Vijenac 279

Likovnost

IZLOŽBA CRTAČKO I SLIKARSKO, MMC LUKA, PULA, LISTOPAD 2004.

Prva liga, dobra berba

U popratnom katalogu izložbe Darko Glavan ističe da mu je nakana bila odabrati četiri izrazita crtača, četiri izrazita slikara i četiri primjera, uvjetno govoreći, kombinirane tehnike crtačkih i slikarskih odlika. Govoriti, u pisanom obliku, o umjetnosti crtačkog i slikarskog. Iako su umjetnici izrazili i jednu i drugu dimenziju (crtačku i slikarsku) očito je da se one međusobno isprepleću

IZLOŽBA CRTAČKO I SLIKARSKO, MMC LUKA, PULA, LISTOPAD 2004.

Prva liga, dobra berba

U popratnom katalogu izložbe Darko Glavan ističe da mu je nakana bila odabrati četiri izrazita crtača, četiri izrazita slikara i četiri primjera, uvjetno govoreći, kombinirane tehnike crtačkih i slikarskih odlika. Govoriti, u pisanom obliku, o umjetnosti crtačkog i slikarskog. Iako su umjetnici izrazili i jednu i drugu dimenziju (crtačku i slikarsku) očito je da se one međusobno isprepleću

U Multimedijalnom centru Luka otvorena je izložba umjetničkih radova Crtačko i slikarsko (na suvremen način) dvanaest umjetnika prema izboru izložbe Darka Glavana. Radove su u galeriji koja prati suvremenu hrvatsku likovnu scenu izložili predstavnici srednje struje: Lovro Artuković, Tomislav Buntak, Joško Eterović, Sanja Ipšić-Randić, Vatroslav Kuliš, Robert Pauletta, Renato Percan, Igor Rončević, Mauro Stipanov, Vinko Šaina, Robert Šimrak i Zlatan Vrkljan.


slika

Vinko Šaina izložio je triptih Pjena, u kojem spaja pjenu, more, uporabom plave i bijele boje. Tomislav Buntak predstavlja se radom izrađenim u tehnici akrilne zlatne i srebrne olovke na platnu. Njegov rad Zlatni ljudi, srebrni pejzaž likovima u pokretu dočarava dimenziju života. Kamenjem u slici izražava čvrstinu vremena.

Robert Šimrak izložio je dva rada Lego/Twins u tehnici ugljena i krede na papiru. Formom kocke postiže geometričnost, a sjenom ljubičaste boje proširuje dimenzije. Kombinacijom plave, crvene te ljubičaste i sjenčanjem postiže plošnost unutar slike.

Šimrak dokazuje da osim slikarskim izražavanjem vlada i crtežom. Mauro Stipanov u svome Šahu mrljama i teškim nanosima boje postiže dinamiku. Njegove su šahovske figure izokrenute unutar plohe slike. Vatroslav Kuliš uljem na platnu Riffovi prikazuje stiliziran pejzaž. Kolorit je naglašen raznolikim spektrom boja: blage zelene, modre, crvene i blage nijanse žute boje.

Joško Eterović u Mutacijama razlomljava osnovnu nit njegove slike: liniju. Upravo je izvitoperuje, postiže eliptičnost krivulje i linija mu putuje u raznim smjerovima.

Lovro Artuković konfrontira dva svijeta, dvije civilizacije u slici Stari majstor i mlada djevojka. Tu su i mlada djevojka, ratnik, sat i žarulja. Upitno je da li on kani ukazati na nesklad ili zajedničku poveznicu: vrijeme na satu. Sanja Ipšić - Randić svojim Oceanisom također razvija liniju. Kod nje postoji i stilizirana grana. U svoju je sliku utkala i slova S i O. Ono zanimljivo prikriveno je minijaturno lice.

Renato Percan predstavlja se u najboljoj maniri iskusna crtača. Autoportretom u Raškom zaljevu Percan kombinira i isprepleće tijela muškaraca, žena i životinja. Jaka mu je i pozadina - nebo, oblaci. Ono što je karakteristično jest hiperdimenzioniranost tijela. Pripadnik srednje generacije slikara Robert Pauletta ponovno se poigrava anatomijom u slici - diptihu Astra anonima. U diptihu nalazimo dio mačjega tijela, linije probavnoga trakta te dijelove tijela koji podsjećaju na srce. I kod njega je slovo znak, a znak slovo.

Zlatan Vrkljan minimalizmom poteza postiže u slici Bez naziva skrivenu dinamiku boje. Blagim nanosima boja i mrljama razvija priču slike. Zanimljivo je njegovo postignuće dinamike prividne jednoličnosti, a zanimljiv je i izbor tehnike: enkaustike na drvu. Slikom velikog formata Kolonoskopijom predstavio se Igor Rončević. On, na neki način, apstrahira izloženu formu.

4 + 4 + 4 = KONCEPCIJA

U popratnom katalogu izložbe Darko Glavan ističe da mu je nakana bila odabrati četiri izrazita crtača, četiri izrazita slikara i četiri primjera, uvjetno govoreći, kombinirane tehnike crtačkih i slikarskih odlika. Govoriti, u pisanom obliku, o umjetnosti crtačkog i slikarskog. Iako su umjetnici izrazili i jednu i drugu dimenziju (crtačku i slikarsku) očito je da se one međusobno isprepleću.

Postavlja se pitanje na čemu je uopće naglasak i gdje je suvremenost. Daleko je konkretnije izdvojiti svevremenske motive slika poput sata, crkve s bogatom kupolom, stilizirane nebodere koji dominiraju atmosferom, more koje stalna mijena jest... Moglo bi se ustvrditi da jesuvremenost u oku promatrača i receptora.

Ante Kovač

Vijenac 279

279 - 11. studenoga 2004. | Arhiva

Klikni za povratak