Vijenac 270

Glazba

GLAZBENI GLOBUS

Eschenbach ostaje u Philhadelphiji

Eschenbach ostaje u Philhadelphiji

Philadelphia Društvo Filadelfijskog orkestra i dirigent Christoph Eschenbach produljili su ugovor o suradnji za dvije godine. Mjesto šefa dirigenta u tome orkestru Eschenbach je preuzeo u sezoni 2003/2004, potpisavši tada ugovor na tri godine. Njegovim produljenjem ostat će u Philadelphiji do kraja sezone 2007/2008. godine. Predstavnici orkestra nisu željeli otkriti koliko Eschenbach prima za petnaest tjedana boravka i rada u Philadelphiji godišnje, ali potvrđuju da je iznos negdje između 1,3 i 1,8 milijuna američkih dolara.

Maazel produžio ugovor u New Yorku

New York Njujorška filharmonija produžila je ugovor Lorinu Maazelu na mjestu šefa dirigenta toga orkestra. U New Yorku Maazel tako ostaje sve do 2009. godine. No vrijeme njegova mandata bit će iskorišteno i za traženje nasljednika. Kao mogući kandidati zasad se najviše spominju ugledni talijanski dirigent Riccardo Muti, koji je prethodno odbio to mjesto, te američki dirigenti David Robertson i Alan Gilbert. Oni će u sljedećim sezonama intenzivnije raditi s uglednim njujorškim orkestrom. Maazelov je ugovor produljen na tri godine te će na vlastiti zahtjev napustiti orkestar sa završetkom sezone 2008/2009. u sedamdeset i devetoj godini života. Šezdesetdvogodišnji Muti od 1986. umjetnički je direktor milanske Scale, a od 1980. do 1992. bio je i šef dirigent Filadelfijskog orkestra. Četrdeset petogodišnji Robertson, posebno cijenjen po izvedbana suvremene glazbe, netom je preuzeo mjesto šefa dirigenta St. Louis Symphony. S Njujorškom je filharmonijom debitirao 2001, a trenutno zaključuje četverogodišnji ugovor na mjestu šefa dirigenta Nacionalnog orkestra iz Lyona. Najmlađi među njima, trideset sedmogodišnji Gilbert, novi je umjetnički direktor Opere iz Santa Fea, te šef dirigent i umjetnički savjetnik Kraljevskoga filharmonijskog orkestra iz Stockholma. S Njujorškom je filharmonijom debitirao 2001. godine.

Iz svijeta opere

Bayreuth ne odustaje od Ringa

Bayreuth Uprava Wagnerova festivala objavila je da neće odustati od cjelovite nove produkcije Ringa 2006. godine, iako je Lars von Trier odustao od uloge redatelja u tome projektu. »To je jednostavno nemoguće«, odgovorio je na pitanje o mogućoj odgodi produkcije glasnogovornik Festivala Peter Emmerich, napomenuvši da su mnogi pjevači već potpisali ugovore. »No, vrijeme istječe«, dodao je. U tijeku je potraga za osobom koja će na najbolji način zamijeniti danskoga redatelja. Novi redatelj morat će, međutim, postaviti i sasvim novi redateljski koncept, jer »iluzorno je pomisliti da je moguće nastaviti na mjestu gdje je Trier stao«, s pravom tvrdi Emmerich. Ipak, morat će prihvatiti već odabranu pjevačku postavu. Ovogodišnji Festival u Bayreuthu otvara nova produkcija Parsifala u režiji Christopha Schlingensiefa, a posljednji će put biti igrana produkcija Ringa Jürgena Flimma iz 2000. godine.

Otvoren projekt Keeping Score

U srijedu 16. lipnja započeo je multimedijski projekt Keeping Score: MTT on Music, čiji je voditelj i idejni začetnik američki dirigent Michael Tilson Thomas. Projekt, zamišljen da približi klasičnu glazbu široj publici, otvoren je televizijskom emisijom u okviru ciklusa Great Performances američke televizijske postaje PBS. Dvosatni program, u čijem je središtu bila Četvrta simfonija Petra Iljiča Čajkovskog, ponudio je dirigentova pojašnjenja praćena primjerima odsviranim na glasoviru, mnoge podatke o skladatelju te njegovu vremenu i djelu, a zaključen je izvedbom Simfonije u tumačenju Simfonijskog orkestra iz San Francisca pod ravnanjem Tilsona Thomasa. Godišnje su planirana tri takva programa koja će pratiti DVD-izdanja, a tema je sljedećega glazba Ludwiga van Beethovena. Projekt je podržan vrlo atraktivnim i informativnim internetskim stranicama na adresi: http://www.keepingscore.org/.

Borko Špoljarić

Vijenac 270

270 - 8. srpnja 2004. | Arhiva

Klikni za povratak