Vijenac 256

Glazba

Josipa Lisac, Tvornica, Zagreb

Prepuštanje emocijama

Najavljen nepunih tjedan dana ranije, prosinački koncert Josipe Lisac, nazvan Mojoj ljubavi, bio je posvećen dvanaestoj godišnjici smrti Karla Metikoša, životnog partnera i izvanserijskog skladatelja koji je obilježio Josipin privatni život i profesionalnu karijeru.

Josipa Lisac, Tvornica, Zagreb

Prepuštanje emocijama

Najavljen nepunih tjedan dana ranije, prosinački koncert Josipe Lisac, nazvan Mojoj ljubavi, bio je posvećen dvanaestoj godišnjici smrti Karla Metikoša, životnog partnera i izvanserijskog skladatelja koji je obilježio Josipin privatni život i profesionalnu karijeru.

Zakašnjela najava koncerta bila je svojevrsno upozorenje da je nastup pripremljen manje pozorno negoli smo to u Josipe Lisac navikli. Ta se bojazan, nažalost, tijekom koncerta pokazala opravdanom. Pritom, treba odmah reći da nikako nije bila riječ o prosječnome koncertu, nego vrlo visoko profesionalno odrađenom nastupu. Izraz odrađen možda je pomalo nepravedan kada govorimo o Josipi Lisac, jer je ona, iako promukla glasa, koncert otpjevala iznimno nadahnuto, osjećajno i raspoloženo. Isto tako, Josipin prateći sastav — Tomljanović, Grah, Šercar, Vnuk, Ivelić, nikako nije mogao razočarati, jer smo na njihovu muzikalnost, uigranost, često i virtuoznost, a zasigurno visoku razinu muziciranja, već navikli.

Prvi problem bio je svojevrstan uvod u koncert — neadekvatno prezentirana izložba fotografija te zagonetni prolog slovenskog dua na didgeridoou, koji nije začudio neobičnošću, nego tretmanom (glazbenici nisu ni predstavljeni). Improvizaciji se još više primaknula nedojmljivo uređena scena, što u Josipe svakako ne očekujemo, te ponajviše izbor gostiju.

Budući da nam se kao referencija nameće prošlogodišnji nastup na istoj sceni, mora se reći da je tadašnji amalgam hita Život i Targetove (Tram 11) reperske Pljačke zvučao mnogo uvjerljivije i inovativnije od, gotovo na silu, uloge Hladnoga piva u Hazarderu. Za razliku od toga, za potrebe dueta, razložan je bio izbor Ivane Husar iz skupine Divas, no pravo razočaranje bilo je gostovanje Nine Badrić. Neupitna glasa, pjevačica je skladbu Misli izvela u maniri, bez razumijevanja i s mnogo besmislena glasovnog paradiranja. Entuzijastična publika, vrlo raspoložena ove večeri, sve je nastupe, ipak, toplo pozdravila, kao i novu tirkiznu boju kose te decentno inventivne komplete Josipe Lisac.

O konceptu koncerta možda najviše govori činjenica da se on, repertoarno, od prošlogodišnjega nije razlikovao gotovo nimalo. Čak je i poredak skladbi bio jednak.

Nedovoljno pomno osmišljen koncert i nedostatak novih kompozicija pokušalo se, čini se, nadoknaditi ponovno izmijenjenim aranžmanima, što smo do sada, bezrezervno, prihvaćali kao dobrodošlu stvar u vječnoj Josipinoj potrebi za inovacijom i iznenađenjem. Ovom prigodom aranžer Gojko Tomljanović otišao je još korak dalje (rekli bismo — predaleko) od prošlogodišnjega formata, koji je bio pogođen idealno i koji je kompozicijama dao novu, zanimljivu dimenziju. Ovaj put, poneke su skladbe dovedene na rub prepoznatljivosti, što svakako nije kompliment skladateljima.

U svemu tome Josipa Lisac uspjela je ponovno glasovno i stilski briljirati, a ono što nikako nije došlo u pitanje to je, po riječima umjetnice, prepuštanje emocijama, odnosno neobično jaka tajna veza s publikom, koja je i ovaj put pobijedila.

Velimir Cindrić

Vijenac 256

256 - 25. prosinca 2003. | Arhiva

Klikni za povratak