Siegfried u potrazi za identitetom
Približavanje zagrebačke premijere Labuđeg jezera ponukalo me na izbor baš ovog DVD-a. Željela sam se podsjetiti klasičnih varijacija i slijeda plesova, a berlinski je balet poznat po tradicionalnom pristupu klasici, čvrstoj tehnici i čistoći plesnih sekvenci. U tom smislu malo sam se iznenadila kad sam shvatila da je koreograf Patrice Bart (inače svjetski poznati plesač, s titulom danseur étoile zasluženom na sceni Pariške opere, a poslije i baletni majstor i pomoćnik direktora Baleta u Parizu) modernizirao slavnu koreografiju Petipaa i Ivanova.
Po kostimima sudeći radnja je pomaknuta negdje na prijelaz između 19. i 20. stoljeća, puška je zamijenila samostrel, no u klasični prinčevski kostim nije se diralo. U uvodnom dijelu ispred jezera prolaze majka i dječak, u nekoliko šetnji on je sve stariji, dok na kraju ne vidimo majku i sina koji bi po izgledu mogli biti i ljubavni par. Princ je zbunjen i frustriran odnosima zaljubljene majke, zaljubljenoga prijatelja, svih koji od njega nešto očekuju. U potrazi sa sobom i svojom slobodom Princ će odšetati do jezera i tu se nastavlja poznata nam priča o začaranoj Labuđoj princezi, Odetti. Majka i ministar Redbeard, koji ima kćer Odiliju, zajedničkom spletkom podmetnu princu Odiliju pod Odettu (?), i kako je zakletva na vječnu vjernost pogažena, labudovi odlete, princ ubija ministra, a onda se i sam baca u jezero.
Balet je sačuvao otmjenost i nije ugrozio tijek i ljepotu baletne bajke. Općenito nisam sigurna u potrebu ovakve modernizacije i, čini mi se, uzaludan pokušaj prebacivanja radnje na princa, no Bart je ubacio i nove koreografske, dinamičnije dijelove, posebno na prvi bal, s dominantnom muškom ekipom.
Steffi Scherzer kao Odetta/Odilija besprijekorna je i pomalo hladna, što se osjeća više u bijeloj varijanti, gdje joj nedostaje nježnosti, a Oliver Matz (Siegfried) također je odličan plesač, ali mu nedostaje šarma i lakoće (i visine skoka) kakve pamtimo od Savkovića ili Bollea.
Maja Đurinović
Klikni za povratak