Vijenac 276

Fotografija

IZ ZBIRKE HRVATSKE FOTOGRAFIJE FOTOKLUBA ZAGREB: DAMIR LOVRINČEVIĆ

Stvoreno maštom

IZ ZBIRKE HRVATSKE FOTOGRAFIJE FOTOKLUBA ZAGREB: DAMIR LOVRINČEVIĆ

Stvoreno maštom

Damir Lovrinčević rođen je 1956. u Osijeku. U rodnom gradu završava studije ekonomskih nauka te diplomira na Ekonomskom fakultetu.

Fotografijom se bavi od godine 1973. kao član Fotokluba Osijek. Tijekom izložbene karijere izlaže na više od 210 izložbi fotografije u zemlji i inozemstvu, pri čemu osvaja šezdesetak različitih nagrada.

Za njegov rad Fotosavez Hrvatske dodjeljuje mu zvanje fotoamatera prve klase.


slika

Do danas je održao četiri samostalne izložbe fotografije.

Za vrijeme Domovinskoga rata svo je vrijeme bio član Kriznoga štaba pri Osječko-baranjskoj županiji. No to ga nije spriječilo da već od godine 1990, u četiri navrata, redovito izlaže na Bijenalu Slavonaca.

Od godine 1999. sav se predaje istraživanjima u digitalnoj fotografiji, kao logičnom nastavku prethodnoga rada. Digitalne fotografije izrađuje u većim formatima.

Živi i radi u Osijeku.

Vladko Lozić

Osobno iskustvo Damira Lovrinčevića uvijek je u prvom planu, a njegova kultura, temeljitost i discipliniranost profiliraju ga i usmjeravaju put novih spoznaja. Njegov opus, proizišao iz fotomontaže i istraživanja u klasičnoj fotografiji, misaono je zaokružen, a nudi nam i dovoljno zanimljivosti, s kojima se naša fotografska publika upoznala na mnogim izložbama i prepoznala darovita fotografa sjajnih mogućnosti.


slika

Njegov je pristup protkan umijećem stvaranja, potpuno individualan, bez klišeja i mogućih priklanjanja već viđenom.

On nije pasivni promatrač, svoju fotografsku budućnost od prvog trenutka shvaća ozbiljno, ne okreće se medijskoj prošlosti, kreira svoj opus u smjeru novih stanja što mu ih nudi fotografski svijet koji ne pripada njegovoj najbližoj okolini. Da bi sve svoje nakane ostvario, zna da ne smije biti pasivan niti nespreman, mora biti u fokusu pravih događanja.

Nerijetko kretanje njegovih kompozicija izvan zadanog okvira samo pojačava potrebu našeg sudjelovanja u mogućem zaokruživanju slike - često je ono prepušteno promatraču.

A danas? S odlaskom u novi prostor digitalizacije kao da je ispod već ostvarenoga podvukao crtu. Ali ipak, ponesen novim uzbuđenjem, svoj stav prema slici ne mijenja, a sebi omogućuje više prostora i mogućnosti stvaranja novih djela načinom koji mu možda stvara više slobode za izražavanje vlastitih misli i pogleda.

S velikom pozornosti izdabire svoje likove lutke, koje potom s mnogo razumijevanja obrađuje i portretira, smještajući ih u prostore nadrealnog ugođaja i atmosferu stvorenu maštom.

Zdenko Kuzmić

Vijenac 276

276 - 30. rujna 2004. | Arhiva

Klikni za povratak