Vijenac 266

Film

FILMSKA ČETVRT

Filmski programi: Trash i Karmitz

FILMSKA ČETVRT

Filmski programi: Trash i Karmitz

slika

Zagreb Druga polovica svibnja donosi dva nova ciklusa u sklopu Filmskih programa Hrvatskoga filmskog saveza. Tako pred gledatelje zagrebačkoga kina Tuškanac stižu predstavnici hrvatskoga trash filma te filmovi nastali u produkciji francuskoga producenta Marina Karmitza. Prema izboru filmskoga kritičara Nenada Polimca domaći su trash naslovi Tajna dvorca I. B. i Šeki snima, pazi se (13. svibnja), Čovjek koga treba ubiti (18. svibnja), Luda kuća (20. svibnja) te Ja sam tvoj Bog (25. svibnja). Karmitzov pak ciklus započinje njegov redateljski uradak Sedam dana negdje drugdje (18. svibnja), a nastavljaju Ženski posli (18. svibnja), Mélo (20. svibnja), Vjetar će nas odnijeti (22. svibnja) te Šifra nepoznato (25. svibnja).

U kinima: Spektakl Troja

slika

Zagreb Paralelno sa svjetskom premijerom, povijesni spektakl Troja Wolfganga Petersena stiže i u hrvatske kinodvorane. Dosad najraskošnija ekranizacija sukoba između Grka i Perzijanaca okupila je niz glumačkih zvijezda od Brada Pitta kao Ahila i Erica Benu kao Hektora do Orlanda Blooma u ulozi Parisa i Diane Kruger u ulozi lijepe Helene. Uz Troju posjetitelji kinorevije Filmofilija ne bi smjeli propustiti romantičnu dramu Samsara Nalina Pana o budističkom svećeniku u kušnji svjetovnih strasti. U glavnim su ulogama Shawn Ku i Christy Cheung. U kina dolaze i dvije romantične komedije, Kraljević i ja Marthe Coolidge te Duplex Dannyja DeVita.

TV-premijere: Ciklus Françoisa Truffauta

slika

Zagreb Hrvatska televizija u terminu 13.45 na Drugom programu i u noćnoj reprizi na Prvom programu od ponedjeljka do četvrtka prikazuje ciklus jednog od najvažnijih francuskih redatelja svih vremena Françoisa Truffauta (1932-1984), čije se ime vezuje uz ponajbolje radove novog vala. Ciklus otvaraju Truffautov debitantski film Les Quatre cents coups i srednjometražni Antoine et Colette (17. svibnja), a slijede Baisers volés (18. svibnja), Domicile conjugal (19. svibnja) i L’Amour en fuite (20. svibnja). Nakon filmova o Truffautovu junaku Antoineu Doinelu, na rasporedu su Tirez sur le pianiste (24. svibnja), Jules et Jim (25. svibnja) te Les Deux anglaises et le continent (26. svibnja).

Hrvatska: 12. put po jednu minutu

slika

Požega Dvanaesti je put zaredom Požega domaćin jednog od najatraktivnijih filmskih festivala u Hrvatskoj. Dakako, riječ je o hrvatskoj reviji jednominutnoga filma, na koju je ove godine pristiglo više od dvjesto naslova iz 27 zemalja. U službenom će programu 28. i 29. svibnja biti prikazano njih pedesetak, a autori su im filmaši iz udruga uključenih u Hrvatski filmski savez, kao i samostalni autori iz zemlje i inozemstva. Peteročlani žiri odlučuje o prve tri nagrade, a priznanje dodjeljuje i požeška kinopublika. Posebna nagrada UNICA-e, međunarodnoga pokrovitelja Revije, uručit će se autoru filma koji najbolje promiče solidarnost među narodima, odnosno nove oblike izražavanja.

Francuska: Komu Zlatna palma?

slika

Cannes Osamnaest filmova natječe se u službenoj konkurenciji 57. međunarodnog filmskog festivala u Cannesu (12-23. svibnja). Domaćine predstavljaju tri naslova, jednako kao i američku kinematografiju. Premda se o favoritima tek nagađa, najviše se govori o francuskim filmovima Comme une image Agn#s Jaoui i Clean Oliviera Assayasa, zatim o novim filmovima braće Coen The Ladykillers i Emira Kusturice Život je čudo te o kineskoj znanstvenofantastičnoj drami 2046 Wong Kar-Waija. Slično zanimanje vlada i za Fahrenheit 9/11 Michaela Moorea, animirani film Shrek 2, kao i za Diarios de motocicleta Waltera Sallesa. Predsjednik je žirija redatelj Quentin Tarantino.

SAD: Ekološka katastrofa

slika

Los Angeles Hoće li žanr filmova katastrofe ponovno oživjeti? O tome izravno odlučuje uspjeh akcijskoga spektakla The Day After Tomorrow u režiji Rolanda Emmericha, čiji je Dan nezavisnosti iz 1996. i zaslužan za posljednje planetarno zanimanje za katastrofe na filmu. Ovaj je put Emmerich režirao vizualno zapanjujuć uradak o kataklizmi koju uzrokuju nepovratne klimatske promjene na Zemlji. U središtu je zbivanja paleoklimatolog čijim upozorenjima nitko ne vjeruje, pa tornada, poplave, požari i naposljetku zahlađenje uništi veći dio planeta. U glavnoj je ulozi Dennis Quaid, partneri su mu Jake Gyllenhaal i Sela Ward, a film težak 125 milijuna dolara u američka kina stiže 28. svibnja.

Knjiga: Specijalni efekti

slika

Norman M. Klein, The Vatican to Vegas: The History of Special Effects, New Press, 2004. Emmerichov je spektakl The Day After Tomorrow pravi primjer vatrometa specijalnih efekata na filmu. O njihovoj ulozi u razvoju kinematografije govori bogato ilustrirana knjiga Normana M. Kleina, profesora na California Institute of Arts. Kleinov je rad detaljan opis tehničkih i estetskih elemenata uporabe filmskih specijalnih efekata te poprilično polemičan kada su u pitanju analize koliko su nekim filmovima intervencije toga tipa uopće koristile.

Boško Picula

Vijenac 266

266 - 13. svibnja 2004. | Arhiva

Klikni za povratak