Vijenac 268

Glazba, Matica hrvatska

Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj

Inventivne Varijacije

Uz dodatak za oduševljenu publiku, Anamarija Milić vrlo je uspješno završila recital, kao i čitav ciklus Mladih glazbenika u Matici hrvatskoj

Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj

Inventivne Varijacije

Uz dodatak za oduševljenu publiku, Anamarija Milić vrlo je uspješno završila recital, kao i čitav ciklus Mladih glazbenika u Matici hrvatskoj

Ciklus koncerata Matice hrvatske, pod naslovom Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj, recitalom mlade violinistice Anamarije Milić priveden je kraju, kao dvanaesti u nizu, u ponedjeljak 24. svibnja, u novoj dvorani palače MH.

Petnaestogodišnja guslačica Anamarija Milić odrasla je u glazbeničkoj obitelji. Violinu je započela učiti kod prof. Helene Žubrinić u Glazbenom učilištu Elly Bašić u Zagrebu, s nastavkom u Ljubljani kod prof. Armina Sešeka i povratkom u rodni Zagreb u razred Gorana Končara, izvanrednog profesora Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu. Niz nagrada na međunarodnim i domaćim natjecanjima za mlade krasi Anamarijin godinama kratak, a uspjesima i koncertima bogat umjetnički životopis.

Na početku programa recitala Anamarija je izvela dvije skladbe iz discipline solo instrumenta. Bio je to Preludij iz 3. partiture za violinu solo u E-duru, BWV 1006, iz neizostavna opusa Johanna Sebastiana Bacha, dio obvezatnog izvedbenog interesa svakog violinista. Slijedio je Guslački hir br. 1 Pavla Dešpalja, obvezatna skladba u programu, te u tu svrhu posebno skladana za Šesto međunarodno violinističko natjecanje Vaclav Huml 1997. u Zagrebu.

Mlada guslačica s velikom je samouvjerenošću izvela obje zahtjevne skladbe na početku programa, stvarajući tako onaj vlastiti zalog nužan svakom umjetniku za prvorazredan prinos izvedbi literature za solo violinu, kao jedno od najodgovornijih poglavlja repertoara svakog koncertanta.

Slijedila je izvedba prvog stavka, Allegro molto appassionato, iz Koncerta za violinu i orkestar u e-molu, op. 64, Felixa Mendelssohn-Bartholdyja, od koje se točke, umjetničkim sudjelovanjem, recitalu Anamarije priključio glasovirskom pratnjom vrlo uspješno njezin otac Ante Milić, sve do kraja recitala.

Drugi dio rasporeda, ako bismo na taj način programski razdijelili recital bez izvedbene stanke, obuhvatio je dva izrazito virtuozno pisana djela violinske literature, iz pera dva svjetski istaknuta guslača. Između njih bila je programski smještena praizvedba djela hrvatskoga skladatelja.

Prvo od dva virtuozna djela bila je Burlesque za violinu i glasovir znamenitoga češkog violinskog virtuoza Jana Kubelika, guslača iz isto tako znamenita razreda jednog od najvećih svjetskih violinističkih pedagoga, Čeha Otakara Ševčika, iz čijeg razreda, kao vršnjak Jana Kubelika, potječe i naš Vaclav Huml, utemeljitelj zagrebačke violinističke škole. Štoviše, Kubelik i Huml bili su violinisti Kvarteta Praškog konzervatorija u doba svojeg studija na tom zavodu prije sama praga 20. stoljeća.

Na poznatu narodnu pjesmu iz Hrvatskog zagorja: Lepe ti je Zagorje zelene, napisao je hrvatski skladatelj Tomislav Uhlik varijacije, nazvavši ih Neozbiljne varijacije za Anamariju i njenog tatu. Bila je to uspješno izvedena praizvedba inventivno napisane skladbe. Duo Milić izveo je jednako tako dobro virtuozni, kao i melodiozni dio Neozbiljnih varijacija.

Za kraj recitala bila je odabrana često izvođena, i tako često kao izbor virtuoznih djela u programu međunarodnih natjecanja zahtijevana, Scherzo-Tarantella, u originalu za violinu i orkestar, op. 16, poljskoga violinskog virtuoza Henryka Wieniawskog.

Uz dodatak za oduševljenu publiku, Anamarija Milić vrlo je uspješno završila recital, kao i čitav ciklus Mladih glazbenika u Matici hrvatskoj. Anamarija je, pokazavši velik potencijal, otvorila knjigu naših nada kao nadolazeća osobnost visoko osposobljene i sposobne mlade generacije hrvatskih violinista.

Zlatko Stahuljak

Vijenac 268

268 - 10. lipnja 2004. | Arhiva

Klikni za povratak