Vijenac 261

Mm

Kultura na internetu: www.netfaces.org

Glumci na mreži

Kultura na internetu: www.netfaces.org

Glumci na mreži

Većina glumaca, bez obzira na to imaju li stalni angažman u nekoj od naših kazališnih kuća ili su po vlastitom izboru ili stjecajem okolnosti slobodnjaci, do poslova na malom hrvatskom kazališnom i još manjem filmskom tržištu dolazi putem poznanstava, a tek za manji broj glumačkih poslova raspisuju se audicije.

Da je internet sve popularniji i sigurniji način za traženje posla, znaju mnogi pripadnici u hrvatskom društvu prilično zastupljene klase nezaposlenih. Kako bi olakšali potragu za novim glumačkim poslovima, stotinjak glumaca odlučilo se pridružiti prvoj i zasad jedinoj hrvatskoj glumačkoj agenciji koja djeluje na internetu — Netfaces. Netfaces je u studenom 2002. osnovao glumac Božidar Smiljanić, koji u uvodnom dijelu stranice ističe kako je cilj agencije predstaviti sve aktivne glumce u Hrvatskoj.

Najvažniji je dio stranice galerija u kojoj se nalaze fotografije dvjestotinjak od više od četiristo u registar Netfacesa upisanih imena. Svi članovi podijeljeni su u tri kategorije: pridruženi članovi, aktivni registrirani članovi i pasivni registrirani članovi. Najviše brige agencija je posvetila prvoj kategoriji članova koji su dobili (kupili) zasebne stranice na kojima su predstavljeni s nekoliko uglavnom portretnih fotografija te osnovnim podacima, jezicima kojima vladaju te kratkom zabilješkom o profesionalnom iskustvu. Možda premalo, no za početak zadovoljava, premda svi pridruženi članovi još nisu dobili svoje stranice (Saša Buneta). O aktivnim registriranim članovima moguće je dobiti informacije na upit, dok su najslabije prezentirani pasivni registrirani članovi (neki od njih predstavljeni su fotografijama nedopustivo loše kvalitete, a za neke fotografije i ne postoje).

Osim glumaca na Netfacesu mogu se naći i dramski tekstovi koji mogu zainteresirati nekog kazalištarca da ih postavi na scenu.

Stranica zahtijeva još malo brušenja, no bez obzira na hvalevrijednu namjeru uspjeh agencije pa tako i privlačenje novih članova i relevantnost u očima poslodavaca ovisit će u prvom redu o njezinoj sposobnosti da na skučenom glumačkom tržištu za svoje klijente izbori dostatnu količinu posla i time opravda postojanje.

Sandra Cekol

Vijenac 261

261 - 4. ožujka 2004. | Arhiva

Klikni za povratak