Kad ženke pojedu mužjaka
Nakon uspjeha Večeri Mauricea Ravela, Teatro alla Scala 18. svibnja 2004. predstavio je baletni triptih na glazbu Igora Stravinskog, koji osim sjajna, obnovljena baleta Rubies Georgea Balanchina čine dva u Scali premijerno izvedena koreografska remek-djela: The Cage i Le Sacre de printemps.
The Cage (Kavez) u koreografiji Jeromea Robbinsa, nastao prema Koncertu in D (Basle Concerto) za gudače, ima kao temu roj insekata u kojem ženke nakon parenja izjedaju mužjaka, a nadahnjuje se drugim činom Giselle, pokazujući žensko društvo u koje muškarci ulaze samo na vlastiti rizik. Kao što Myrtha na pozornici poziva vile i Giselle da plešu u šumi, tako i Kraljica u The Cageu rađa posvećenu jedinku kojoj je suđeno da sudjeluje u događajima koji će slijediti. No, za razliku od Giselle, ovdje nema nade u spas, nijedan lik muškarca živ ne napušta pozonicu. U glavnoj je ulozi sjajna Sabrina Brazzo, a prati je Andrea Volpintesta.
U majstorskom djelu Mauricea Bejarta Le Sacre de printemps (Posvećenje proljeća) nastupaju dvoje očaravajućih baletnih zvijezda, Massimo Murru (u svojoj prvoj suradnji s koreografom) i Sylvie Guillem, u ulogama Odabranog i Odabrane, čije će povezivanje donijeti kraj nasilju i usmjeriti ka savršenom redu. Muški baletni ansambl precizno i energično izveo je zahtjevnu koreografiju koja iziskuje velike fizičke napore, a kreće se u rasponu od geometrije do proplamsaja divljanja.
Orkestrom je besprijekorno dirigirao maestro Vello Pahn, koji je prije s velikim uspjehom dirigirao Večer Mauricea Ravela.
Mauro Beretta
Klikni za povratak