Filmski centar: Ciklus za ciklusom
 Zagreb Nakon jednomjesečne stanke Filmski centar nastavlja s projekcijama klasika hrvatske i svjetske kinematografije. Tako će posjetitelji zagrebačke Kinoteke u prva tri mjeseca 2004. vidjeti nekoliko filmskih ciklusa. Prvi je posvećen Alfredu Hitchcocku, odnosno njegovim radovima nastalim u Velikoj Britaniji između 1932. i 1937. Nadalje, prikazivat će se i filmovi redatelja Mikea Leigha, Miklósa Jancsóa i Luchina Viscontija, a u pripremi je i ciklus Mladi francuski film. Od hrvatskih autora najavljeno je šest filmova Nikole Tanhofera te igrani i dokumentarni filmovi Branka M. Marjanovića.
Zagreb Nakon jednomjesečne stanke Filmski centar nastavlja s projekcijama klasika hrvatske i svjetske kinematografije. Tako će posjetitelji zagrebačke Kinoteke u prva tri mjeseca 2004. vidjeti nekoliko filmskih ciklusa. Prvi je posvećen Alfredu Hitchcocku, odnosno njegovim radovima nastalim u Velikoj Britaniji između 1932. i 1937. Nadalje, prikazivat će se i filmovi redatelja Mikea Leigha, Miklósa Jancsóa i Luchina Viscontija, a u pripremi je i ciklus Mladi francuski film. Od hrvatskih autora najavljeno je šest filmova Nikole Tanhofera te igrani i dokumentarni filmovi Branka M. Marjanovića. 
U kinima: Izgubljeni u prijevodu
 Zagreb Počelo je odbrojavanje do dodjele najčuvenijih filmskih nagrada na svijetu, a u hrvatska kina stižu kandidati. Ponajprije, jedno od najugodnijih iznenađenja u 2003. — humorna drama Izgubljeni u prijevodu redateljice Sofije Coppole. U tom izvrsno ocujenjenu filmu o dvoje Amerikanaca u Tokiju glavne uloge tumače Scarlett Johansson i Bill Murray. U Hrvatsku dolazi još jedan ozbiljan pretendent na nagrade. To je konjanička drama Utrka života Garyja Rossa s Tobeyjem Maguireom, a ni Osmijeh Mona Lise Mikea Newella s Julijom Roberts u ulozi napredne sveučilišne profesorice iz pedesetih ne bi smio biti nezapažen. Napokon, otvara se i Povjerljivo, triler Jamesa Foleyja s Dustinom Hoffmanom.
Zagreb Počelo je odbrojavanje do dodjele najčuvenijih filmskih nagrada na svijetu, a u hrvatska kina stižu kandidati. Ponajprije, jedno od najugodnijih iznenađenja u 2003. — humorna drama Izgubljeni u prijevodu redateljice Sofije Coppole. U tom izvrsno ocujenjenu filmu o dvoje Amerikanaca u Tokiju glavne uloge tumače Scarlett Johansson i Bill Murray. U Hrvatsku dolazi još jedan ozbiljan pretendent na nagrade. To je konjanička drama Utrka života Garyja Rossa s Tobeyjem Maguireom, a ni Osmijeh Mona Lise Mikea Newella s Julijom Roberts u ulozi napredne sveučilišne profesorice iz pedesetih ne bi smio biti nezapažen. Napokon, otvara se i Povjerljivo, triler Jamesa Foleyja s Dustinom Hoffmanom. 
TV-premijere: Od Pariza do Lisabona
 Zagreb Od novih filmova na Hrvatskoj televiziji ističe se lepršava nostalgična komedija Alla rivoluzione sulla due cavalli talijanskoga redatelja Marca Ferrarija. Radnja se filma odvija 1974, a glavni su mu junaci dvojica mladića, Talijan Marco i Portugalac Victor, koji u žutom spačeku kreću na dugo putovanje od Pariza do Lisabona. Film je višestruki dobitnik nagrada na festivalu u Locarnu, a središnje likove tumače Adriano Giannini i Andoni Gracia (HTV 1, 25. siječnja, 22. 30). Uz talijanski film ceste treba izdvojiti i britansku komediju Food of Love Stephena Poliakoffa o nekolicini bivših studenata koji u engleskom mjestašcu postavljaju Shakespeareovu dramu (HTV 1, 24. siječnja, 00. 25).
Zagreb Od novih filmova na Hrvatskoj televiziji ističe se lepršava nostalgična komedija Alla rivoluzione sulla due cavalli talijanskoga redatelja Marca Ferrarija. Radnja se filma odvija 1974, a glavni su mu junaci dvojica mladića, Talijan Marco i Portugalac Victor, koji u žutom spačeku kreću na dugo putovanje od Pariza do Lisabona. Film je višestruki dobitnik nagrada na festivalu u Locarnu, a središnje likove tumače Adriano Giannini i Andoni Gracia (HTV 1, 25. siječnja, 22. 30). Uz talijanski film ceste treba izdvojiti i britansku komediju Food of Love Stephena Poliakoffa o nekolicini bivših studenata koji u engleskom mjestašcu postavljaju Shakespeareovu dramu (HTV 1, 24. siječnja, 00. 25). 
Hrvatska: Složno u koprodukcije
 Zagreb Osim dovršetka postojećih i početka rada na novim igranofilmskim produkcijama, u Hrvatskoj će se u 2004. realizirati i nekoliko koprodukcija. Tako su najavljeni Bruce Lee redatelja Ognjena Sviličića, čiji partneri dolaze iz Njemačke, Ta divna splitska noćArsena Antuna Ostojića, čiji su kofinancijeri također Nijemci, zatim film u hrvatsko-slovenskoj koprodukciji Dva igrača s klupe Dejana Šorka te Živi i mrtvi Eduarda Galića, koji će uz domaće potpomoći i koproducenti iz Bosne i Hercegovine. Naposljetku, na slovenskom filmu Od groba do groba Jana Cvitkoviča radi i hrvatska producentska tvrtka.
Zagreb Osim dovršetka postojećih i početka rada na novim igranofilmskim produkcijama, u Hrvatskoj će se u 2004. realizirati i nekoliko koprodukcija. Tako su najavljeni Bruce Lee redatelja Ognjena Sviličića, čiji partneri dolaze iz Njemačke, Ta divna splitska noćArsena Antuna Ostojića, čiji su kofinancijeri također Nijemci, zatim film u hrvatsko-slovenskoj koprodukciji Dva igrača s klupe Dejana Šorka te Živi i mrtvi Eduarda Galića, koji će uz domaće potpomoći i koproducenti iz Bosne i Hercegovine. Naposljetku, na slovenskom filmu Od groba do groba Jana Cvitkoviča radi i hrvatska producentska tvrtka. 
Afganistan: Osama
 Kabul Kada debitant snimi film koji odmah osvoji tri nagrade na festivalu u Cannesu, nađe se među nominiranima za Zlatni globus, te je jedan od vodećih kandidata u prognozama oko Oscara, treba mu dobro zapamtiti ime. To je afganistanski redatelj i scenarist Siddiq Barmak, čija je drama Osama osvojila i svjetsku kritiku i svjetsku publiku. U središtu joj je dvanaestogodišnja djevojčica koja je prisiljena pretvarati se da je dječak Osama ne bi li dobila bilo kakav posao u rigidnom talibanskom režimu. Osama je snimljen prema istinitim događajima, a riječ je o prvom afganistanskom filmu realiziranu nakon 2001.
Kabul Kada debitant snimi film koji odmah osvoji tri nagrade na festivalu u Cannesu, nađe se među nominiranima za Zlatni globus, te je jedan od vodećih kandidata u prognozama oko Oscara, treba mu dobro zapamtiti ime. To je afganistanski redatelj i scenarist Siddiq Barmak, čija je drama Osama osvojila i svjetsku kritiku i svjetsku publiku. U središtu joj je dvanaestogodišnja djevojčica koja je prisiljena pretvarati se da je dječak Osama ne bi li dobila bilo kakav posao u rigidnom talibanskom režimu. Osama je snimljen prema istinitim događajima, a riječ je o prvom afganistanskom filmu realiziranu nakon 2001. 
SAD: Freeman i Kilmer
 Los Angeles Siječanjsko zatišje i kada su u pitanju potencijalni blockbusteri i kada je riječ o mogućim slavodobitnicima na dodjelama filmskih nagrada, iskoristila su dva glumca za predstavljanje svojih novih filmova. Morgan Freeman u komediji The Big Bounce redatelja Georgea Armitagea glumi havajskoga suca o kojem se počne brinuti bivši lopov. Freemanov je partner Owen Wilson, a film u američka kina stiže 30. siječnja. Tjedan prije otvara se triler Mindhunters u kojem Val Kilmer tumači agenta FBI-a na tragu serijskog ubojice unutar vlastitih redova. Film je režirao Renny Harlin.
Los Angeles Siječanjsko zatišje i kada su u pitanju potencijalni blockbusteri i kada je riječ o mogućim slavodobitnicima na dodjelama filmskih nagrada, iskoristila su dva glumca za predstavljanje svojih novih filmova. Morgan Freeman u komediji The Big Bounce redatelja Georgea Armitagea glumi havajskoga suca o kojem se počne brinuti bivši lopov. Freemanov je partner Owen Wilson, a film u američka kina stiže 30. siječnja. Tjedan prije otvara se triler Mindhunters u kojem Val Kilmer tumači agenta FBI-a na tragu serijskog ubojice unutar vlastitih redova. Film je režirao Renny Harlin. 
Knjiga: Nezavisni film
 Peter Biskind, Down and Dirty Pictures: Miramax, Sundance and the Rise of Independant Film, Simon & Schuster, 2004. Od 15. do 25. siječnja u američkom se zimovalištu Park City održava ovogodišnji Sundance Film Festival. Festival je pak nadahnuo publicista Petera Biskinda na lucidnu analizu američkoga nezavisnog filma, čiji su rodonačelnici upravo Redfordova manifestacija i tvrtka Miramax Harveyja i Boba Weinsteina. Je li doista riječ o filmašima sklonim vizijama i samoprijegornom radu ili je riječ i o nečem drugom, Biskind analizira na više od pet stotina stranica dosad najdojmljivijega prikaza američke indie-kinematografije.
Peter Biskind, Down and Dirty Pictures: Miramax, Sundance and the Rise of Independant Film, Simon & Schuster, 2004. Od 15. do 25. siječnja u američkom se zimovalištu Park City održava ovogodišnji Sundance Film Festival. Festival je pak nadahnuo publicista Petera Biskinda na lucidnu analizu američkoga nezavisnog filma, čiji su rodonačelnici upravo Redfordova manifestacija i tvrtka Miramax Harveyja i Boba Weinsteina. Je li doista riječ o filmašima sklonim vizijama i samoprijegornom radu ili je riječ i o nečem drugom, Biskind analizira na više od pet stotina stranica dosad najdojmljivijega prikaza američke indie-kinematografije.
Boško Picula
Klikni za povratak