Vijenac 271

Ples

Projekt # Rooms

Iskrice i impulsi

Svojim sadržajem koji je edukacijskog, ali i produkcijskog karaktera te strukturom koja je iznimno otvorena i transparentna, # Rooms imaju potencijal proširivanja plesne publike, širega razumijevanja i interesa za suvremeni ples u zemlji

Projekt # Rooms

Iskrice i impulsi

Svojim sadržajem koji je edukacijskog, ali i produkcijskog karaktera te strukturom koja je iznimno otvorena i transparentna, # Rooms imaju potencijal proširivanja plesne publike, širega razumijevanja i interesa za suvremeni ples u zemlji


slika

Početkom godine iz radne je platforme EkS-scena stigla inicijativa te je i proveden svojevrstan pilot-projekt naslova # Rooms (Pi Rooms). Zanimljivu i ambicioznu ideju o povezivanju tri hrvatska grada potpuno različitog iskustva u suvremenom plesnom izričaju putem kreiranja plesnih videa zapravo je dala jedna od korisnica EkS-scene, Petra Zanki, a nakon što je prihvaćen od strane platforme Clubture, projekt se počeo realizirati početkom ožujka. Osim što prožimaju dva umjetnička medija, suvremeni ples i video, ove plesne sobe udomljuju i glazbenike i izvedbene umjetnike različitih iskustava, ali to im je samo jedna od mnogih zadaća i mogućnosti. Svojim sadržajem koji je edukacijskog, ali i produkcijskoga karaktera te strukturom koja je iznimno otvorena i transparentna, #Rooms imaju potencijal proÜirivanja plesne publike, Üirega razumijevanja i interesa za suvremeni ples u zemlji, dubljeg istra×ivanja odnosa ples-kamera i ples-video (a ubuduµe ples-druge umjetnosti) te stvaranja plodne suradnje me­u hrvatskim umjetnicima bilo na profesionalnoj ili amaterskoj razini.

Sve su to moguµnosti od kojih su kao rezultat ovoga projekta doista ostvarene samo iskrice, ovisno o anga×manu pojedinih voditelja, ali i samih sudionika-korisnika, pri Þemu je fleksibilnost u strukturi i njezinu pojedinaÞnome shvaµanju, uz sve pohvale dobronamjernosti inicijatorice projekta, pretvorena u sveopµu dezorijentaciju, neorganiziranost i krajnju neozbiljnost pojedinih sudionika. Prvi projekt takva tipa u zemlji naglasio je na×alost i ne tako pozitivne osobine naÜe kulturne scene, tako da je zaista dobronamjerna preporuka kako bi projekt u ovim okolnostima ipak trebao biti Þvrܵe strukturiran i neÜto viÜe unaprijed organiziran, Üto je i zakljuÞak veµine sudionika projekta.

Kroz tri razine # Rooms su za×ivjele u Rijeci, Kninu i Zagrebu, tako da je najprije u svakom od gradova organizirana edukacijska plesna soba (ep room), koja je u obliku predavanja, projekcija i razgovora pokuÜala predstaviti hrvatsku suvremenu plesnu scenu, a fokus je u svakomu gradu bio drukÞiji, ovisno dakako o prethodnoj upoznatosti publike s temom. Zatim su uslijedila Þetiri radna dana instant intervencijske sobe (iip room) s plesnim radionicama i eksperimentima na lokacijama gdje su se nastali izvedbeni materijali i snimili. Isti su materijal video umjetnici oblikovali u kratke plesne videe. ZavrÜni dio projekta u svakom je gradu trebao rezultirati otvorenom sobom (op room) odnosno sofa jammingsima - plesnom na javnim gradskim lokacijama - u suradnji s glazbenicima. To se u tom obliku dogodilo ipak samo u Kninu.

Zatvorena soba

U Rijeci je 9. o×ujka voditeljica ep rooma, teatrologinja Ivana Slunjski, govorila viÜe o najnovijim i vrijednim radovima i njihovim autorima na nezavisnoj sceni, a predstavile su se i EkS-scena i Prostor Plus kao udruge unutar kojih velikim dijelom isti autori / projekti djeluju. Potkraj o×ujka zatim je organizirana plesna radionica koju je u prostorijama Kalvarije vodila zagrebaÞka koreografkinja Natalija Manojloviµ zajedno s Unom Vizek, a nastali su vrlo raznoliki videoradovi snimljeni na zapuÜtenim ili pustim uglavnom industrijskim gradskim lokacijama. Otvorena soba planirana 15. svibnja simboliÞno je ostala zatvorena jer je umjesto poboljÜanja komunikacije me­u udrugama zagrebaÞkim (EkS-scena) i rijeÞkim (Spirit i Prostor Plus) doÜlo do nesporazuma koji su trajali kad i iip rooms. Postavlja se pitanje u rijeÞkome sluÞaju, Þemu stvarati mre×u ukoliko ona nije po×eljna i Þemu sudjelovati u neÞemu samo radi produkta, a ne upravo zbog korisna procesa za obje strane?!

Potpuno drukÞiji odnos uspostavljen je u Kninu, gdje je ep room odr×an 3. travnja u prostorijama udruge HUK. Tamo su se uglavnom Þlanovi te udruge, glumci amateri i plesaÞi break dancea upoznali sa suvremenim plesom od njegovih poÞetaka, s naglaskom na domaµu scenu, a vidjeli su velik broj videozapisa svih va×nijih plesnih skupina i pojedinaÞnih autora koji danas djeluju u Zagrebu i Rijeci. Razbijanje predrasude o plesu kao neÞem elitistiÞkome ponukalo je nekolicinu njih na sudjelovanje u iip roomu sredinom travnja, Þiji su voditelji bili zagrebaÞka koreografkinja Andreja Kumpar i Goran Papiµ, profesionalni plesaÞ. U odliÞnoj organizaciji HUK-a i s iznimnim interesom Kninski su glumci, plesaÞi, snimatelj i glazbenici napravili dva poÞetniÞka plesna videa, na tvr­avi i na gradskoj tr×nici, ali bez obzira na njihov umjetniÞki doseg, va×an je impuls koji je u Kninu stvorio odre­enu grupu nove i mlade plesne publike. Sredinom svibnja plesalo se i u kninskom parku na sofa jammingsima kada su projicirani i nastali videoradovi, a osim Kninjana sudjelovale su i zagrebaÞka plesaÞica Zrinka èimiÞiµ te Petra Zanki.

Ples na mostovima

U Zagrebu je ep room odr×an 26. o×ujka na temu plesa na specifiÞnoj lokaciji, gdje se izme­u ostalih predstavio i Llinkt!, plesni projekt koji je u Hrvatskoj zajedno s rijeÞkim Trafikom jedini radio site speciffic projekte. Sredinom svibnja, ujedno kao posljednji dio # Roomsa, odr×ao se zagrebaÞki iip room u prostorijama Tvornice Jedinstvo zajedno s koreografkinjom i plesaÞicom Irmom Omerzo. PlesaÞi, glumci i performeri snimali su na mostovima preko Save, a unatoÞ slabu odazivu videoumjetnika, snimljeno je dosta zanimljive gra­e koja Þeka monta×u. Op room je u Zagrebu iznimno pretvoren u akciju koja je putem plakata ×eljela osvijestiti prolaznike na postojanje plesa u svakodnevnom ×ivotu, a sve u povodu Svjetskog dana plesa, 29. travnja.

Kako sam imala priliku jedina pratiti cijeli projekt gotovo od ideje pa sve do finalizacije, bilje×eµi ga malom digitalnom kamerom, mislim da mogu i jedina realno o njemu pisati pa tako mogu zakljuÞiti kako se on, s neÜto drukÞijom orijentacijom i ponajviÜe drukÞijom organizacijom, svakako treba nastaviti, jer se jedino tako mogu ostvariti njegovi ciljevi, koji su itekako potrebni i zanimljivi, osobito u aspektu novih suradnji, razmjene i kreacije ideja te stvaranju novih punktova za razvijanje suvremenog plesa. U svom prvom, a nadam se ne i posljednjem izdanju, projekt # Rooms nije rezultirao toliko kvalitetnim plesnim filmovima, a kao takav produkt je uvijek koÞio eksperiment i proces na kojem je mo×da trebao biti veµi naglasak. Zbog toga bi bilo korisnije kada bi se ubuduµe projekt bavio istra×ivanjem moguµnosti spajanja plesa s drugim medijima, i to intenzivnije u jednom ili najviÜe dva grada godiÜnje. Tek naknadno trebalo bi se nadati kvalitetnim i cjelovito promiÜljenim radovima autora proizaÜlih iz radionica.

Jelena MihelÞiµ

Vijenac 271

271 - 22. srpnja 2004. | Arhiva

Klikni za povratak