U slavu velikog impresarija
Royall Balet 13. svibnja 2004. proslavio je posebnom baletnom večeri sedmdeset i pet godina od smrti velikoga ruskog impresarija Sergeja Djagiljeva, koji je 1909. osnovao Ballets russes, trupu sa sjedištem u Parizu koja je obilježila početak dvadesetog stoljeća.
Večer je otvorila repriza baleta Daphnis et Chloe u koreografiji Sir Frederika Ahstona, zasnovanoj na baletu Mihaila Fokina po glazbi Mauricea Ravela, a divno su ga otplesali Federico Bonelli i Jamie Tapper.
Veliko je zanimanje izazvao drugi dio večeri. Kratki balet Le Spectre de la rose, koji je Fokin kreirao 1911. za Vaclava Nižinskog i Tamaru Karsavinu na glazbu Carla Marije von Webera izveden je u izvornoj režiji Leona Baksta prvi put izveden u ovoj kući. Glavnu je ulogu uz solisticu Lauru Morera plesao Carlos Acosta, koji je dao prililčno atletsku viziju lika, u skladu s postavkama kubanske baletne škole.
Treći dio večeri bio je balet L’apres-midi d’un faune (Poslijepodne jednog fauna) prema koreografiji Vaclava Nižinskog, u slavnoj Bakstovoj režiji. Prilično razočaravajući bili su Faun Martina Harveya i Nimfa Deirdre Chapman — oboje su uložili mnogo truda, ali im je stil bio neprimjeren baletu.
Večer je zaključila repriza baleta Les noces Bronislave Nižinski po glazbi Igora Stravinskog. Taj balet, zasnovan na ruskim svadbenim običajima iz pretkršćanskog razdoblja, doveo je na scenu Zenaidu Janovski, u jednoj od njezinih najboljih interpretacija, te Davida Pickeringa. Posebno valja istaknuti orkestar, kojim je sjajno dirigirao Barry Wordsworth, te zbor Royal Opera House.
Mauro Beretta
Klikni za povratak