Vijenac 258

Film

Glumac iz sjene

Andy Serkis

Karakterni britanski glumac Andy Serkis (London, 1964), čija impresivna kazališna biografija sadrži suradnju s gotovo svim važnim nacionalnim scenama (Royal Court, Royal Exchange Manchester, West Yorkshire Playhouse, Hull Truck, Dukes Lancaster, Nuffield Studio, Donmar Warehouse) te rad u predstavama poput Kralja Leara, Macbetha, Othella, Sna ivanjske noći, Fausta ili Rosencrantz i Guildenstern su mrtvi, svoju je karijeru i pokrenuo u kazalištu, te tek od devedesetih započinje sa sporadičnom glumom na filmu i televiziji

Glumac iz sjene

Andy Serkis

Karakterni britanski glumac Andy Serkis (London, 1964), čija impresivna kazališna biografija sadrži suradnju s gotovo svim važnim nacionalnim scenama (Royal Court, Royal Exchange Manchester, West Yorkshire Playhouse, Hull Truck, Dukes Lancaster, Nuffield Studio, Donmar Warehouse) te rad u predstavama poput Kralja Leara, Macbetha, Othella, Sna ivanjske noći, Fausta ili Rosencrantz i Guildenstern su mrtvi, svoju je karijeru i pokrenuo u kazalištu, te tek od devedesetih započinje sa sporadičnom glumom na filmu i televiziji (bivajući glazbeni producent u 24 Hour Party People Michaela Winterbottoma, postajući legendarni Bill Sikes u mini-seriji Oliver Twist, čak portretirajući dvije stvarne ličnosti — romantičnoga gotskog pjesnika Johna Thelwalla u Pandemoniumu Juliana Templea, i grotesknog pantomimičara i koreografa baleta, burleski i gotovo svih radova operetnog dvojca Gilbert/Sullivan u raskošnoj biografiji Mikea Leigha Topsy-Turvy).

Ironično, u svojoj najzahtjevnijoj i prvoj velikoj roli, Serkis se (gotovo) ne pojavljuje na ekranu, jer lice mu je prekriveno virtualnom maskom piksela. Riječ je o liku Golluma/Smeagola iz trilogije Gospodar prstenova Petera Jacksona — jedan od psihički najkompleksnijih, fizički najzahtjevnijih i tehnički najizazovnijih likova koji će svakako imati duboko utemeljeno mjesto u modernoj mitologiji. Svaka scena s tim CG karakterom, naime, snimana je najprije na konvencionalan način, te ono što se finalno dobije zapravo je Serkisov bazni rad, koji je nositelj ne samo Gollumova glasa, nego i mimike, grimasa, gesti i kompletnog tjelesnoga kretanja, koje je bazirao na njegovoj šizofrenoj ličnosti patološkog lašca i nositelja dualnosti Kaina i Abela.

Sam Serkis svestrana je ličnost, koja se osim glumom, bavi i režijom (napisao je i režirao film Snake), a nastavio se baviti i slikanjem, budući da je studirao vizualne umjetnosti na Lancaster Universityju.

Katarina Marić

Vijenac 258

258 - 22. siječnja 2004. | Arhiva

Klikni za povratak