Vijenac 256

Ples

Osvrt na glazbeni aspekt predstave

Udruženi talenti

Osvrt na glazbeni aspekt predstave

Udruženi talenti

U najnovijoj predstavi baleta HNK u Zagrebu Labuđe jezero Petra Iljiča Čajkovskog u koreografiji Dinka Bogdanića orkestar je s obzirom na trenutne prilike i neprilike u zagrebačkom HNK doista ostvario interpretaciju za sjećanje. To je rezultat udruženih talenata gostujućeg dirigenta i koncertnog majstora koji su u zajedničkoj suradnji cijeli glazbeni ansambl uspjeli potaknuti na maksimalni svirački angažman. Jednu od tek nekoliko predstava dirigiranih u Zagrebu, u svijetu priznati baletni dirigent velike glazbeničke karijere osobito po baletnim kućama Austrije i Njemačke, inače Zagrepčanin Davor Krnjak, u drugoj suradnji s koreografom Bogdanićem (nakon Bajadere iz 2002), ostvario je na vrlo profesionalan način, pokazavši da i taj orkestar pod spretnom dirigentskom rukom može zasjati čistom intonacijom, usklađenim frazama te punim i iznijansiranim volumenom zvuka u svim dionicama i dinamičkim plohama.

Premda je sam sadržaj partiture baleta orkestar u njezinu osnovnom dijelu otprije poznavao, pojedini dijelovi integralnog izvornog oblika u suradnji koreografa i dirigenta upotpunili su inačicu koja je bila uhodana u zagrebačkim izvedbama. Osobito je za ulomak Ruskoga plesa u trećem činu koji se odvija na plesu pod maskama na bečkom dvoru trebalo angažirati posebnog violinista, koji je bio kadar primjereno izvesti virtuozne kaskade koje guslaču povjerava Čajkovski. Upravo iz tog razloga za tu je izvedbu angažiran vjerojatno najbolji violinist koji trenutno djeluje na našoj glazbenoj sceni, Ukrajinac Orest Shourgot, koji inače djeluje kao koncertni majstor Zagrebačke filharmonije, a u ovoj je prilici kao gost sjedio na mjestu prvoga violinista orkestra zagrebačkoga HNK. Kao već uhodani orkestralni vođa, predvodio je čistu i dinamičnu svirku, a kao bivši moskovski đak on je u solističkom stavku otvorio iskonsku rusku dušu skladatelja, pokazavši se punim tonom, blistavim flageoletima i muzikalnom, emotivno proživljenom svirkom. Čestitamo glazbenicima kao i vodstvu zagrebačkog baleta na odličnu potezu!

Jana Haluza

Vijenac 256

256 - 25. prosinca 2003. | Arhiva

Klikni za povratak