Vijenac 264

Glazba

CD klasika

Čisto zadovoljstvo

Stjepan Radić, klavir

CD klasika: Stjepan Radić, klavir

Čisto zadovoljstvo

Nedavno je zagrebačkoj javnosti predstavljena kompaktna ploča Stjepana Radića, istaknutoga zagrebačkog pijanista i glasovirskog pedagoga. Ovaj diskografski uradak ostvaren je zahvaljujući Hrvatskom društvu glazbenih umjetnika, a na njemu su zabilježene dvije Radićeve povijesne izvedbe uz orkestar Zagrebačke filharmonije: Drugi koncert u c-molu, op. 18, Sergeja Rahmanjinova pod ravnanjem Borisa Papandopula i Prvi koncert u b-molu, op. 23, P. I. Čajkovskog pod ravnanjem Mladena Bašića. Obje snimke imaju prvorazrednu dokumentarnu vrijednost, jer — osim što daju sliku Radićevih pijanističkih dosega iz vremena njegova vrlo aktivna koncertnog djelovanja, kazuju ponešto i o razini muziciranja sama orkestra u pretpostavljenom razdoblju šezdesetih i sedamdesetih godina.

Pretpostavljenom, jer ni na CD-u ni u popratnoj knjižici nije naveden podatak iz koje godine zapravo potječu snimke preuzete iz arhiva Hrvatskog radija. Snimke Hrvatskog radija redovito su datirane te posjeduju upisane podatke o tome gdje su i kada snimljene, uz ime snimatelja koji ih je realizirao. U impresumu ovoga CD-a izostala su imena snimatelja, a jedino je naveden Vinko Šincek kao realizator digitalnoga masteringa. Šincek je odličan tonmajstor i on je dobiveni tonski zapis zasigurno maksimalno uredio, no bez obzira na to bila riječ o koncertnoj ili studijskoj snimci, izdavači su trebali navesti i imena snimatelja izvornoga tonskog zapisa.

Svjedok vremena

To je zapravo jedina mala zamjerka koja se može uputiti na račun vrlo dobra diskografskog izdanja, ukusno dizajnirana (layout je potpisala Biljana Knebl), sa simpatičnim tekstom Eve Kirchmayer-Bilić Stjepan Radić — svjedok jednog vremena, u dvojezičnoj verziji na hrvatskom i engleskom jeziku.

Sadržaj kompaktne ploče zaslužuje najveću pozornost. Izvedbom spomenutih klavirskih koncerata, koji osim svega zahtijevaju visoku razinu virtuoziteta, Stjepan Radić otkriva se kao sjajni reprezentant nekadašnje slavne zagrebačke (Stančićeve) pijanističke škole, kao senzibilni glazbenik zdrava, muzikalnog pristupa. Njegovo sigurno, čvrsto sviranje (primjerice, prvi stavak Čajkovskijeva Koncerta u b-molu) sa zdravom energijom, impresionantno logičan muzikalitet, koji se posebice izražava u načinu oblikovanja melodijske linije, potrebna robustnost izričaja, vezana sa sigurnom tehnikom — sve su to odlike Radićeva pijanizma visoke kvalitete!

Orkestar na objema snimkama zvuči vrlo dobro, a izvedbe u cjelini posve odgovaraju kasnoromantičarskom bravuroznom solističkom stilu i bogatom orkestralnom slogu obje skladbe. Kratko rečeno — ova kompaktna ploča popularnoga glazbenog sadržaja s izvedbama visokog standarda (pogotovo u kontekstu naše zabilježene glazbene reprodukcije), jedan je od najboljih uzoraka nosača zvuka klasične glazbe, koji su se u nas pojavili za posljednjih desetak godina. Ovaj CD sluša se sa zadovoljstvom, a to je u okruženju naših aktualnih ozbiljnoglazbenih diskografskih izdanja forsiranoga nekvalitetnog sadržaja i isto takvih izvedbi iznimka vrijedna pozornosti.

Bosiljka Perić Kempf

Vijenac 264

264 - 15. travnja 2004. | Arhiva

Klikni za povratak