Vijenac 264

Glazba

Kvartet Dubravka Majnarića, 40 Years After, Orfej

Povratak sentimentu

Kad netko duboko u sedmom desetljeću života izdaje prvi album, vjerojatno je riječ o nekim dugovima i neraščišćenim računima prema sebi samome. Cijeloga se života baviti tuđom glazbom, a onda se vratiti mladosti vlastita muziciranja, znači suočiti se s neizbježnom nostalgijom zrelih godina ili se jednostavno prepustiti starim ljubavima, pa makar i — četrdeset godina poslije.

Kvartet Dubravka Majnarića, 40 Years After, Orfej

Povratak sentimentu

Kad netko duboko u sedmom desetljeću života izdaje prvi album, vjerojatno je riječ o nekim dugovima i neraščišćenim računima prema sebi samome. Cijeloga se života baviti tuđom glazbom, a onda se vratiti mladosti vlastita muziciranja, znači suočiti se s neizbježnom nostalgijom zrelih godina ili se jednostavno prepustiti starim ljubavima, pa makar i — četrdeset godina poslije.

Upravo nešto od toga učinio je Dubravko Majnarić, posljednja tri desetljeća umjetnički ravnatelj izdavačke kuće Jugoton i Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog. Majnarić se na ovome albumu pojavljuje kao harmonikaš s dvadesetogodišnjim stažem — karijerom koja je završila ranih sedamdesetih. Album nije nikakav ambiciozan projekt, nego kako u tekstu popratne knjižice zaključuje Dražen Vrdoljak, »sentimentalno odavanje počasti sviračkim epizodama, dragim osobama, kolegama, uzorima i glazbenim ljubavima«.

Harmonikaški jazz

Kakva je harmonikaška glazba Dubravka Majnarića i što repertoarno donosi njegov povratak klavijaturi ovoga glazbala? Odmah se mora napomenuti da je Majnarićeva harmonika izrazito gradskoga predznaka i upućena na najkvalitetniju popularnu literaturu. Iako format kvarteta koji, uz harmoniku, čine još glasovir, bas i bubnjevi, upućuje na jazz-izraz, nazvati skladbe ovoga albuma cocktail-jazzom, lounge-jazzom, jazzom srednje struje ili pak, pop-standardima i evergreenima, jednostavno je stvar slušatelja. Sigurno je da je riječ o ugodnoj, lako slušljivoj instrumentalnoj glazbi koju se može tretirati pozadinski, ali i aktivno slušati, te da će ona zadovoljiti kako ozbiljna, tako i manje zahtjevna slušatelja.

Kolekcija započinje Legrandovom romantičnom What Are You Doing The Rest Of Your Life, a medley-standardi It’s The Talk Of The Town i Polka Dots And Moonbeams uvode nas u glavni dio albuma kojim se nižu klasici poput Blakeove sanjarske Memories Of You, Wallerove karakteristično razigrane Honeysuckle Rose, Roemheldove lagano plesne Ruby i Piazzollin meditativni Oblivion. Vrhunac album doseže standardima Charmaine, Twighlight Time, Raksinovom Laurom iz zlatne ere Hollywooda te Stardustom, remek-djelom legendarnog američkog jazz-manijaka, Hoagyja Carmichaela. Majnarićeva posveta supruzi, Naima, te tri zanimljive skladbe iz pera klavirista Zlatka Dvoržaka, od kojih naslovna albuma zatvara zbirku, udaljuju izdanje od cover-albuma. Majnarićevu harmoniku, na ovome materijalu, znalački prate Dvoržakov glasovir, bas Zvonimira Makara i bubnjevi Borisa Ciglenečkog — sve odreda stari suradnici s kojima je, šezdesetih godina, zabavljao goste hotelskih kavana.

Iako će slušatelj možda doći do zaključka da je riječ o općim mjestima ovakve vrste glazbe, posrijedi nikako nije rutinska svirka svakodnevnog repertoara. Kvartetu se mora odati priznanje za precizno pogođen ugođaj, mnogo mjere i osjećaja za interpretaciju. Ukupno, nostalgični povratak nepravedno zapostavljenom harmonikaškom jazzu elegantno zastarjela zvuka. Potpuni užitak, namijenjen romantičnim i kontemplativnim trenucima.

Velimir Cindrić

Vijenac 264

264 - 15. travnja 2004. | Arhiva

Klikni za povratak