Vijenac 262

Glazba

CD jazz

Ostvareni zahtjevi

Jasna Bilušić Sings For You, Jazzette

CD Jazz: Jasna Bilušić Sings For You, Jazzette

Ostvareni zahtjevi

Slučajnim stjecajem okolnosti i dobrotom kolege novinara Ivice Župana dopala mi je ruku prije kraćeg vremena kompaktna ploča glumice i pjevačice Jasne Bilušić, Jasna Bilušić Sings For You. Kako neslužbeno saznah, taj disk nije proizveden za komercijalnu prodaju, njegovu je izradu naručila INA u povodu 40. obljetnice poduzeća, i to za naše prilike golemoj nakladi od četrdeset tisuća primjeraka! Odgovorni su u spomenutom poduzeću jamačno pretpostavili da imaju oyprilike tolik broj poslovih partnera i suradnika kojima će taj disk biti protokolarnim darom te će se najvjerojatnije dijeliti poput novogodišnjih kalendara.

Jasna Bilušić evidentno je vokalistica raspolućena između operetno-šansonjerskih potreba zagrebačkog kazališta Komedija i svoje druge ljubavi — jazza. Usprkos tome njezin je CD zanimljiv i za ovu rubriku jer ipak je riječ o izdanju koje u svom repertoarno većem dijelu ima značaj jazz-interpretacije. Uz to u njezinoj je pratnji mali sastav formiran od nekih naših najistaknutijih glazbenika jazza: saksofonista Saše Nestorovića, pijanista Julija Njikoša, bas-gitarista Dubravka Voriha i perkusionista Matka Petrića.

Lepeza pjesama

Poznata kao poklonik legendarne Billie Holiday, Jasna Bilušić se na ovom CD-u raširila u dosta širokoj programskoj lepezi raznorodnih pjesama. Tako s jedne strane slušamo u jazzu popularnije skladbe poput Mack The Knife Brechta i Greena i Hallelujah I Just Love Him So Raya Charlesa, a s druge vrlo zahtjevne i tehnički vrlo dobro izvedene teme Spain Chicka Coreje i Four Brothers Jimmyja Giuffrea. U međurasponu tih interpretacija nalazimo niz džezistički obojenih aranžmana pjesama iz mape modernije američke pjesme napisanih tako da se primjereno mogu prirediti i za tip jazz-izvođenja autora Wondera, Beala i Taylora. Izbor je tih melodija zanimljiv stoga jer mahom izlaze iz domašaja poznavanja, pa tako i zanimanja prosječnoga ljubitelja jazza. No glazbeni su afiniteti Jasne Bilušić, kako je poznato, znatno širi, pa ona ni u izboru ovako sročena programa s logičnom također snimljenom odjavom nije odoljela (ili je pak to bila ideja nekog drugog?!), a da ne doda pet izvedbi, uvrštenje kojih je sa stajališta jazza teško prihvatiti pa i opravdati. Možda je to bila i nakana financijaša koji je računao na znatno širi krug i afinitete onih kojima će disk darovati. To se donekle može i opravdati, ali je onda potreban posve drukčiji producentski pristup. Poznati šlager Senza fine Gina Paolija ili šansona Pusti me da spavam Arsena Dedića samo su uvod u programsku završnicu diska, posvećenu inače velikom uspjehu Jasne Bilušić u ulozi glasovite francuske šansonjerke Edith Piaf, predstavljene u kazalištu, pa čak i u osječkom jazz-klubu Magis (sic!).

Koliko ovaj CD danas popularne pjevačice zbog programskih miješanih bombona zadužuje domaću diskografiju jazza, nije lako reći, no sigurno je da za ljubitelja jazza, koji i ne mora biti čistunac, zanimanje prestaje s brojem deset! Ta činjenica dakako nimalo ne umanjuje ovaj, nedvojbeno nemalen prilog popularnosti nadarene i svakako jedne od naših nazjrelevantnijih interpretkinja (i interpreta) vokalnog jazza. Ali kako to u nas, kad su u pitanju vokalisti, s razlogom ili bez, prečesto biva, snažnijih ili decidiranijih odrednica nema, pa je tako nažalost i s Jasnom Bilušić, kojoj u segmentu jazza nema prigovora. No i ovako i s takvim izrazito džezističkim pratećim sastavom, ona je i svoje, a jamačno i zahtjeve naručitelja, ostvarila na obostrano zadovoljstvo.

Mladen Mazur

Vijenac 262

262 - 18. ožujka 2004. | Arhiva

Klikni za povratak