Vijenac 259

Film

Glumac iz sjene

Jonathan Rhys-Meyers

Njegova mršava androgina pojavnost izraženih jagodičnih kostiju i drska pogleda velikim je dijelom proistekla iz rubnih obilježja (bordeline) njegove osobnosti, koje nose kvalitetu mračnosti, opasnosti i ekscesnog

Glumac iz sjene

Jonathan Rhys-Meyers

Njegova mršava androgina pojavnost izraženih jagodičnih kostiju i drska pogleda velikim je dijelom proistekla iz rubnih obilježja (bordeline) njegove osobnosti, koje nose kvalitetu mračnosti, opasnosti i ekscesnog

Irski glumac Jonathan Rhys-Meyers (pravim imenom John O’Keefe) rođen je 27. srpnja 1977. u Dublinu, a glumom se počeo baviti slučajno. Burno djetinjstvo provedeno po popravim domovima, izbačen iz škole, u tinejdžerskim danima zamjenjuje brojnim audicijama na koje ga nagovara lovac na talente (ili u ovom slučaju radije na fizionomiju). Prvu veću šansu Rhys-Meyers dobiva 1996. u Michaelu Collinsu Neila Jordana, kao mladi atentator na glavni lik. Njegova mršava androgina pojavnost izraženih jagodičnih kostiju i drska pogleda velikim je dijelom proistekla iz rubnih obilježja njegove osobnosti (arogantnosti i neprofinjenosti s jedne, emotivne hladnoće s druge strane), koja nosi kvalitetu mračnosti, opasnosti i ekscesnog. Psihotični mu likovi stoga najbolje pristaju; takvima ga naime vide ne samo Jordan nego i Ang Lee, koji mu u Zajahati s vragom dodjeljuje ulogu manijakalnoga konfederacijskog vojnika, Julie Taymor u Titu Androniku pak izopačena i nadasve plitka zločinca (koji — fatalna li završetka, biva ispečen u piti i pojeden), a Marcus Adams u Octane daje mu funkciju Oca — vođe kulta; odnosno Todd Haynes u Zlatnom baršunu — njegovoj prvoj zapaženoj i dosad najpoznatijoj roli glam-rock biseksualne zvijezde Briana Sladea, injektira osobine emotivno neuhvatljive i distancirane (za tu je ulogu zaradio nominaciju mlade britanske nade od strane londonskih filmskih kritičara) ličnosti. Surađivao je Rhys-Meyers i s redateljima poput Nicholasa Roega (Samson and Delilah), Alfonsa Araua (Veličanstveni Ambersonovi) i Tima Huntera (The Maker), a uskoro ćemo ga moći gledati kao Kasandra u Alexandreu Olivera Stonea, vampira u Perfect Creatureu (čije snimanje upravo najavljuje), odnosno nogometnoga trenera u hvaljenoj komediji indijske redateljice Gurinder Chadhe Bend it Like Beckham, u kojoj je navodno pokazao da je više negoli samo fotogenično lice. Ostaje nam da pričekamo i vidimo.

Katarina Marić

Vijenac 259

259 - 5. veljače 2004. | Arhiva

Klikni za povratak