Vijenac 260

Ples

Mali razgovor: Mark Boldin, koreograf i plesač

Stvar mašte i upornosti

Mali razgovor: Mark Boldin, koreograf i plesač

Stvar mašte i upornosti

Mark Boldin i Staša Zurovac, kao tadašnji solisti zagrebačkog HNK, osnovali su 2000. Atelier Chorégraphique u želji promoviranja vlastitog stvaralaštva. U međuvremenu Zurovac je preuzeo poziciju ravnatelja Baleta HNK Ivana pl. Zajca, a Boldin je, prešavši u samostalne umjetnike, odlučio nastaviti rad u Atelieru.

Prva i jedina zagrebačka koreografska večer Boldina i Zurovca nastala je u suradnji HNK Zagreb; nova premijera, Boldinova A Night with the King, koprodukcija je s HNK Varaždin.

— Atelier nema matičnu scenu, iznajmljivanje je scenskoga prostora preskupo i moramo tražiti suradnju kazališnih kuća ili kompanija koje mogu pružiti pomoć, a zainteresirane su razvijati plesnu kulturu. U ovom slučaju pomogao nam je Varaždin, gdje dugo nije bilo plesnih produkcija, i intendant Marijan Varjačić. HNK Varaždin ima lijepu veliku scenu, što je bitno za plesne produkcije, a Varaždin nije daleko od Zagreba.

Zašto Elvis Prisley?

— Predstava je imala svoj početak u ideji Ersilije Nikpalj. Nisam nikad prije o tome razmišljao, ali slušajući njegovu glazbu i gledajući snimke njegovih nastupa, uvjerio sam se da je ne samo moguće nego i vrijeme raditi predstavu njemu u čast. On je u scenskom nastupu pokazivao posebnu energiju, koju tražim od svojih izvođača. U njegovu se glasu točno osjeća da pjeva što osjeća. (Ima i njegovih pjesama koje smo odbacili, jer su zvučale lažno, kao pročitane, bez duše.) Ideja nije bila prepričati njegovu biografiju po ne znam koji put, nego prenijeti njegov šarm i glas u plesni oblik.

Iznenadio sam se koliko je Elvis, kao fenomen, još popularan, i to ne samo u generaciji koja ga pamti, nego u svih. Nešto je živo, ako ne Elvis sam, nekakva ideja je ostala živa. To smo htjeli staviti na scenu. Nešto je u njemu što nije komercijalno, što nisu uspjeli ubiti silnim marketingom... A bio je užitak raditi s Elvisovom glazbom... Željeli smo da i naša publika uživa u tome.

Atelijer danas i sutra?

— Atelijer danas više nije tako usko povezan sa HNK Zagreb kao što je to bilo u počecima. Djeluje kao nezavisan teatar pod mojim umjetničkim vodstvom; surađujemo dalje s plesačima i umjetnicima iz HNK Zagreb (i ovaj projekt bilo bi teško zamisliti bez potpore zagrebačkog Baleta i Dinka Bogdanića, kao i bez pomoći Krešimira Dolenčića), ali sadašnji i budući projekti uključuju i suradnju s drugim institucijama i ljudima. Na primjer: dalja suradnja s Kelemen-festivalom iz Slatine.

Atelier je širok krug ljudi i umjetnika, koji mogu zajedno raditi na ostvarenju zadana si cilja, od projekta do projekta. Bitan je tu faktor zajedničkoga rada... Petar Pan takav je budući projekt, već u pripremi, koji povezuje naš umjetnički rad i rad s tzv. delinkventima.

Atelijer nastoji i dalje raditi predstave za publiku i ne zaboraviti radost kreiranja.

Atelier raste i pada sa sposobnošću nalaženja novih način financiranja, ali i to je stvar mašte i upornosti članova ekipe...

Razgovarala Maja Đurinović

Vijenac 260

260 - 19. veljače 2004. | Arhiva

Klikni za povratak