Vijenac 277

Glazba

Za diskofile jazza

Ernestine Anderson, When the Sun Goes Down, Concord Jazz

Za diskofile jazza

Ernestine Anderson, When the Sun Goes Down, Concord Jazz

Legendarne jazz dive Ella Fitzgerald i Sarah Vaughan u svojoj su sjeni godinama držale niz drugih izvrsnih obojenih vokalistica jazza. Da ne spominjem primjerice Betty Carter, bila je između ostalih tu i jedna nažalost dosta podcjenjena, ali fantastična jazz i blues-dama, ime koje je Ernestine Anderson. Rođena u Dallasu, Teksas, stasala je na temeljima glasovitih pjevačica Ma Reiney i Dine Washington te na najčišćoj tradiciji bluesa. Pjevati je počela u rythm & blues grupi Russella Jacqueta i nastavila u sastavu bubnjara Johnnyja Otisa. Široj ju je američkoj jazz-publici predstavio poznati jazz-publicist i kritičar Ralph Gleason, i to vrlo uspješno, te je u svojem orkestru odmah angažira Lionel Hampton. Prvi je veliki uspjeh u sferi bluesa ostvarila s Carlom Jeffersonom. Uzroci njezinoj slabijoj popularnosti leže i u činjenici što je nakon uspjelih snimanja s alt-saksofonistom Gigijem Gryceom 1955. otišla u Europu, gdje će ostvariti vrlo uspješne nastupe i snimanja s big bandom švedskoga dirigenta Harryja Arnolda. Po povratku u domovinu dolazi srećom na popis umjetnika jazza glasovite, i jedne od najboljih, svjetskih jazz-produkcija, kalifornijske etikete Concord Jazz. Tu će ostvariti neka od svojih najboljih diskografskih dometa, snimivši s Hankom Jonesom i Montyjem Alexandrom nekoliko izvrsnih diskova. No među najzapaženija ostvarenja s tom tvrtkom bilježi se CD When The Sun Goes Down s leaderom, kontrabasistom Rayom Brownom. U sastavu su uz njih dvoje bili tenor-saksofonist Red Holloway, pijanist Gene Harris i bubnjar Gerryck King.

BEZ SLABE IZVEDBE

Program diska nema slabe izvedbe. Njegov je temelj blues, u spomenutoj kombinaciji izveden na besprijekoran i neponovljiv način. Započinje klasikom Basieja i Rushinga, Goin’ To Chicago Blues, za koji je Ernestine Anderson dodala i dio svog originalnog teksta. Some Else Is Steppin’ In blues je, ali sa sredinom, nastao polovicom 1984. u rodnom joj Houstonu. Poslije će ga snimiti brojni čikaški blueseri. In The Evening When The Sun Goes Down napisao je još davno legendarni blues pijanist i vokalist Leroy Carr, još i danas jedan od svjetskih blues-simbola. I Love Being Here With You bio je svojevremeno jedan od pop-hitova Peggy Lee, kojem su Ernestine Anderson i Roy Brown s članovima kvarteta podarili obilje swinga, da bi se potom u Down Home Bluesu Georgea Jacksona ponovno vratili u okrilje klasičnoga blues-izričaja. Tu su opet neponovljivi jazz-glasovir Genea Harrisa i karakterističan stil tenor-saksofonista Reda Hollowaya. Slijedi znana tema Dukea Ellingtona I’m Just A Lucky So And So iz 1945, koja je proslavila pjevača Ala Hibblera. Iako je riječ o 32-taktnoj formi, Ernestine Anderson te napose Gene Harris funky sviranjem glasovira izvedbi daju tipičan blues-feelingt. Nešto se slično događa i s temom Tonyja Webstera Alone On My Own, u shuffle ritmu u srednjem tempu i tipičnim značajem swinga. Za kraj su Ernestine Anderson i Ray Brown ostavili jazz-hit relativno novijega datuma, poznatu temu austrijsko-američkog pijanista Josefa Joea Zawinula Mercy, Mercy, Mercy, koja je svoju prvu uspješnu promociju imala s kvintetom Juliana Cannonballa Adderleya, a potom i s autorovim sastavom Weather Report.


slika

Disk Ernestine Anderson i Raya Browna When The Sun Goes Down sudi među najbolja diskografska ostvarenja te unterrated jazz-pjevačice i nenadmašna kontrabasista-leadera Raya Browna. Stoga bi ga svaki iole kompetentan diskofil jazza trebao posjedovati u zbirci.

Mladen Mazur

Vijenac 277

277 - 14. listopada 2004. | Arhiva

Klikni za povratak