Vijenac 271

Kazalište

Pula

Rad se isplati

Uspjeh pulske glumice Jadranke Đokić u ovosezonskoj koprodukciji virovitičkoga i pulskog kazališta u predstavi Gretica Lutza Hubnera u režiji Roberta Raponje potvrđen je ovacijama prepunog gledališta

Pula

Rad se isplati

Uspjeh pulske glumice Jadranke Đokić u ovosezonskoj koprodukciji virovitičkoga i pulskog kazališta u predstavi Gretica Lutza Hubnera u režiji Roberta Raponje potvrđen je ovacijama prepunog gledališta

Sezonu 2003/04. u Istarskome narodnom kazalištu oblikovali su, kao i prethodnih godina, dramski, plesni, glazbeni i filmski programi. S obzirom da Kazališna kuća Pula još od 1971. nema profesionalnoga glumačkog ansambla, glavnina INK-ova repertoara oslanja se na gostovanja, koprodukcije s drugim kazališnim kućama te na manji broj vlastitih projekata. U netom završenoj kazališnoj sezoni kao posebnu i trajnu vrijednost valja izdvojiti radove INK-ova Dramskoga studija. Počev od nagrađivana hita Vedrana Živolića Štorija ud Otavija i Nikolete, koji ne silazi s repertoara kazališta, preko raskošna mjuzikla Pipi Duga Čarapa Astrid Lindgren u dramatizaciji Tatjane Šuput-Raponja i u režiji Roberta Raponje, do autentičnih radova Ima da te ima, Moj najsretniji dan i Bila je to samo igra, članovi Dramskoga studija, osnovana prije osam godina, bilježe na pulskoj pozornici u ovoj sezoni svijetao i vedar trag.


slika

Inače, pulska publika i Kazalište na izrazito osebujan način doživljavaju kao svoj osobni, gotovo intimni uspjeh strelovite uspone u karijerama glumica i glumaca koji su potekli iz INK-ova Dramskog studija. Tako je, primjerice, uspjeh pulske glumice Jadranke Đokić u ovosezonskoj koprodukciji virovitičkoga i pulskog kazališta u predstavi Gretica Lutza Hubnera u režiji Roberta Raponje potvrđen ovacijama prepunog gledališta. Stalni pedagoški rad itekako se isplatio, jer pulska je publika aplauzom ispratila i Rominu Vitasović, koja je kao sestra Marija nastupila u INK-ovu Šampionskome nocturnu Marijane Nola u režiji Lawrencea Kiirua. Uz Šampionski nocturno i Greticu, Istrani su svoje mlade nade Dijanu Vidušin, Helenu Minić i Ninu Kaić gledali u Brijačicama zagrebačke Male scene, a one su, prema potpuno promašenoj odluci, nastupile na velikoj sceni INK-a. Dijanu Vidušin i Dražena Bratulića Puljani su premijerno gledali u osebujnoj Vukmiričinoj kritici totalitarizma, u Ionescovim Stolicama. Predstava Krv i košute Damira Zlatara Freya u INK-ovoj produkciji raspala se već nakon pete izvedbe, što je, s obzirom na to koliko je koštala, vjerojatno najveći propust u ovoj INK-ovoj sezoni.

Glamurozna Oceana

Dani slovenske kulture u Pulu su donijeli samo jednu, ali zato odličnu dramsku predstavu, Tauferovu Snjeguljicu i sedam patuljaka, dok je na Danima bokeljske kulture osvanula repriza Bokeškog d-mola Stevana Koprivice, predstava koju su Puljani, vjerovali ili ne, već gledali samo godinu prije na Danima bokeljske kulture. Ali, dojam je popravilo gostovanje izvrsne dvočinke Jelene Savojske - karusel Nade Bukilić, koju je u Centru za kulturu Tivat režirao Robert Raponja. Iznimno atraktivna drama o posljednjoj talijanskoj kraljici, Crnogorki Jeleni Petrović Njegoš Savojskoj, ne ustrajava na političkim, nego na osobnim pitanjima duše članova talijanske kraljevske obitelji, u Puli je doživjela velik uspjeh.

Gostovanje Teatra Exit potkraj sezone još je jednom napunilo gledalište Istarskoga narodnog kazališta: Pas, žena, muškarac i predstava To samo Bog zna pulsku su publiku podigli na noge. Među slabija gostovanja na INK-ovoj pozornici u kazališnoj sezoni 2003/04. uvrstili su se Talijanska drama riječkoga HNK Ivana pl. Zajca sa Processo a Volosca, zagrebački HNK s Horvathovim Kazimirom i Karolinom te Novi Nosferatu Tomislava Zajeca rađen u koprodukciji zagrebačkoga Studentskoga centra i Kazališne radionice Gustl.

Najglamurozniji trenutak u sezoni bila je premijerna večer Oceane, najuspješnije opere istarskoga skladatelja Antonia Smareglie, djela praizvedena u milanskoj Scali prije stotinu godina, a Istru je tim draguljem častio ansambl Opere zagrebačkoga HNK-a, dirigent Zoran Juranić i talijanski gost - redatelj Gabbris Ferrar.

Dubravka Lampalov

Vijenac 271

271 - 22. srpnja 2004. | Arhiva

Klikni za povratak