Vijenac 274

Fotografija

Iz zbirke hrvatske fotografije Fotokluba Zagreb: Aljoša Krstulović

Priča iz objektiva

Iz zbirke hrvatske fotografije Fotokluba Zagreb: Aljoša Krstulović

Priča iz objektiva

Aljoša Krstulović rođen je 1943. u Splitu. Studij turizma, nakon završene gimnazije, prekida iz ljubavi prema fotografiji, kojoj posvećuje cijeli život. Rodbinske veze u Njemačkoj pridonose njegovu fotografskom stvaralaštvu.

Njegova umjetnička ličnost oblikuje se u tipičnoj kulturnoj mediteranskoj klimi Splita, kulturnog središta toga dijela naše zemlje. Veliku potporu radu dobit će od oca (poput braće Brkan i njihova oca, koji su bili njegov veliki uzor). Njegov drugi veliki uzor bio je poznati splitski fotograf Ljubo Garbin. Član je Fotokluba Split od godine 1962.


slika

Prvi put izlagao je 1963. na X. klupskoj izložbi Fotokluba Split. Od tada je aktivni izlagač. Izlagao je na više od 270 izložbi u zemlji i inozemstvu, pri čemu osvaja više od dvadeset različitih nagrada. Održao je sedamnaest samostalnih izložbi fotografije.

Bavi se i reklamnom i turističkom fotografijom, turističkim plakatima i prospektima. Tijekom vremena radio je i na nekoliko monografija Splita, a godine 1977. na monografiji Brača, kao i na monografiji kipara Branka Deškovića. Član je ULUPUH-a i HZSU od godine 1979. Živi i radi u Splitu.

Vladko Lozić

Fotografski opus Aljoše Krstulovića govori kako je autor znao iskoristiti do kraja svoju imaginaciju i ostvariti svijet slika maštovita i pomalo pjesničkog poimanja života. Formirajući vlastiti izraz, združuje u sebi tradicionalno uvjetovanu okosnicu s modernošću, čvrsto vezan uz vlastitu sredinu i njezine datosti, svjestan njezine životnosti i ljepote, stvara fotografsku priču po svemu jedinstvenu i umjetnički osobnu.


slika

Obrađujući mnoge teme ostaje vjeran svojoj velikoj ljubavi - moru i njegovim ljudima, onim običnim, radišnim i prepunim blagosti kojoj ih je učio život. Otkriva ih i bilježi u njima bliskim prostorima, duhovito i neobično, simbolički oblikuje njihovu svakodnevicu.

I u vremenu kada se mnogi fotografi okreću eksperimentu i traženju nekih drukčijih izraza i postupaka, Krstulovićeva ostvarenja uspijevaju ostati dopadljivo suvremena i publici koja tek dolazi. Jer njegovo je pričanje izravno i toplo, toliko čisto i jasno da komunikaciju pretvara u doživljaj koji svakako želimo ponoviti.

Zdenko Kuzmić

Vijenac 274

274 - 16. rujna 2004. | Arhiva

Klikni za povratak