Vijenac 278

Film

KINO: KORDON, RED. GORAN MARKOVIĆ

Interakcije svjetova

KINO: KORDON, RED. GORAN MARKOVIĆ

Interakcije svjetova

Politička drama redatelja Gorana Markovića, koja se motivsko-tematski naslanja na njegova dva prethodna ostvarenja: Poludeli ljudi (1997) i Srbija godine nulte (2001); Kordon u naša kina dolazi kao najbolji srpski film 2003, nositelj montrealskog festivalskoga Grand Prixa i miljenik svjetske kritike. Celuloidna realizacija dramskoga teksta Nebojše Romčevića, govori o građanskom protestu 1997. protiv miloševićevskog režima i zahtjevima za priznavanje izbornih rezultata te o kordonskoj policiji konfrontiranoj demonstrantima - pancirima, palicama, šljemovima, isti taj režim štiteći od vlastita naroda.

No, kako se makrokozmos ogleda u mikrokozmosu i sve u svemu, tako se i pravi sukobi odvijaju unutar samih policijskih redova - međusobno, odnosno u svakome od njih ponaosob s vlastitim demonima. Time likovi, sa svih strana izloženi presiji, i postaju neminovni gubitnici u svim segmentima te je upravo scena nehotične, nasumične interakcije dvaju svjetova (predstavnika države i predstavnice naroda) - Seljakov razgovor s Babom na noćnoj, izoliranoj klupi uz rijeku, ujedno i najuspjelija; pokazujući da čak i zagrobno i svijet životinja imaju svoje mjesto u svakodnevnoj realnosti koja nikako nije jedina. Snimljen u svega dvadesetak dana, film nastoji postići dokumentarističku uvjerljivost - kako rekonstrukcijom novije srpske povijesti, tako i uporabom autentičnih materijala odnosno načinom nefokusiranog, reporterskog snimanja.

Ipak, uz poneke neuvjerljive i pretjerane situacije i dijaloge, film ostaje na razini solidnog - nikako kakvog remekdjela, kako bi se iz recenzija i reputacije kakva ga prati dalo naslutiti.

Katarina Marić

Vijenac 278

278 - 28. listopada 2004. | Arhiva

Klikni za povratak