Vijenac 278

Likovnost

SANDRO ĐUKIĆ, ARHIVA_0001_2004, MUZEJ MODERNE I SUVREMENE UMJETNOSTI, RIJEKA, LISTOPAD 2004.

Kako pohraniti stvarnost

Đukićev je koncept sakupljanje i preispitivanje okoline, sebe i posredovanja. Makro-mikropogleda i izgleda, kompleksno i bespoštedno. Što zapažamo i prepoznajemo, koliko shvaćamo i kako zahvaćamo realnost

SANDRO ĐUKIĆ, ARHIVA_0001_2004, MUZEJ MODERNE I SUVREMENE UMJETNOSTI, RIJEKA, LISTOPAD 2004.

Kako pohraniti stvarnost

Đukićev je koncept sakupljanje i preispitivanje okoline, sebe i posredovanja. Makro-mikropogleda i izgleda, kompleksno i bespoštedno. Što zapažamo i prepoznajemo, koliko shvaćamo i kako zahvaćamo realnost

Realistička ideologija, teška riječ i jednostavno čitanje. Koliko života živimo, kojima se divimo (zapažamo ih)? Što je sve naša arhiva, uslojena kao memorija (i kolektivna), procesuirana kao dnevni u(iz)nos podataka za snalaženje u vremenu/prostoru/identitetu?

Komunikacija, realnost i slike o realnosti posredovane medijskom umjetnošću. Postmoderni novomedijski eklekticizam i magija simulacija, transformacija. U Rijeci rijetko viđeno, prezentacijski (multimedijalne instalacije i projekcije) nužno povezano s probuđenom institucijom za ko(se)lekciju of Modern and Contemporary Art.


slika

Đukićev je koncept sakupljanje i preispitivanje okoline, sebe i posredovanja. Makro-mikropogleda i izgleda, kompleksno i bespoštedno. Što zapažamo i prepoznajemo, koliko shvaćamo i kako zahvaćamo realnost. Tematski zadire u antropomorfno, pejzažno, objektivno realizirano, fiktivno doživljeno, utopijsko i imaginarno. Formalno u fotografiju i video, digitalnu dokumentaciju i obradu. Međuodnose, analogije i preobrazbe. Multipliciranim sekvencama forme i teme jednostavno-kompleksno zauzima tri izložbena prostora (i preuzima (ne)mogućnosti muzejske prezentacije). Utjelovljen unutar institucije parira kao kolektor i transformator arhiviranja, obrade, čuvanja podataka s autoriziranim potpisom i umjetničkom slobodom montaže ishitrenih i disparatnih, podvojenih i samostalnih, manirističkih jedinica.

ĐUKIĆEVI BIOGRAFSKI PUTOKAZI

Kao i biografski putokaz. »Pitanjima simulacije, subjektivnog i artističkog doživljaja putovanja te specifičnosti pojedinih medija bavi se od studija na ALU Zagreb i u Düsseldorfu, gdje su mu profesori bili utemeljitelji videoarta Nam June Paik, te Nan Hoover.« Projekt okuplja radove iz devedesetih godina do danas Dnevnik - dokumentarni videofilmovi, Realnost slike - slika realnosti, Biblioteka, katalozi frameova... Višeetapno, dugotrajno putovanje svjetovima. U Putu oko svijeta u sto dana autor kruži iznajmljenim odredištima unutar medija videa. »S jedne strane ontološka pitanja, a s druge pak maniristička uporaba zrcala i anamorfoze u svrhu ludičkog, ali i kritičko-subverzivnog propitivanja odnosa dokument - dokumentirano« (Branko Cerovac).


slika

Igra Memory u sustavu slikovne arhive, videozapisa i brojčane baze podataka, konvertiranja i komprimiranja, esperimentiranja i arhiviranja. Partneri: autor, projektant i računalo, tehnika. Promatrač promatra i iskušava (se). »Iz nečega što je počelo kao eksperiment ili nesvjesna igra nastalo je mnoštvo materijala i stvorena je arhiva; kao pokušaj da se uspostavi neki sustav baratanja informacijom i to mnoštvo prikaže u komprimiranom obliku. Na taj način težište stavljam na pitanje kako pohraniti znanja i čemu ono može služiti« (Sandro Đukić).

Ksenija Orelj

Vijenac 278

278 - 28. listopada 2004. | Arhiva

Klikni za povratak