Vijenac 262

Glazba

Duo sa Kvarnera, Kronologija

Kvarnerska terca

Duo sa Kvarnera, Kronologija (Perfekt Music / Croatia Records)

Kvarnerska terca

Tko se još danas sjeća Dua sa Kvarnera koji je svojim hitovima osvajao mladu hrvatsku pop-scenu pedesetih? Možda tek poneki stariji čitatelj, davnašnji poklonik zabavnih programa domaćih radijskih postaja ili vrijedni kolekcionar (preteča diskofila), koji je od svoje pripravničke plaće odvajao nemalu svotu za tada rijetka diskografska izdanja. Upravo stoga iznimno je vrijedno ovo izdanje koje nas podsjeća na prve korake naše estrade.

Dvojici riječkih studenata, Zdravku Vidu Juričiću i Zvonku Ivici Mavrincu, koji su bogatu estradnu karijeru započeli davne 1955, dobitna se formula sama nametnula. Kao marljivi slušatelji novih zvukova na valovima tadašnjega Radija Rijeka, koje je promicao urednik Mario Kinel, otkrili su recepturu prema kojoj će se zavući pod kožu domaćoj publici, već zaraženoj sanremskim kanconama. Taktika malo San Rema, malo domaćih autora, odmah je dala ploda. Da ni jezična greška u nazivu dua nije mogla zasmetati uspjehu, može se lako zapaziti već na izvedbama s njihove prve Jugotonove velike single-ploče kojom započinje ovo izdanje. Upomoć je, vrlo uspjelim prepjevom sanremskoga hita Il torrente (Kao rijeka), priskočio Kinel — inače produktivan autor i prevoditelj. Plesni ritam s egzotičnim prizvukom, zavodljivi klarinet te skladni duet, lijepo su se spojili s originalom latino zvuka, Romanina del bajon.

Milozvučje dvoglasa

Nepogrešivo tematsko opredjeljenje za romantiku već je sljedeće festivalske 1958. lansiralo duo u sam vrh domaće estrade. Skladbu Ko biser sjajni, gudački raspojasano majstorsko šlagersko djelo Ljube Kuntarića s tekstom Blanke Chudobe, Duo sa Kvarnera izveo je u odabranom društvu od jedva devet izvođača, na prvom festivalu jugoslavenske radiodifuzije u Opatiji.

Milozvučje dvoglasa, glavni adut kvarnerskoga dvojca, najbolje je, u sljedećih šest godina, iskoristio riječki kompozitor Celeste Zrelc, vješto ispreplećući Kinelove romantične stihove sa svojim melodičnim plesnim ritmovima. Hitovi poput Da li poznaš naše more?, Dođi, mila Mare ili Najljepši kraj, od kojih je posljednji preteča lokalpatriotskih napjeva tipa »ča će Rio de Janeiro...«, u kojoj se Jadran uspoređuje s Havajima, nezadržavo su osvajali sve koji su glazbenim eskapizmom tražili svoje svjetove daleko od sive socijalističke svakodnevice.

Ostajući vjerni, uz originalne skladbe, i vrlo uspjelim prepjevima kojima obiluje ova kolekcija, Duo sa Kvarnera, prema riječima urednika ove edicije, Siniše Škarice, »nastavljajući tradiciju dalmatinske terce..., osuvremenjene zvukom plesnog sastava, kreirali su stereotip šlagera s jadranskih terasa koji je... predstavljao obrazac uspješnosti domaće zabavne glazbe na samom prijelazu desetljeća«.

Već na prvo slušanje, ova će glazba, svojom zabavnošću, u najboljem smislu te riječi, oduševiti i današnjeg slušatelja, a posebno one koji cijene jedinstveni ugođaj sljubljivanja dvaju glasova. Pridodamo li tome sjajnu vedru glazbu, odlično muziciranje i romantične tekstove, teško da će itko odoljeti ovom nostalgičnom vremeplovu.

Velimir Cindrić

Vijenac 262

262 - 18. ožujka 2004. | Arhiva

Klikni za povratak