Sveta čudovišta belkanta
Šišmišje šarmantna i odlična opereta golemih izvedbenih zahtjeva. Vrhunska izvedba predstavlja je u svoj njezinoj ljepoti i tomu se ne može odoljeti. Takva je izvedba iz Covent Gardena 1999, u kojoj sve jednostavno blista, uključujući i slavne uzvanike u drugome činu - Joan Sutherland, Luciana Pavarottija i Marilyn Horne. Najveći je užitak slušati orkestar i ansambl-prizore (a ima ih napretek!) koji savršeno štimaju - što smo već u našim domaćim okolnostima zaboravili. Solisti, a nisu svi zvučna imena (Judith Howarth, Nancy Gustafson, Bonaventura Bottone, Louis Otey, John Dobson, Anthony Michaels-More, Eric Garrett, kontratenor Jochen Kowalski kao Orlofsky, John Session kao Frosch), također vrhunski pjevački i glumački donose svoje uloge. Scena je malo starinska (Julia Trevelyan Oman), ali u skladu s bečkim novobogataškim ukusom (kako bi se lijepo u tom smislu Šišmišu nas mogao suvremeno prikazati!), kostimi raskošni i ne osobito ukusni (također u skladu), režija (John Cox) razrađena do najsitnijih pojedinosti.
Svi se kreću s lakoćom, pjevaju i glume, trče i skaču, plešu kao da im je to urođeno. Prirodni su i nenametljivi, vesele se, igraju, uživaju i nama pružaju mogućnost da uživamo i osjetimo mnogostruke prednosti velike kazališne kuće i dometa njezinih izvrsnih ansambala - solista, zbora, orkestra i baleta. Richard Bonynge za pultom matične kuće suvereno vodi poslovično sjajni orkestar Covent Gardena, koji također s lakoćom svladava goleme zahtjeve virtuozne uvertire, dakako, i svega što za njom slijedi. A u drugome činu svečanost upotpunjuje nastup troje svetih čudovišta belkanta u Covent Gardenu - njegova neponovljiva first Lady Dama Joan Sutherland te njezini partneri i dugogodišnji dobri prijatelji Luciano Pavarotti i Marilyn Horne. Dame su već u godinama, ali su se odjenule s mnogo mara da bi i one zablistale te svečane večeri u kojoj se Joan Sutherland oprostila od scene želeći da je se sjećaju dok je još imala glasa i mogla dobro pjevati i najteže operne ulomke kao što je duet iz Rossinijeve Semiramide. Velika primadona otpjevala je i popularnu ariju Home, sweet home iz opere Clari, ili Djevojka iz Milana engleskoga skladatelja Henryja Rowleya Bishopa (1786-1855) Na kraju je uslijedio oproštaj s njom.
Za razliku od sličnih naših opernih proslava s mnogo govorancija, cvijeća, slika, ovdje je to prošlo jednostavnije, srdačnije i otkačenije. Njezin suprug Richard Bonynge, koji ju je usmjerio u belkanto u kojemu je postala slavna i time znatno pridonio dobru razvoju njezine karijere, dobio je na dar kao kolekcionar svega u vezi s operom plakat prve izvedbe Šišmiša u Parizu, a ona mali bubanj koji je nosila i na njemu bubnjala u svojoj čuvenoj ulozi Marije u Donizettijevoj operi Kći pukovnije. Nekoliko prigodnih toplih rečenica Jeremyja Isaacsa, mali buket cvijeća pjevačici koja je možda više od svih zadužila Covent Garden, i njezina hvala ansamblu i publici koji su joj omogućili da postigne ono što je postigla te dragim gostima s kojima je osobito često nastupala - bilo je sve. Engleski kratko, jasno i jezgrovito. I ponovljena je uvertira.
Sve je sadržano na ovom dvostrukom DVD-u, opremljenu bogatom popratnom knjižicom u kojoj su navedeni prizori, bilješke o skladatelju, djelu i izvedbi, sadržaj i podaci o izvođačima. Opereta se izvodi u prijevodu na engleski. Ako se želite razveseliti i uživati - teško je naći bolji izbor.
Marija Barbieri
Klikni za povratak