Vijenac 263

Mm

Kultura na internetu: go.to/bardic

Net je svijet

Kultura na internetu: go.to/bardic

Net je svijet

Tragajući za novim stranicama na kojima se predstavlja hrvatska kultura i umjetnici posjetila sam www.culturenet.hr, odnosno njihov katalog kulturnih institucija i subjekata. Pažnju mi je privukla rubrika likovne umjetnosti. Od jedanaest tamo evidentiranih umjetnika koji su on-line (imaju internetske stranice) izabrala sam Darija Bardića i — nisam pogriješila. Zagrepčanin s amsterdamskom adresom od 1993, student grafike na zagrebačkoj Akademiji te potom na Gerrit Rietveld Academie i Sandberg Institute u Amsterdamu, Bardić je danas freelance grafički dizajner.

Stranice su monojezične, u cijelosti rađene na engleskom jeziku. Na naslovnici nalazi se stilizirana ljudska figura koja je zapravo glavni izbornik s logičnim rasporedom opcija (noge — obrazovanje, ruke — radovi, tijelo — nagrađeni radovi, glava — informacije o umjetniku).

Sadržajno najopsežniji dio stranice radovi su podijeljeni u četiri skupine: videoradovi, multimedija, slikarstvo i knjige. Za svaku se skupinu otvara novi prozor u kojem su predstavljeni radovi. Od desetak videoradova jedan je moguće vidjeti u cijelosti. Riječ je o filmu Time Travel, koji je detaljnije, tekstom o motivima i načinu nastanka, predstavljen u rubrici nagrađenih radova, jer osvojio je One Minute Award u kategoriji najbolji na svijetu u Amsterdamu 2001. Skladan spoj starih i novih fotografija te dobro izabrana glazba stvaraju dojmljivu posvetu umjetnikovu rodnom gradu,

Od multimedijskih radova najzanimljiviji je Interactive Dancer, kratki interaktivni film u kojem je moguće upravljati čovjekom koji pleše vodeći njegove pokrete kursorom. O predstavljenim slikama moguće je nakon uvećanja dobiti podatak o dimenzijama te o tehnici izrade, a isto vrijedi i za knjige, koje je moguće i prelistati.

Kritičarima prepuštam ocjenu o kvaliteti likovnih radova, no njihova internetska prezentacija zaslužuje visoku ocjenu. Prigovaram tek veličini prozora u kojima se pokazuju navedeni filmovi i nemogućnost povećavanja slika na nešto veće formate.

Sandra Cekol

Vijenac 263

263 - 1. travnja 2004. | Arhiva

Klikni za povratak