Vijenac 267

Glazba

Cubismo, Dvorana Vatroslava Lisinskog, Zagreb, 9. svibnja

Amigos en vivo

»Ovo će biti veliki, najvažniji koncert u našoj devetgodišnjoj karijeri«, rekao je Hrvoje Rupčić, vođa skupine Cubismo, neposredno prije negoli je predstavio najnoviju postavu s tamnoputim pjevačem Maximom Estupinanom Hurtadom iz Ekvadora, koji se sastavu pridružio nakon nedavna odlaska Ricarda Luquea.

Cubismo, Dvorana Vatroslava Lisinskog, Zagreb, 9. svibnja

Amigos en vivo

»Ovo će biti veliki, najvažniji koncert u našoj devetgodišnjoj karijeri«, rekao je Hrvoje Rupčić, vođa skupine Cubismo, neposredno prije negoli je predstavio najnoviju postavu s tamnoputim pjevačem Maximom Estupinanom Hurtadom iz Ekvadora, koji se sastavu pridružio nakon nedavna odlaska Ricarda Luquea.

Iako se prigoda mogla shvatiti i kao koncertno predstavljanje albuma Amigos, koji okuplja skladbe u suradnji s različitim glazbenicima, ali je, istodobno, i svojevrsna retrospektiva, riječ je očito bila o nečem posve drugom. Cubismo je tim nastupom zaključio eru postojanja — razdoblje razlomljeno u nekoliko važnijih poglavlja. Stoga je to, između ostaloga, bilo i svođenje dosadašnjih računa.

O tome da li je koncert nadišao onaj već legendarni, prije šest godina, održan u kazalištu Gavella, a zabilježen na albumu Viva la Habana!, može se raspravljati, no neosporna je činjenica da je nastup kondenzirano pokazao koliko je Cubismo evoluirao od te 1998. Zahvaljujući zaista izvanserijskim glazbenicima, sastav koji je, do te godine, već ovladao svim oblicima, odnosno ritmovima tradicionalne kubanske glazbe — od sona, rumbe, salse, pa sve do suvremene timbe, stalno je istraživao nova područja. Poklonike su, s punim pravom, u tom razdoblju, oduševili nakloni jazzu, popu i klupskoj glazbi, čime je Cubismo pokazao da se vrlo dobro osjeća i u crossover-vodama.

Sigurnost novog vokalista

Da će koncert biti atraktivan, bilo je jasno od sama početka. Vrlo promišljena dramaturgija nastupa (sniman za potrebe DVD-izdanja) s dvije prateće plesačice, vrlo siguran i snažan zvuk, raspoloženi glazbenici i uzbuđenje publike pri iščekivanju najavljenih gostiju, stvorili su iznimno pozitivan ugođaj. Neke od najuspjelijih skladbi iz dosadašnjeg repertoara, poput Lágrimas negras i Ay mi Cuba, bile su osmišljene kao predah između nastupa s gostima, koje je publika, odreda, zdušno pozdravila. Boško Petrović s lakoćom se i virtuozno uklopio u zvuk sastava. Josipa Lisac, najavljena kao »najpozitivnije luda osoba«, nadahnuto je izvela Na na na na, jednu od najuspješnijih obrada Cubisma, što se isto može reći i za Temperu, koju je Gibonni podijelio s Maximom. Čak je i, na Junglesalsi, nedojmljiva Las grińas, suradnja s Bolesnom braćom, uživo zazvučala posve zabavno.

Kraj koncerta posvećen je najnovijoj suradnji s »kraljem Roma«, Šabanom Bajramovićem. Neobičan, ali vrlo uspio, spoj dva glazbena svijeta s polja world musica — svojevrsne romske cubane, u hitu Geljan dade, oduševio je publiku. Sve je kulminiralo iznenađenjem pripremljenim u posljednji čas — duetom Josipe Lisac i Šabana Bajramovića Đelem, đelem, koji je bio pjevački vrhunac koncerta. Svirački sve je, na što smo kad je riječ o Cubismu već navikli, zvučalo izvrsno, pri čemu je osobito briljirala puhačka sekcija. Novi se vokalist istaknuo sigurnošću, a hoće li njegova robusnost nadoknaditi Ricardovu eleganciju i šarm, odlučit će publika.

Cubismo je dosadašnjim radom otvorio mnoga glazbena vrata, pa je dalji smjer potpuno nepredvidljiv. U svakom slučaju, vjerujemo da to neće biti ništa prosječno.

Velimir Cindrić

Vijenac 267

267 - 27. svibnja 2004. | Arhiva

Klikni za povratak