Vijenac 265

Marginekologija

Osoba s pogledom — Angelo Jurkas

Kotrljanje kroz Kooglanu

Jedan od najaktivnijih klubova, koprivnička Kooglana, upravo je ponovno skrenula pozornost na sebe dodjelom nagrada Rooglo

Osoba s pogledom — Angelo Jurkas

Kotrljanje kroz Kooglanu

Jedan od najaktivnijih klubova, koprivnička Kooglana, upravo je ponovno skrenula pozornost na sebe dodjelom nagrada Rooglo

Mislim da je vaša, koprivnička Kooglana, postala kulturni epicentar sjeverne Hrvatske. Ti, punim imenom i prezimenom Angelo Jurkas, jedan si od najzaslužnijih ljudi za to.

— Hvala na prepoznavanju. Još kad bi ta glupa i naivna donkihotovština i moje vjetrenjače dobile adekvatnu financijsku pozadinu i back up koji bi premašio postojećih 2229 kuna mjesečne plaće za obavljanje poslova... No, više od materijalne strane znače prijateljski stisci ruke Ante Perkovića, Dade Matanića, Igora Mirkovića, Bahatog, Marija Kovača, Sandre Vitaljić, Ede, Bareta, Dude Ivaniša, Urbana i velikog broja ostalih dragih frendova i znanaca koje sam kao goste dovodio u Kooglanu 2. U svakom slučaju, klasična spika, divan posao da ne živimo u RH, u gradu Koprivnici, na prostirci 21. stoljeća, u nekom povojitom kapitalističkom sustavu koji kesi zube sa strane od koje bih najmanje očekivao, na način prilično uvredljiv, dehumanizirajući i izrabljivački.

Možeš li nam pobliže predstaviti kratku povijest Kooglane i svoju funkciju u okviru kluba?

— Kooglana 2 kao ideja u glavama živi nekoliko godina prije petka 13. 2002. kao službenog datuma otvaranja i neprekidna rada.

Tada su Kono (Konrad Mulvaj, op. a.) i ostala meni nejasna vlasnička struktura navedenoga prostora stekli uvjete ili digli kredit za otkup cijele zgrade i krenulo se u konkretnu realizaciju ideja. Mene je pozvalo da budem kreator programa i ostaloga navedenog.

U sklopu Kooglane 2 (nekoć multimedijskog centra, danas kluba) radim kao voditelj i kreator programa vezanih uz glazbu, film, literatutru, dio kazališnih predstava (spominjem samo najnovije: Zlatna Koogla i Rooglo — godišnja glazbena klupska nagrada za najbolja i najgora ostvarenja tijekom protekle diskografske sezone), mnogobrojnih koncerata inozemnih i domaćih glazbenih imena, filmskih večeri Moviemanie, literarnih večeri Literre, K2 Raspelo — talk show, Tko se boji zvuka još— serije koncerata nepoznatih, alter i demo bandova, DJ-a, ...ima toga dosta..., kao osoba za odnose s javnošću plus marketing menadžer, resident DJ na klupskim večerima Kooglanja, operater na računalu što se tiče apdejtiranja klupskoga web-sitea. Još nisam konobario.

Kono je vlasnik prostora, čovjek za tehnički back up kluba (light + sound), interijer, financije i DJ na Kooglanju. Tomo je drugi vlasnik. Ševa je domar i DJ. Jasminka radi na šanku. Mario je DJ i fotograf kluba. Postoje vanjski suradnici i konobari. Gosti. Postoji još gomila zaslužnika, ali oni uglavnom nose maske pa im ne bih imena spominjao do fašnika sljedeće godine. Ne znam postoji li datum kada se slavi u nas Dan padanja masaka. Ako ga još nema, možda da bude 29. veljače. Pa da se i takvi zabave...

Kakvu kulturu, zapravo, promovira Kooglana? I što je po tebi alternativna kultura o kojoj se u posljednje vrijeme toliko priča?

— Nikakvu kulturu. Žalosno mi je to što je Kooglana 2 na papiru trebala biti stjecište pop- i off-kulture, te element kulturne decentralizacije Zagreba ne samo na zemljopisno određenom dijelu Hrvatske, a nije uspjela biti više doli klubom i mjestom za jednomjesečne događaje s područja glazbe, filma, literature, izložbi... postoji više razloga i odgovora na jednostavni zašto, ovisi koga pitate. Jedna od stvari je nezainteresiranost, inertnost i letargija velikoga dijela posjetitelja — ne svih, ne generaliziram — za svaku ponudu koja se ne smješka s naslovnica tiražnih tjednika ili TV-ekrana te nije u vikend-terminu jer vlada neka blesava logika i navika da se tjedno ne izlazi. Ključ je vjerojatno u mentalitetu ovdašnjega svijeta, ne misleći pritom isključivo na Podravinu nego RH uopće, isključujući Zagreb. Druga je navodno problematična financijska logika vlasnika Kooglane 2 i golem financijski dug izračunat pri dosadašnjem poslovanju Kooglane 2, o čemu ne mogu još detaljno govoriti jer nisam vidio nikakve papire ni pisane dokaze tvrdnjama i žalopojkama vlasnika o lošem proračunu Kooglane 2. Volio bih kad bi se ta nemogućnost uskoro promijenila jer zdrava logika govori upravno suprotno.

Što se drugoga dijela pitanja tiče, mislim da ne postoji alternativa kulturi u smislu drugih vrsta kulture osim ako nekulturu ne shvaćamo dijelom istoga rodnog pojma, pa tako ni alternativna kultura. Ne razumijem podjele unutar kulture i umjetnosti koje nisu vezane izravno uz granu, vrstu ili stil. Sve što se danas označava alternativom nekoj dominantnoj pop-kulturi već sutra može postati obrnuto proporcionalno, zamijenivši samo pozicije na hijerarhijskoj ljestvici, tako da ne bih dijelio kulturu na dominantnu i alternativnu, nego bih se zadovoljio poimanjem kulture s velikim K na početku riječi kao jedinstvena pojma unutar kojega su prema stilovima dopuštena grananja.

Kakav je odnos s lokalnim institucijama? Dobivate li pomoć?

— Grad odvaja godišnju svotu novca za rad Kooglane 2. Opet ne raspolažem ni sa kakvim konkretnim svotama, ali mislim da su prve godine rada izdvojili dvadeset, a za ovu četrdeset tisuća za godišnji proračun Kooglane 2. Ostale ustanove i privredni giganti poput Podravke, Tuborga, Belupa također vrlo vjerojatno imaju itekakav utjecaj, ali ne bih vam znao o tome govoriti jer nemam na uvid apsolutno nikakve jasne brojke ni obračune.

Potpora na nacionalnoj razini uglavnom je od strane mojih prijatelja ili savjesnih novinara u medijima koji nas reklamiraju ili objavljuju vijesti i programe Kooglane 2 koje šaljem, dok na lokalnoj razini potporu dobivamo od vrlo malog broja ljudi. Da ne ispadnem malodušan, konkretna brojka vjernih kuglača koji podupiru i prepoznaju znoj na radu kluba mjeri se od pedeset do sedamdeset. Ne bih gurao ruke ni ostale ekstremitete u vatru da je realna brojka mnogo veća. Još nisam osposobio fejkometar da bih vidio kolika je količina namještena i pozerskog osmjehivanja prigodom spominjanja nekih od imena kojih se dotičemo u ovom tekstu.

U kakvu su odnosu Kooglana i »DOP magazin«?

— Jučer u nužno personalnom zbog osobe neodgovornog ne-urednika, danas u prijelaznom razdoblju promjena koječega, kojekoga i vrlo vjerojatne promjene dosadašnjeg izdavača, a sutra, nadam se, samo prijateljskom ili strogo poslovnom partnerskom odnosu. Govorim o personalnom segmentu.

Na vašoj stranici (www.kuglana2.com) sve je puno različitih top-lista. Kako ih formirate?

— U pupčanoj vezi s praćenjem reakcija čitatelja »DOP magazina« i odaziva na njegovoj internetskoj stranici online-verziji www.dopmagazin.com. Prema odazivu trenutnih mjesečnih trinaest do petnaest tisuća posjetitelja vidim koga tko, što i kako zanima, pa im serviramo prema aktualnosti glazbu, filmove i književnost.

Usput budi rečeno, upravo smo u razdoblju oporavka stranice, koja je srušena nekim čudnim slijedom događaja (talijanski hakeri???) te vraćanja čitateljima navučenim na dopunsku nastavu još malo mjesečne zabave, predmeta živciranja i reagiranja.

Sprema li Kooglana i kakav autorski proizvod? Naime, oko klubova toga tipa redovito se razvija i izdavaštvo.

— Ne. Autorski proizvodi Kooglane 2 njezin su program i razni njegovi već spomenuti dijelovi. Autorstvo je u slučaju koji spominješ vezano uglavnom uz »DOP magazin«, u sklopu kojega se uskoro pokreće DOP Records kao izdavačka kuća čije će prvo izdanje biti kompilacije nominiranih izvođača za afirmativni i domaći dio Zlatne Koogle, koju u distribuciji Dallas Recordsa objavljujemo pod naslovom Zlatna Koogla — DOPunjeno. Dalje funkcioniranje za sada će zbog nedostatka novca biti orijentirano na suradnju s domaćim diskografskim kućama i zajednička izdanja. Zatim, tu je još i A1 Booking Agency kao koncertni odjeljak za neke poznate domaće izvođače poput Ede Maajke, TBF-a, Djece, sutra možda još nekih.

O radioemisiji intenzivno razmišljamo, a TV-show prizivamo odašiljanjem zasad dva sinopsisa na adresu domaćih TV-kuća.

Do mene su doprli glasovi da spremaš spoken word CD. Hoćeš li nam pobliže predstaviti projekt?

— Nije riječ se o klasičnoj, čistoj spoken word formi na kakvu asociraju vodeća imena u svijetu, Rollins, Biafra, nego o nekakvu bastardu između storytellinga, pjevanja, hip-hopanja, onomatopeja, dijalog-forme s prisutnima, tko zna što sve mašta (ne) dopusti, s tim da je u cijeloj priči jako bitan i gotovo izjednačen element glazba s jasnim i čvrstim strukturama, a ne samo kao soundtrack i plaha freestyle pozadina brbljanju Onoga pred mikrofonom.

Idejno, cijela je stvar jasna. Materijalna se struktura sastavlja. Glazbeno čeka na razradu, a vremenski rok za finaliziranje proizvoda vrlo je rastezljiva kategorija, barem zasad. Moguće da dobije jasne okvire većove jeseni i zime, a moguće da se razdoblje hibernacije i zrenja produlji još koju sezonu. Ovisi o ljudima iz mogućega pratećeg banda, ovisi o konceptu cijeloga prvog albuma. Za sada je plan bez cenzure spomenuti domaću pop-kulturu, estradu i medije imenom, nadimkom i prezimenom pod radnim naslovom Celebrity Hit List. Druga je varijanta istoga radnog naziva na svakoj od devedesetak epizoda ugostiti stvarnu zvijezdu o kojoj je riječ i onda je u formi polupjesme — polupriče predstaviti potencijalnim slušateljima i kupcima albuma.

Razgovarao Kruno Lokotar

Vijenac 265

265 - 29. travnja 2004. | Arhiva

Klikni za povratak