Vijenac 260

Glazba

GLAZBENI GLOBUS

Stota obljetnica Luigija Dallapiccole

GLAZBENI GLOBUS

slikaStota obljetnica Luigija Dallapiccole

Trećega veljače obilježena je stota obljetnica rođenja Luigija Dallapiccole, talijanskoga skladatelja rođenog u Pazinu 1904, preminula u Firenci 1975. godine. Tim povodom tijekom ove godine na različitim će stranama svijeta biti priređeno više koncerata i ostalih manifestacija posvećenih tom istaknutom, a pomalo ipak zanemarenom autoru 20. stoljeća. Osamnaestoga ožujka u Torinu Simfonijski će orkestar RAI-a pod ravnanjem Gianandree Nosede i uz violinista Alessandra Milanija izvesti autorove Varijacije za orkestar i skladbu Tartiniana seconda, za violinu i orkestar. Dvadeset i trećeg istog mjeseca Kazalište Massimo iz Palerma u suradnji s Kazalištem Regio iz Torina priredit će operu Il prigioniero, dok će u lipnju u okviru Maggio Musicale Fiorentino biti prikazane spomenuta jednočinka i Volo di notte. I njemački Ansambl Modern pridružit će se obilježavanju Dallapiccoline obljetnice: na koncertima u Kölnu, Luzernu, Berlinu i Frankfurtu izvest će više instrumentalnih i vokalno-instrumentalnih djela, dok će 10. i 11. prosinca u Firenci biti održan međunarodni znanstveni skup posvećen Dallapiccolinu životu i djelu. Više informacija na: http://www.amic.it/

163. sezona Njujorške filharmonije

Sezonu Njujorške filharmonije otvorit će 21. rujna 163. put Maksim Vengerov izvedbom Koncerta za violinu i orkestar Ludwiga van Beethovena pod ravnanjem umjetničkoga direktora Lorina Maazela. Sezona uključuje četiri praizvedbe: Gathering Paradise Auguste Read Thomas, Scherzoid Marka-Anthonyja Turnagea, novo, još neimenovano djelo Wolfganga Rihma te Roaring Mountain Jona Deaka. U sezoni će biti priređena i američka premijera orkestralne verzije Quatre instants Kaije Saariaho, u kojoj će uz Njujoršku filharmoniju debitirati sopranistica Karita Mattila. Sam Maazel ravnat će izvedbama više vlastitih djela 1. ožujka 2005, pet dana prije 75. rođendana.

Nagrade

slikaGrammy 2004.

Najboljim albumom klasične glazbe proglašena je snimka 3. simfonije iz ciklusa Kindertotenlieder Gustava Mahlera u izvedbi mezzosopranistice Michelle DeYoung uz Simfonijski orkestar iz San Francisca pod ravnanjem Michaela Tilsona Thomasa; CD je objavila neovisna diskografska kuća spomenutog orkestra. Najbolja orkestralna izvedba izvedba je 3. simfonije Gustava Mahlera, no sad u tumačenju Bečke filharmonije i Pierrea Bouleza (Deutsche Grammophon). Najbolja je snimka opernoga djela ona Jenśfe Leoša Janáčeka u tumačenju Orkestra Kraljevske opere iz Covent Gardena pod ravnanjem Bernarda Haitinka (Erato). Najboljom suvremenom skladbom proglašena je Casa Guidi američkog autora Dominicka Argenta; skladba je zabilježena na njegovu autorskom albumu ostvarenu za Reference Recordings, a izvođači su mezzosopranistica Frederica von Stade, Simfonijski orkestar iz Minnesote i dirigent Eiji Oue. Prema odluci američke National Academy of Recording Arts and Sciences producent godine je Steven Epstein; nagradu je primio za više albuma ostvarenih za Sony Classical.

slikaCannes Classical Awards 2004.

U okviru ovogodišnjeg MIDEM-a, međunarodnoga sajma glazbene industrije koji se svakoga siječnja održava u Cannesu, dodijeljene su nagrade u kategorijama klasične glazbe. Albumom godine proglašen je autorski CD finskoga skladatelja Peterisa Vasksa, na kojemu njegovu 2. simfoniju izvodi Filharmonija iz Tamperea pod ravnanjem Johna Storgĺrdsa, a violinski koncert Distant Light Komorni orkestar iz Österbottena pod ravnanjem Juhe Kangasa uz solista Johna Storgĺrdsa (Ondine). Nagradu za živućeg skladatelja primio je Mađar Peter Eötvös za album na kojemu ravna izvedbama više vlastitih vokalnih djela (BMC). Nagrade za životno djelo uručene su dirigentu Claudiju Abbadu, sopranistici Régini Crespin, pijanistu Zoltánu Kocsisu i Robertu von Bahru, utemeljitelju i ravnatelju švedske diskografske kuće BIS, u povodu 30. godišnjice utemeljenja. http://www.cannesclassicalawards.com/

Knjiga

slikaThe Music of Luigi Dallapiccola

Posrijedi je prva knjiga o ovome skladatelju, čiji autor dolazi s engleskoga govornog područja. Autor knjige je Raymond Fearn, profesor glazbe sa Sveučilišta Keele u Velikoj Britaniji. Fearn ističe Dallapiccolu kao skladatelja koji je bio ne samo utjecajna osobnost poslijeratne talijanske glazbe nego i kao onoga koji je na stanovit način revitalizirao starije tradicije talijanske klasične glazbe. Luciano Berio, s druge strane, smatrao je Dallapiccolu autorom koji je u poslijeratnoj Italiji »bio referentna točka ne samo po pitanjima glazbe nego i po onima duhovnosti, morala i kulture u najširem smislu«. Knjiga je objavljena 15. srpnja prošle godine; nakladnik je University of Rochester Press.

Borko Špoljarić

Vijenac 260

260 - 19. veljače 2004. | Arhiva

Klikni za povratak