Vijenac 261

Kazalište

GKM Split: Asja Kahle & Ingrid Flesch, Ah, ta sapunica, red. Goran Golovko

Materijalizirani dječji snovi

Ovim autohtonim djelom GKM Split ostvarilo je pun repertoarni pogodak, osobito pogodan za svrhu proslave jubileja. Jer iskazujući sebe, on iskazuje i energiju iz koje je začeta ta oaza smisla u gradu Splitu

GKM Split: Asja Kahle & Ingrid Flesch, Ah, ta sapunica, red. Goran Golovko

Materijalizirani dječji snovi

Ovim autohtonim djelom GKM Split ostvarilo je pun repertoarni pogodak, osobito pogodan za svrhu proslave jubileja. Jer iskazujući sebe, on iskazuje i energiju iz koje je začeta ta oaza smisla u gradu Splitu

Gradsko kazalište mladih Split, u vremenu prije ovog nazivano Kazalište Titovi mornari, 18. veljače ovog ljeta Gospodnjeg proslavilo je šezdesetu godinu postojanja. I to je bila prigoda da se mnogi već vremešni bivši članovi Kazališta prisjete njegova stasanja i prvih glumačkih poduka koje su još početkom pedesetih minuloga stoljeća dobivali od ondašnje voditeljice Dramske sekcije nezaboravne Vjeročke Kudrjavcev, u ono doba mlade i rado gledane glumice HNK Split.

Vrući pijesak Afrike

A jedan od njih, glumac HNK Split Mirko Kraljev, u svečanom je dijelu domjenka, priređenu nakon predstave Ah, ta sapunica, ganutljivo i anegdotski pripovijedao o davnoj 1944, kad je kao petogodišnjak s djecom splitskog zbjega u pustinji dalekog El Shata sudjelovao u prvoj priredbi Kulturno-umjetničkog društva, onoj koja je bila začetak svih scenskih aktivnosti splitske djece i sjeme budućega Kazališta. A ono osim profesionalne glumačke trupe ima i amatersku dramsku, zborsku i baletnu sekciju.

Pa kako ta trostruka, a uz profesionalni dramski ansambl i četverostruka, aktivnost traje već više od pola stoljeća, ovo je uistinu prigoda da se kaže kako se o njoj već desetljećima promišlja kao o plodonosnoj oazi ljepote splitske mladeži. Jer u toj se oazi djeca već mnogih naraštaja napajaju smislom riječi, pokreta i zvuka. I zato nije bilo nimalo čudno da su se te svečane večeri s ponosom spominjala imena onih naših poznatih umjetnika koji su upravo u njoj, materijaliziranoj iz samih dječjih snova o dalekom blagom nebu pod onim okrutnim suncem na vrućem pijesku Afrike, inicirani kao glumci, plesači, pjevači. Ili ako ne to, onda svakako kao ljudi koji su spremni razumjeti i voljeti drugog.

Snovito dobra predstava

No sve bi ovo bilo znatno teže kazati, iako bi bio veliki grijeh izostaviti više nego što se moralo izostaviti u ovom kratkom napisu, da svečana predstava polaznica Studija za pjevanje i ples GKM Split Ah, ta sapunica, autorica Asje Kahle i Ingrid Flesch u režiji Gorana Golovka, nije bila upravo snovito dobra. Asja Kahle smislila je scenarij, a onda ga oživotvorila tekstom u rimovanom desetercu i vrlo duhovitim songovima. A njih je Ingrid Flesh uglazbila, Remi Kazinoti aranžirao, Albina Rathmatulina koreografirala, šezdesetak djevojčica, podijeljenih u skupine raznoraznih personifikacija šumskih pojava i zamišljaja iz dječje fantazije, odglumilo, otpjevalo i otplesalo. A sve to u maštovitim kostimima Marije Žarak, koja je pred našim očima radosno razigravala ritam boja i duhovitost oblika, vazda u komunikaciji s domišljatom scenografskom sugestijom Gorana Golovka i njegovim sretnim redateljskim iznalaskom rješenja za točnu ritmičku izmjenu intimnih scena s onim razigranim, spektakularnim, u kojima je predstava uzlijetala do radosna suglasja ritma i rime, zvuka i pokreta, ugođaja i kolorita, a razgaljeni duh gledališta prelazio preko rampe i spajao se s predstavom podupirući i potičući ritam pjevnih partija udarcima dlana u dlan.

Pa ako se još ima na umu i to da se sam tekst na svojoj sadržajnoj razini zalaže za čistoću, što uz pripomoć metaforičnoga poimanja ne treba ograničiti samo na fizičku, onda su i djeca i odrasli uistinu dobili vrlo poučnu predstavu, i to u takvu obliku i umjetničkoj punoći koja će jednako poticati zanos starijih kao i mlađih. Ovim autohtonim djelom GKM Split ostvarilo je pun repertoarni pogodak, osobito pogodan za svrhu proslave jubileja. Jer iskazujući sebe, on iskazuje i energiju iz koje je začeta ta oaza smisla u gradu Splitu, uvijek spremna da svim nadolazećim naraštajima nudi poticanje njihove energije.

Vlatko Perković

Vijenac 261

261 - 4. ožujka 2004. | Arhiva

Klikni za povratak