta, ali nam se zato nudi recept ribljega ragua Moqueca (?!).

Dalas Records svakako je sposoban na tržište izbaciti muzički dobar i luksuzno opremljen disk domaćih malih jazz-sastava, no bez primjerenih predstavljanja. Ni prvo, održano prije nekoliko mjeseci na terasi opatijskog hotela Millenium, ni ovo drugo, zagrebačko, nisu postigla pravi cilj. Stječe se dojam slabijega zanimanja izdavača za takve pojekte, koje ne bi nikako trebalo smatrati nekomercijalnima te bi putove CD-a Discussao prema brojnim našim ljubiteljima bossa-nove i kvalitetnoga sastava Sensitive trebalo pronaći na neki bolji način.

Mladen Mazur

Vijenac 280

280 - 25. studenoga 2004. | Arhiva

Klikni za povratak