Vijenac 254

Mm

Kultura na internetu: www.zagrebsalon2003.iskon.hr

Nemar, a ne minimalizam

Kultura na internetu: www.zagrebsalon2003.iskon.hr

Nemar, a ne minimalizam

Zagrebački salon reprezentativna je godišnja izložba suvremenoga likovnog stvaralaštva Republike Hrvatske, koju je 1965. utemeljila Skupština grada Zagreba, a čiji je tradicionalni pokrovitelj Ministarstvo kulture RH. Grad Zagreb — Ured za kulturu povjerio je organizaciju 38. zagrebačkog salona Udruženju hrvatskih arhitekata u suorganizaciji s Društvom arhitekata Zagreba.

Prema koncepciji Salona kao trijenalne izložbe, 38. zagrebački salon zamišljen je kao manifestacija koja bi trebala pozicionirati hrvatsku arhitektonsku produkciju u razdoblju 2000-2003. unutar suvremenog europskog konteksta. Sve radove prijavljene za središnju izložbu Salona pregledao je i odabrao za izlaganje ugledni talijanski arhitekt, urbanist i kritičar Stefano Boeri.

Odmak od tradicionalnog izložbenog postava isprintom imagesa na plakatne formate papira razapete na parapete u bijeloj kocki galerije znači uvođenje novih medija; radovi će, naime, također biti prezentirani digitalnom projekcijom, oslobođeni materijalne dimenzije, što ih približava konceptualnom poimanju arhitekture.

Ovaj uvodni tekst preuzet s informativne internetske stranice 38. zagrebačkog salona zasigurno će potaknuti neke od čitatelja da posjete internetsku adresu navedenu u nadnaslovu. Ukoliko to učinite, čeka vas nemalo iznenađenje. Mogli bismo nadugo i naširoko raspravljati o tome gdje je granica između minimalističkog dizajna i, najblažim riječnikom rečeno, nemara priređivača, koji ne razumije internetski medij, no od internetske stranice godišnje izložbe suvremenoga likovnog stvaralaštva Republike Hrvatske uvjerena sam ni najcrnji pesimisti nisu mogli očekivati samo tekst bez ijedne, pa čak i najmanje, sličice, i to upravo ove godine kada se u prezentaciju radova uvode novi mediji (internet očito nije jedan od njih).

Na kraju iskreno priznajem da sam stranicu posjetila više puta nadajući se da je možda riječ o pripremnom materijalu i da ću pri idućim dolascima uočiti dizajnerska rješenja koja će se kvalitetom barem približiti tekstualnom dijelu, no — nade bjehu uzaludne.

Sandra Cekol

Vijenac 254

254 - 27. studenoga 2003. | Arhiva

Klikni za povratak