Vijenac 279

Ples

PLESNA RADIONICA KARINE HOLLE U ORGANIZACIJI PROSTOR +

Pokret u ritualu

Posebnim pedagoškim metodama sublimacije glasa i pokreta koju i primjenjuje na Higher Academy for Performing Arts u Amsterdamu, osam dana sudionici iz Splita, Zadra, Zagreba i Rijeke istraživali su mogućnosti iščitavanja

PLESNA RADIONICA KARINE HOLLE U ORGANIZACIJI PROSTOR +

Pokret u ritualu

Posebnim pedagoškim metodama sublimacije glasa i pokreta koju i primjenjuje na Higher Academy for Performing Arts u Amsterdamu, osam dana sudionici iz Splita, Zadra, Zagreba i Rijeke istraživali su mogućnosti iščitavanja

Nakon tri godine programa zahtjevnost radionice i pedagoga u Rijeci sve je veća, tako da je svojevrsna kruna djelovanja udruge za scenske umjetnosti bila radionica Karine Holle. Naime Prostor + iz Rijeke započeo je ovogodišnji edukativni program radionicom nizozemske umjetnice Karine Holle, koja je publici poznata po predstavi o Busteru Keatonu The man who wouldn’t lie down, igranoj na Tjednu suvremenog plesa.


slika

Tema radionice bio je ritual u pokretu, što se pokazalo inspirativnim za samu voditeljicu, jer je mediteranski habitus sudionika dao mnogo emotivniji i otvoreniji odnos prema zadanoj temi. Radionica se temeljila na ritualu kao repeticiji pokreta koji u tom slijedu najavljuje značenje, dok se oživljavanjem rituala pokušao uspostaviti kontakt s tokom svijesti i snovima koji podupiru svakodnevne misli i život. Nadahnuće je poteklo od likova grčke tragedije kao što su Antigona i Kasandra. Kasandra, čijim predviđanjima nitko nije vjerovao, i Antigona koja se pokapanjem brata usprotivila zakonima zajednice. Prezentacija rada bila je predstavljena u nekoliko kraćih prizora ritualnim prikazom borbe štapovima, pjevanjem nalik naricaljkama koje prati pokapanje Antigonina brata, prikaz Kasandrina posljednjega proricanja, scene obrednoga pročišćavanja elementima vode, zraka, zemlje i vatre te scene dodirivanja dvaju tijela koja ubrzavaju put do sudara. U okviru radionice ispitivale su se i druge mogućnosti viđenja takve teme, na primjer netko vrišti dok u potpunosti ne izgubi glas, netko se žali jedući luk...

Posebnim pedagoškim metodama sublimacije glasa i pokreta koju i primjenjuje na Higher Academy for Performing Arts u Amsterdamu, osam dana sudionici iz Splita, Zadra, Zagreba i Rijeke istraživali su mogućnosti iščitavanja. Sreća da je radionicu financijski poduprlo Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, i to u obliku stipendija za sudionike.

PLANOVI

Kako kaže Žak Valenta, umjetnički voditelj Prostora +, ovogodišnji program bit će podijeljen u dva pravca, jedan su radionice namijenjene ljudima koji se profesionaliziraju unutar kazališta i bit će otvorene za širu hrvatsku kazališnu populaciju, a također će se nastaviti i radionice za početnike. Planovi za sljedeće razdoblje u radu Prostora + produciranje je tri kraća komada mladih autorica Petre Corve, Jasmine Safić, čiji je koncept bio predstavljen na Platformi mladih koreografa i Mile Čuljak. Riječ je o ljudima koji su intenzivno sudjelovali u programima Prostora + i logičan slijed jest ostvarivanje autorsko-izvođačkog promišljanja na osnovi radne platforme. Ove godine produkcija će se potpuno usmjeriti tim projektima te otvarati riječku scenu, ali i dalje će udruga usmjeravati dio programa edukaciji.

Za ovu godinu još se pripremaju tri radionice, jedna od njih prebacuje se iz prošle u ovu godinu, i to radionica Dramaturgija pokreta, koju će voditi Magdalena Lupi, zatim Stage clown, koju će voditi Žak Valenta i radionica promišljanja pozicije plesnog kazališta koju će voditi mađarska umjetnica Virag Deszo.

Potreba za vlastitim prostorom u Rijeci sve je veća, korištenje nekim terminima u nekim prostorima ne zadovoljava potrebe Prostora +. Aktivnosti svakodnevnoga treninga bivaju ukinute ako se odvija radionica koja cjelodnevno crpe prostor, a unutar prostora koji su dani u samo određeno doba dana ili terminski događa se borba sa (što se događalo na radionici Karine Holle) salonskim foteljama (njih 180), koje se prije početka moraju micati u jedan kut dvorane i nakon završetka vraćati natrag u dvoranu...

Mila Čuljak

Vijenac 279

279 - 11. studenoga 2004. | Arhiva

Klikni za povratak