Vijenac 265

Ples

Teatro alla Scala: Labuđe jezero, koreografija Vladimira Bourmeistera

Bolle u sovjetskoj verziji

Teatro alla Scala: Labuđe jezero, koreografija Vladimira Bourmeistera

Bolle u sovjetskoj verziji

Nakon što je dugo vremena u Scali izvođena Nurejevljeva verzija Labuđega jezera, 14. je travnja u Scali premijerno izvedena koreografija Vladimira Bourmeistera, koja će se alternirati s Nurejevljevom verzijom. Koreografija nastala je u moskovskom Teatru Stanislavski 1953, temelji se na originalnoj partituri Čajkovskog, ali donosi neke dramaturške novitete. Kao prvo, prisutan je prolog u kojem se vidi transformacija Odette iz princeze u labudicu, a u prvi je čin kao prinčeva varijacija vraćena glazba iz pas de deuxa s Crnom labudicom iz trećeg čina. Tu su i neki tipični elementi sovjetskih verzija nastalih za vrijeme komunizma, kao što je sretni kraj i lik dvorske lude koji se javlja u prvom i trećem činu, u prekrasnoj izvedbi Antonina Sutere, novopromovirana solista. U glavnim su ulogama prvi put zajedno nastupili Roberto Bolle i Svetlana Zakharova, primabalerina Boljšog teatra, koja se, nakon što je bila gošća Scale u programima Gala Nurejev i Međunarodni gala u povodu 190 godina baletne škole, pokazala u jednoj od svojih najslavnijih uloga. Oboje su tehnički predivno izveli balet, premda ponekad suzdržani u interpretaciji. U drugom je planu bio baletni ansambl sa samo osamnaest labudica. Balet je režirala Roberta Guidi di Bagno, a rezultat je bolji u smislu kostima nego scenografije, osobito u bijelim dijelovima i s problemima u završnom dijelu kod valova na jezeru. Vrlo dobrim orkestrom dirigirao je James Tuggle, premda je bilo nekih nepreciznosti kod puhača.

Iz Milana Mauro Beretta

Vijenac 265

265 - 29. travnja 2004. | Arhiva

Klikni za povratak