Vijenac 274

Glazba, Kolumne

Mladen Mazur: JAZZ AD LIBITUM

Značajna priredba

2. seaside jazz festival - Vodice 2004.

Značajna priredba

2. seaside jazz festival - Vodice 2004.

Ovo je ljeto na našoj obali brojem događaja, u vezi s jazzom ako je suditi po medijskom izvješćivanju, bilo znatno skromnije od lanjskog. Zabilježen je primjerice znatno manji broj jazz-festivala i festivalčića inih manifestacija, koje su se ranijih godina pod takvim imenima domaćim i stranim turistima prodavale. Tako, izuzmemo li već tradicionalna događanja u Grožnjanu s Balwan City festivalom (koje li asocijacije!), nastupe nekih jazz-sastava u sklopu raznih kulturnih ljetnih večeri u Zadru, te velom tajne obavijenim Liburnija Jazza Festivalom, koji je trebao biti u Opatiji, kao najrelevantnija manifestacija jazza, ostaje 2. Seaside Jazz Festival, održan od 28-30. srpnja u Vodicama. Taj festival vrijedi izdvojiti i zbog nekih drugih značajki. Ponajprije organizacijski dvojac Helena Bastić - Zoran Jaeger Jex, dao je toj manifestaciji jednu logičnu festivalsku formu, nastoji zatim održati, za takve priredbe nužnu tradiciju, pa je već najavljeno i treće izdanje, te pokušava i uspijeva ostvariti i suvislu programsku koncepciju. Bilo je to uočljivo i potkraj ovoga srpnja, kad je prva festivalska večer bila ustupljena takozvanom etno-jazzu, u ovom trenutku više ili manje pomodarskoj sintagmi za fuziju folklornih motiva ili drugih elemenata pojedinih zemalja, ukoliko ih imaju, te nekih elemenata jazza i odgovarajućeg instrumentarija. Tako su prve festivalske večeri nastupili splitski sastav Black Coffe s klapom narodnih pjevača Mendula, kombinacija folka i jazza, koju već neko vrijeme protežiraju organizatori na dalmatinskom području, a za taj su uvodni programski segment organizatori pozvali logično i vokalisticu Tamaru Obrovac i njezin stalni međunarodni sastav Transhistria Ensemble. No već je sljedeća večer donijela jazz onakav kakvim ga shvaća i prihvaća većina ljubitelja toga glazbenog fenomena bez obzira na njegova povijesno-stilska razdoblja.

Electric trio

Slijedio je nastup mariborskoga pijanista Dejana Pečnika, koji u ulozi jazz-pedagoga i all round instrumentalista djeluje pretežito u Austriji. Nastupio je sa svojim sad već stalnim triom Electric Trio, nazvanom jamačno po djelomičnoj uporabi električnoga glasovira i električnog basa (Manč Kovačič), u kojem se pojavio i austrijski bubnjar Klaus Wonisch. Taj je trio odmah potom poslužio i kao integralan i važan dio međunarodnoga kvinteta zagrebačkoga jazz-veterana, trubača, krilničara i skladatelja Lacija Fidrija, a nakon toga još i kao prateći sastav zagrebačke pjevačice Zdenke Kovačiček. »Prva dama našeg jazza« s tim triom, iako samo povremeno, nastupa već neko vrijeme, postižući na domaćim i stranim pozornicama jazza zapažene uspjehe.


slika

Posljednja je večer vodičkoga festivala jazza, ne bez razloga, prošla u svjetlu hrvatsko-nizozemskih džezističkih veza, organizatora i glazbenika. Naš je naime gitarist-skladatelj internacionalac Ratko Zjača diplomant Kraljevskoga konzervatorija za jazz u Rotterdamu, jedne od najboljih europskih edukativnih ustanova, predstavnik modernoga jazz-izričaja i zapažen autor. Nastupio je s kvartetom vrlo dobrih suradnika, samozatajnim klarinetistom i saksofonistom Stanislavom Mitrovićem, koji stalno djeluje u Nizozemskoj, te s kontrabasistom Matejom Hotkom i bubnjarem Janezom Gabrićem. Festivalski je program zatvorio još jedan ansambl međunarodnoga sastava, Saskia Laroo Band, koji vodi trubačica i vokalistica iz Nizozemske Saskia Laroo. U toj je skupini nastupio i naš fuzijski gitarist Zoran Jaeger Jex, poznat inače iz popularnog sastava The Bastardz.

Seaside Jazz Festival u Vodicama ostaje po organizaciji i po broju posjetitelja, kojih je na terasi vodičke marine tijekom tri večeri bilo oko tisuću, relevantnom jazz-priredbom ovogodišnje ljetne festivalske sezone na našoj obali, a ozbiljnosti toga projekta, koji su omogućili Turistička zajednica i Grad Vodice, pridonosi i u potpunosti realiziran već znatno ranije objavljen program.

Vijenac 274

274 - 16. rujna 2004. | Arhiva

Klikni za povratak