Vijenac 274

Kazalište

KAZALIŠNI GLOBUS

Patka divlja, al’ glumci izvrsni

KAZALIŠNI GLOBUS

Novo kazalište - za koga?


slika

Vilnius Ljetni festivali tek su završili, a kazališne sezone nisu još počele pa sredina rujna u Europi tradicionalno donosi niz jakih međunarodnih festivala. Jedan od najzanimljivijih događat će se u Litvi, u Vilniusu i Kaunasu, jer se u sklopu međunarodnoga festivala tamo tradicionalno održava Litavski showcase, prezentacija najboljeg u litavskom kazalištu stranim producentima i selektorima. Ovogodišnji program zasniva se na motu Nova stvarnost - Novo kazalište - Za kakvu publiku?, a taj će se odnos istraživati u međunarodnom programu koji traje od 24. rujna do 3. listopada (www.vilniusfestivals.lt). Najzanimljiviji dio događat će se u nekoliko posljednjih dana festivala, kad će se publici predstaviti najbolje u litavskom teatru, nove produkcije Oskarasa Koršunovasa, Eimuntasa Nekrošiusa, Rimasa Tuminasa, Aidasa Giniotisa, Valentinasa Masalkisa, Gintarasa Varnasa, Jonasa Vaitkusa, Pauliusa Budraitisa i Cezarisa Graužinisa. Kako je riječ o kazališnoj kulturi koja već godinama Europi otkriva nova imena i kvalitetnu formu onih već poznatih, litavski je showcase jesenji festival koji se očekuje s nestrpljenjem, jer redovito otkrije neko novo litavsko ime međunarodnoj sceni.

I druge strasti...


slika

Beograd 38. BITEF (http: //www.bitef.co.yu) održava se u Beogradu od 15. do 27. rujna pod geslom Nove pozorišne tendencije... i druge strasti, a selektor festivala Jovan Ćirilov pozvao je u Beograda petnaest predstava. Gruzijsku Bitku za Staljingrad i ruski Rat i mir vidjet će i publika zagrebačkoga Festivala svjetskog kazališta, a hrvatski je predstavnik na BITEF-u Filumena Marturano riječkoga HNK u režiji Jagoša Markovića. Od zanimljivih predstava na BITEF-u izdvajamo Očišćene Sare Kane u režiji Krzysztofa Warlikowskog, Romea i Juliju Koršunovasa, još jednu Saru Kane, ovaj put iz Albanije, naslovljenu Psihoza u 4. 48. Alfreda Trebicke, Genetov Hotel Splendid talijanskoga teatra Motus te Susjede Henryja Adama edinburškoga Traverse Theatrea

Uloga glazbe u drami


slika

Ljubljana Međunarodni kazališni festival Ex Ponto, (http: //www.ljudmila.org/exponto/) jedanaesti po redu, održava se u Ljubljani, u istim terminima kao i BITEF, 15. do 27. rujna. I ovdje će publika gledati dvije predstave iste kao i na zagrebačkom Festivalu svjetskog kazališta, ovaj put Žoldakove produkcije Hamlet. Snovi i Jedan dan u životu Ivana Denisoviča. Damir Domitrovič-Kos, director Ex Ponta, najavio je program koji se bavi dramaturškom ulogom glazbe, ali i problemima koje nosi suvremeno nasilje. Iz Hrvatske na festivalu nastupaju Peto evanđelje Šnajdera i Brezovca u produkciji ZKM-a i Jazz Filipa Šovagovića i Ivice Buljana riječkog HNK, a ljubljanska publika vidjet će, između ostalih predstava, i Seljačku operu Bele Pintera, Raj Josefa Nadja, Kronike poljske skupine Piesn Kozla iz Wroclawa, te dvije domaće premijere.

Nova europska drama u Rusiji


slika

St. Petersburg Sve življa ruska kazališna scena od 17. do 26. rujna okupit će se na Festivalu nove drame u St. Petersburgu (www.newdrama.ru) temeljenom na tri programa, Međunarodnom, glavnom i eksperimentalnom. Uz ponajbolje ruske predstave temeljene na domaćem tekstu na festivalu će se okupiti predstave iz čak deset zemalja, sve produkcije nastale po suvremenom tekstu. Još jedan u nizu festivala koji je nastao po uzoru na već pokojni bonnski biennale promovira suvremeni dramski tekst i predstave nastale na njemu. Za razliku od hrvatskih Marulićevih dana, zatvorenih isključivo u domaće produkcije i domaći tekst, ovaj festival baš kao i mnogi drugi po novoj Europi, okupljaju jaku međunarodnu selekciju kojoj onda pridružuju nekoliko izabranih domaćih ostvarenja. Što se događa u svijetu dramskoga pisanja i koje su teme zaokupile dramske pisce u novom svjetskom poretku svjedočit će produkcije na sceni, ali i program Jutarnja kava s piscima, u sklopu kojega će se uz goste pisce raspravljati o problemima suvremenoga kazališta i dramskog pisanja, o novim trendovima, problemima publike i kritike, o novim tabuima i stvarnosti kako se ona danas odražava na kazališnoj sceni. Hrvatska na ovom festivalu nema predstavnika...

Jasen Boko

Vijenac 274

274 - 16. rujna 2004. | Arhiva

Klikni za povratak