Vijenac 277

Fotografija

U FOKUSU

Transformacije razina značenja

U FOKUSU

Transformacije razina značenja


slika

Los Angeles Tracey Snelling je u Stephen Cohen Galery u Los Angelesu izložila rad koji se referira na film, krajolik i arhitekturu, istovremeno evocirajući i opća mjesta u popularnoj kulturi i povijesti. Koristeći se psihološkim aspektom skloništa, kuće, vrata i prozora da bi stvorila druge razine značenja, Tracey Snelling gradi neobične slojeve fotografija. Fotografija kuće vodi do skulpture te kuće, koja se ponovo pretvara u fotografiju. Na taj način dijelovi rada neprestano rastu, smanjuju se, mijenjaju se i iskrivljuju. Tracey Snelling svoje fotografske strukture oplemenjuje i različitim materijalima i zvukovima. Fotografirala je kamerom velikog formata, a tehnika kojom se koristi slična je onoj u starim filmovima. Izložba ostaje otvorena do 10. studenog.

Japanske lutke Marija A.


slika

Pariz U galeriji Esther Woerdelhoff u Parizu, na izložbi Japanska lutka prikazane su fotografije erotične žene-djeteta-lutke, kojom Mario A. daje vizualnu kritiku japanskog društva i ženske uloge. U fotografskoj priči koja je angažirana, ali istovremeno i puna fantazije, žena-lutka gleda razrogačenih očiju u prazno ili se njezin pogled čini kao da je odvučen nečijom prisutnošću. Ljuljana je s jednog mjesta na drugo, postavljena u kofer, obučena u uniformu školarca, ali je u svakom pogledu izložena kao roba, što ujedno odaje kritički stav autora prema standarizaciji ljepote. Mario A. ima i talijansko i njemačko državljanstvo, diplomirao je na Slobodnom sveučilištu u Berlinu, živi u Tokiju i Berlinu, autor je i različitih videoradova i performansa. Izložba ostaje otvorena do 23. listopada.

Obiteljski albumi Trish Morrisey


slika

London Velika izložba novih radova Trish Morrisey u Gardner Arts Centreu u Londonu inspirirana je fotografijama obiteljskih albuma i odnosima u obitelji. Na fotografijama i videoradovima Trish Morrisey studiozno je sa starijom sestrom radila dvije godine, pokušavajući impersonalizirati članove obitelji (i stvarne i izmišljene) kako bi nanovo kreirala svima bliska obiteljska sjećanja rođendana, praznika na moru... Za razliku od većine uobičajenih obiteljskih fotografija, ljudi na njezinim fotografijama u boji rijetko se smiješe, tako dopuštajući gledatelju da se potpuno koncentrira na govor tijela i otkrije skrivenu napetost među članovima obitelji, što istovremeno djeluje i nostalgično i uznemirujuće. Fotografije prate i dva videorada; prizori koji prizivaju čežnju, neispunjena sna. Izložba ostaje otvorena do 26. studenog.

Portreti »National Geographica«


slika

In focus: National Geographic Greatest Portraits, National Geographic, 2004. U opsežnu i raskošnu izdanju u pet poglavlja prati se razdoblje od kraja 19 st. do danas, a svako poglavlje pokriva oko dva desetljeća svjetske povijesti, kao i određeni fotografski stil.

U esejima na početku svakog poglavlja fotografi poput Sam Abella, Jodie Jobb i Williama Alberta Allarda pišu o manje glamuroznim stranama nastajanja fotografija, primjerice vremenima kada su zbog povećane prodaje objavljivane fotografije golih žena iz siromašnih zemalja. U »National Geographicu« uvijek je bila prisutna i namjera izbjegavanja kontroverznih tema kod kuće, jer metež je manje naporan kada se nalazi u dalekim mjestima, pišu fotografi.

Emocionalnu udaljenost u prošlim vremenima slabijih komunikacija bilo je lako održavati, ali ipak najpoznatije fotografije »National Geographica« prodiru kroz emocionalni oklop. Iza izolacionizma i voajerizma kolekcija od 280 portreta ipak djeluje dirljivo. Riječ je o gigantskom mozaiku američkog identiteta, autoportreta o tome kako Amerikanci vide druge.

Dina Ivan

Vijenac 277

277 - 14. listopada 2004. | Arhiva

Klikni za povratak